Fehérvári reptérfejlesztés: nemzetközi légikikötő, vagy csupán kisrepülőgépek fogadására alkalmas hely lesz?

Úgy tűnik, hogy részben meghallgatásra talált a székesfehérvári önkormányzat igénye, és kormányzati segítséggel megkezdődik a város repterének régóta tervezett fejlesztése. A kérdés, hogy kisrepülőgépek fogadására alkalmas légikikötőt, vagy egy nemzetközi kereskedelmi repülőteret alakítanak-e ki.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Közlöny legfrissebb számában laptársunk, a Privátbankár.hu vette észre, hogy kormányhatározat rendelkezik az Alba Airport repülőtér nemzetközi kereskedelmi repülőtérré fejlesztéséről, és az ehhez szükséges kormányzati intézkedésekről.

A Kormány ezért felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert és a  miniszterelnök kabinetfőnökét, hogy a  Magyar Turisztikai Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság bevonásával készítsenek előterjesztést a megvalósításához szükséges intézkedésekről április 30-ai határidővel.

Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere tavaly ősszel még arról beszélt, hogy elkészült egy sport- és üzleti célú reptér fejlesztésének tanulmánya 13-14 milliárd forint értékben, amely tartalmazza a 62-es és 63-as utak összekötő útjának elkészítését is. „Ez a fejlesztéscsomag már a kormány előtt van. Várunk arra, hogy más hazai reptér fejlesztésekkel együtt a kormány állást foglaljon. Abban bízunk, hogy zöld lámpát kap a fejlesztés!” – emelte ki a városvezető, hangsúlyozva, hogy pozitív elbírálás esetén is néhány évet biztosan igénybe vesz a megvalósítás. A koncepcióban kisrepülőgépek fogadása szerepel a megfelelő hangárok, a különféle szolgáltatások, az infrastruktúra és a közlekedés biztosításával, illetve a füves pálya mellett épülne egy betonos pálya is.

A kérdés már csak annyi, hogy kisrepülőgépek fogadására alkalmas légikikötőt, vagy egy nemzetközi kereskedelmi repülőteret alakítanak-e ki Fehérvár térségében.

A rendszerváltás utána igencsak hányatott sorsa volt a repülőtérnek.

1995-től a repülést és a repülő sportokat az Albatrosz Repülő Egyesület képviseli Börgöndön, illetve ezzel együtt Székesfehérváron.

2008-ban az Alba Airport fejlesztési szerződést kötött a repülőtér területét birtokló Székesfehérvár és Aba vezetőivel, valamint a repülőtér fejlesztésébe bekapcsolódott Biggeorge's-NV ZRt. A repülőteret a fejlesztésekkel nemzetközi repülőtérré és a diszkont légitársaságok számára is elérhetővé kívánták tenni.

A tervek szerint 20-25 milliárd forintos fejlesztés 2008 szeptemberében kapta meg a jogerős építési engedélyt. Az eredeti tervek szerint 2010 tavaszára a repülőteret egy két kilométer hosszú kifutópályával, egy ötezer négyzetméteres utasterminállal és kiegészítő létesítményekkel kellett volna bővíteni.

A beruházó úgy tervezte, hogy a kibővítés utáni első évben 150 ezer, a hetedik évben kb. 1,5 millió utas fordul majd meg a légikikötőben. A fejlesztések ugyanakkor csak nagyon lassan haladtak, az építési engedély kiadása utáni harmadik évben a tervekből még semmi sem valósult meg.

Székesfehérvár önkormányzata 2012 októberében úgy döntött, visszakéri a repteret a befektetőtől. Miután a szóbeli egyezség megszületett, a város a terület visszavásárlására 2014-ben 2 milliárd forintot kapott az államtól.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo