Faktoring: távol Európától

A számottevő belső politikai és a tartósabb nemzetközi pénzpiaci bizonytalanság, a növekvő vállalati kockázatok a magyar faktoring piacon is éreztették hatásukat, mely egyrészt a piac lassulásában, másrészt a futamidők növekedésében nyilvánult meg. A hazai faktoring piac a kedvezőtlen környezetben a tavalyi évet mindössze 6 %-os forgalomnövekedéssel zárta.

A tevékenység továbbra is komoly fejlődési potenciállal bír, hiszen a faktoring forgalom Magyarországon a GDP körülbelül 3 %-a, míg Nyugat-Európában ez az arány 15-20 % között mozog. A faktoring piacon a verseny éleződésének egyértelmű jelei az új termékkonstrukciók megjelenése, a növekvő kockázatvállalás és a csökkenő marzsok.

A hagyományos faktoring tevékenység mellett erősödik a követelésmenedzsment szerepe is, hiszen a vállalkozások egyre gyakrabban szembesülnek partnereik likviditási helyzetének romlásával és kénytelenek azokat a pénzügyi megoldásokat előtérbe helyezni, amelyek a leghatékonyabb megoldást nyújthatják az ilyen helyzetek elkerülésére.

Egyre több piaci szereplő kínál az ügyfelek számára kényelmet, gyorsaságot és egyszerű ügyintézést biztosító e-faktoring szolgáltatást, hiszen a verseny erősödése a piac szereplőit az ügyfelek egyre magasabb minőségű kiszolgálására készteti.

A nemzetközi faktoring részaránya Közép-Kelet-Európában Magyarországon az egyik legalacsonyabb. Ezért 2008-ban nem véletlenül tervezi több piaci szereplő is, hogy az exportfaktorálás terén erősíti szerepét, jelentős fejlődést várva ezen a területen is.

2008-ban az egyik legnagyobb kihívást a faktorcégek számára a szabályozási környezet megváltozása jelentheti, hiszen a tevékenység január 1-jétől részben áfaköteles lett és az új jogszabály értelmezése elég sok bizonytalanságra ad még okot.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo