A tevékenység továbbra is komoly fejlődési potenciállal bír, hiszen a faktoring forgalom Magyarországon a GDP körülbelül 3 %-a, míg Nyugat-Európában ez az arány 15-20 % között mozog. A faktoring piacon a verseny éleződésének egyértelmű jelei az új termékkonstrukciók megjelenése, a növekvő kockázatvállalás és a csökkenő marzsok.
A hagyományos faktoring tevékenység mellett erősödik a követelésmenedzsment szerepe is, hiszen a vállalkozások egyre gyakrabban szembesülnek partnereik likviditási helyzetének romlásával és kénytelenek azokat a pénzügyi megoldásokat előtérbe helyezni, amelyek a leghatékonyabb megoldást nyújthatják az ilyen helyzetek elkerülésére.
Egyre több piaci szereplő kínál az ügyfelek számára kényelmet, gyorsaságot és egyszerű ügyintézést biztosító e-faktoring szolgáltatást, hiszen a verseny erősödése a piac szereplőit az ügyfelek egyre magasabb minőségű kiszolgálására készteti.
A nemzetközi faktoring részaránya Közép-Kelet-Európában Magyarországon az egyik legalacsonyabb. Ezért 2008-ban nem véletlenül tervezi több piaci szereplő is, hogy az exportfaktorálás terén erősíti szerepét, jelentős fejlődést várva ezen a területen is.
2008-ban az egyik legnagyobb kihívást a faktorcégek számára a szabályozási környezet megváltozása jelentheti, hiszen a tevékenység január 1-jétől részben áfaköteles lett és az új jogszabály értelmezése elég sok bizonytalanságra ad még okot.