Először 2006. március 31-én autózhatunk az M6-oson

PPP konstrukcióban hirdették meg az M6-os autópálya építésérét, s 2004. január végén ennek megfelelően írták ki a pályázatot. Az építkezés velejárója, hogy február 10-én elhelyezhették az alapkövét, s így teljesen hivatalosan is kezdetét vehette a beruházás.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a múlt év július 30-án hirdette ki győztes ajánlattevőként az M6 Duna Autópálya Konzorciumot. A kezdetektől PPP konstrukcióban hirdették meg az M6-os autópálya építésérét, s 2004. január végén ennek megfelelően írták ki a pályázatot. Az építkezés velejárója, hogy február 10-én elhelyezhették az alapkövét, s így teljesen hivatalosan is kezdetét vehette a beruházás.

A konzorcium német tagja - a Bilfinger Berger BOT GmbH - Németország második legnagyobb építőipari konszernjének egyik tagvállalata, a PPP projektek tekintetében  világszerte vezető szerepet tölt be. Az üzemeltetésen illetve díjszedésen alapuló közlekedési létesítmények területén olyan beruházásokat bonyolított le, mint az ausztráliai Sydney-beli  "Cross City" alagút, a Trave folyó alatti alagút a németországi Lübeckben, vagy a bangkoki gyorsforgalmi út Thaiföldön. A Bilfinger Berger AG 2003-ban 6 milliárd eurós árbevételt ért el és 50 000 embert foglalkoztatott. A konzorciumot alkotó osztrák cégek közül - a Porr Infrastruktur GmbH - a Porr csoport része, amely 120 évvel ezelőtti megalapítása óta Ausztria második legnagyobb építési vállalkozásává fejlődött.  A széleskörű műszaki tapasztalatok - elsősorban az útépítések területén - a céget az egyik piacvezetővé tették Ausztriában és a szomszédos országokban. A  Porr Infrastruktur GmbH és a Porr vállalatcsoport PPP kezdeményezéseit elsősorban nagy infrastrukturális beruházások befektetési tevékenységére, mint szállítási projektek, hulladékvíz-kezelő telepek és hulladékfeldolgozási feladatok megvalósítására koncentrálja. A Porr konszern 2003-ban 2 milliárd euró körüli árbevételt ért el és mintegy 10 000 embert foglalkoztatott. Az M6 Duna Autópálya Konzorcium másik osztrák vállalta a Swietelsky International GmbH, a Swietelsky csoport tagja, amely 1936-os alapítása óta Ausztria egyik legnagyobb építőipari vállalkozása. Kulcsfontosságú nemzetközi munkái többnyire az út- és vasútépítés területén valósulnak meg. A cég - leányvállalatai révén - a térség számos országában van jelen: Németországban, Lengyelországban, Szlovéniában, Szlovákiában, Horvátországban, Csehországban és különösen Magyarországon. A Swietelsky cég 2003-ban 580 millió eurós árbevételt ért el és 3400 embernek adott munkát. A magyar fiókvállalat - a Swietelsky Építő Kft. - meghatározó szerepet játszik a hazai piacon, hiszen olyan projekteket valósít meg, mint az M4-es autópálya Vecsés-Üllő elkerülő szakasza.

Az M6 Duna Koncessziós Részvénytársaságot a konzorcium tagjai az M6 projekt 22 esztendős koncessziós időszaka alatti beruházási és közútkezelői feladatok ellátásának céljaira hozták létre. Az M6 Duna Koncessziós Rt. a terveztetés, építtetés, üzemeltetés, fenntartás, felújítás feladatainak tesz eleget. A koncessziós időszak lejártának közeledtekor a koncessziós társaság fel fogja újítani a létesítményt, majd visszajuttatja a magyar államnak.   

Az új M6-os autópálya nem helyettesíti a jelenlegi 6-os utat, de nagyrészt párhuzamosan fut majd vele, Pest és Fejér megyét érintve. A megvalósuló első pályaszakasz az Érdi tető és Dunaújváros közötti 54,05 kilométernyi építmény lesz, ide tartózik az M8-as új Duna-híd felé vezető szakasza. Az épülő pálya 2×2 sávos lesz, koronaszélessége 26,60 méter. Elkészül tíz csomópont és több pihenőhely. Az Érd-dunaújvárosi szakaszon 61 híd, illetve műtárgy épül. Ideiglenes forgalomba helyezés: 2006. március 31. Végleges befejezés: 2006. szeptember 30.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo