Fejlesztésben gondolkodnak a cégek

Az év elején elért mélypontot követően megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek fele tervez valamilyen fejlesztést. A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, megelőzve az informatikai beruházásokat. A fejlesztési szándék mérettől és ágazattól függetlenül egyaránt nőtt, kivéve a kereskedelmi szektort, ahol igencsak alább hagyott a beruházási kedv – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

Kép: EU/OSHA

Az eredmények azt mutatják, hogy az év elején elért mélypontot követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási szándéka. „Jelenleg a kkv-k 51%-a gondolja úgy, hogy a következő egy év során valamilyen beruházásba kezd. A javulás mindenképpen figyelemre méltó, és a pozitív várakozásokhoz feltehetően az is hozzájárult, hogy a cégek várják már az új uniós ciklus keretében megjelenő pályázatokat, amelyek segíthetik beruházásaik megvalósítását. Azonban azt is látni kell, hogy ennek ellenére ez az arány az egyik legalacsonyabb az index eddigi történetében, és az egy évvel ezelőtti értéktől is elmarad” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A beruházási kedv javulásában az uniós forrásoknak is komoly szerepe lehet: az első nagy tömegpályázatok már nyár közepétől elérhetőek!

„A gépek, berendezésekre vonatkozó beruházási szándék terén jelentős növekedés tapasztalható, és az index történetében először erre készülnek a legnagyobb arányban a cégek (26%). Az eddigi állandó első helyezett, az informatikai fejlesztések pedig a második helyre csúszott (21%). Ezt követi kissé lemaradva a gépjárműpark korszerűsítése (12%), míg ingatlan beruházásra minden tizedik cég készül” – részletezte az eredményeket a szakember.

Nagyobb cég, több beruházás

A cég mérete nagyban befolyásolja a beruházási szándékot, ugyanis minél nagyobb a cég, annál nagyobb arányban tervez valamilyen fejlesztést. Míg a mikrovállalkozások kevesebb, mint fele (46%) és a kisvállalkozások 56%-a készül beruházni, addig a középvállalkozásoknál nagymértékben, 45%-ról 64%-ra ugrott a fejlesztésben gondolkodó cégek aránya. Az azonban mérettől függetlenül egységesen jellemző, hogy leginkább a gépek, berendezések korszerűsítését tervezik a cégek.

A cégméret mellett a tevékenységi kör is nagymértékben meghatározza a beruházási kedvet. „A különböző szektorokat tekintve egyedül a kereskedelmi cégeknél figyelhető meg visszaesés, 44% helyett jelenleg 34%-uk gondolkodik beruházásban, elsősorban IT fejlesztésekben. Ezzel szemben a többi ágazatban nagyobb mértékű növekedés történt: az ipari és a szolgáltató cégek azonos arányban (57%), míg a mezőgazdasági cégek 53%-a készül fejleszteni. Mindhárom szektor főként gépekbe, berendezésekbe ruházna be” – mondta el a szakember.

Gyenge felhősödés
Az igen erős tavalyi év után gyenge idei startot tudhat maga mögött a felhős infrastruktúrapiac a régiónkban. Míg 2014-ben 24 százalékot nőtt a piac, addig az idei első negyedévben ugyanez a mutató 7 százalékot esett vissza a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva – derül ki az IDC legfrissebb elemzéséből.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo