Fejlesztésben gondolkodnak a cégek

Az év elején elért mélypontot követően megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek fele tervez valamilyen fejlesztést. A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, megelőzve az informatikai beruházásokat. A fejlesztési szándék mérettől és ágazattól függetlenül egyaránt nőtt, kivéve a kereskedelmi szektort, ahol igencsak alább hagyott a beruházási kedv – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

Kép: EU/OSHA

Az eredmények azt mutatják, hogy az év elején elért mélypontot követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási szándéka. „Jelenleg a kkv-k 51%-a gondolja úgy, hogy a következő egy év során valamilyen beruházásba kezd. A javulás mindenképpen figyelemre méltó, és a pozitív várakozásokhoz feltehetően az is hozzájárult, hogy a cégek várják már az új uniós ciklus keretében megjelenő pályázatokat, amelyek segíthetik beruházásaik megvalósítását. Azonban azt is látni kell, hogy ennek ellenére ez az arány az egyik legalacsonyabb az index eddigi történetében, és az egy évvel ezelőtti értéktől is elmarad” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A beruházási kedv javulásában az uniós forrásoknak is komoly szerepe lehet: az első nagy tömegpályázatok már nyár közepétől elérhetőek!

„A gépek, berendezésekre vonatkozó beruházási szándék terén jelentős növekedés tapasztalható, és az index történetében először erre készülnek a legnagyobb arányban a cégek (26%). Az eddigi állandó első helyezett, az informatikai fejlesztések pedig a második helyre csúszott (21%). Ezt követi kissé lemaradva a gépjárműpark korszerűsítése (12%), míg ingatlan beruházásra minden tizedik cég készül” – részletezte az eredményeket a szakember.

Nagyobb cég, több beruházás

A cég mérete nagyban befolyásolja a beruházási szándékot, ugyanis minél nagyobb a cég, annál nagyobb arányban tervez valamilyen fejlesztést. Míg a mikrovállalkozások kevesebb, mint fele (46%) és a kisvállalkozások 56%-a készül beruházni, addig a középvállalkozásoknál nagymértékben, 45%-ról 64%-ra ugrott a fejlesztésben gondolkodó cégek aránya. Az azonban mérettől függetlenül egységesen jellemző, hogy leginkább a gépek, berendezések korszerűsítését tervezik a cégek.

A cégméret mellett a tevékenységi kör is nagymértékben meghatározza a beruházási kedvet. „A különböző szektorokat tekintve egyedül a kereskedelmi cégeknél figyelhető meg visszaesés, 44% helyett jelenleg 34%-uk gondolkodik beruházásban, elsősorban IT fejlesztésekben. Ezzel szemben a többi ágazatban nagyobb mértékű növekedés történt: az ipari és a szolgáltató cégek azonos arányban (57%), míg a mezőgazdasági cégek 53%-a készül fejleszteni. Mindhárom szektor főként gépekbe, berendezésekbe ruházna be” – mondta el a szakember.

Gyenge felhősödés
Az igen erős tavalyi év után gyenge idei startot tudhat maga mögött a felhős infrastruktúrapiac a régiónkban. Míg 2014-ben 24 százalékot nőtt a piac, addig az idei első negyedévben ugyanez a mutató 7 százalékot esett vissza a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva – derül ki az IDC legfrissebb elemzéséből.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo