Elővárosi kölcsönvonat

Az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Bemutatkozó látogatásra kölcsönözte a MÁV-nak a Flirt motorovonatot a Stadler Bussnang AG, a december 14-ig Magyarországon közlekedő szerelvény megfelel annak a kétszer harminc példánynak, amelynek szállítási jogát megnyerte a svájci gyártó. Az első 30 motorvonat beérkezése után a Budapest - Tatabánya, Budapest - Székesfehérvár és Budapest - Pusztaszabolcs vasútvonalak mentén élők közlekedése lesz gyorsabb és kényelmesebb. A vasúttársaság már a Flirt motorvonatok beérkezése előtt is több területen javít az elővárosi közlekedésen. További Desiro motorvonatokkal bővül a járműpark, csökken a menetidő, vasárnaptól jelentősen kibővül az ütemes menetrenddel kiszolgált települések köre.

A MÁV arról adott tájékoztatást a Svájcból kölcsön kapott szerelvény bemutatása alkalmából, hogy az első 30 Flirt motorvonat megérkezése minőségi ugrást jelent majd három város: Tatabánya, Pusztaszabolcs és Székesfehérvár elővárosi vasútvonala mentén élő több mint 300 ezer ember életében. A járműpark fejlesztéséhez e vonalakon is ütemes, zónázó menetrend, valamint a Budapesti Közlekedési Szövetség egyesített bérlete társul. A Flirt motorvonat tervezett útvonalán az elővárosi közlekedés még gyorsabb, gyakoribb és kényelmesebb lesz, mert a tervezett menetrendben, csúcsidőben 20, egész nap 30 percenként közlekedő ütemes, vagyis minden óra azonos percében induló és érkező vonatok járnak majd.

A kormány és a MÁV szándékai találkoztak az utasok elvárásaival, amikor 2004-ben megszületett a kormányhatározat az elővárosi közlekedés fejlesztési stratégiájáról. A budapesti elővárosi közlekedés célja - az európai nagyvárosokhoz hasonlóan - a főváros vonzáskörzetében élők mobilitásának biztosítása. A program területét nyugatról Székesfehérvár, keletről Szolnok határolja, észak-déli kiterjedése Budapesttől mintegy 80 kilométer. Ebben a 15 ezer négyzetkilométeres körzetben közel 3,5 millió ember él.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo