Életbe léphet a MÁV-Stadler szerződés

Jövő tavasztól új, korszerű, tiszta és megbízható vonatszerelvényeken utazhassanak - közli tényként a MÁV azt követően, hogy a negyedik Bombardier-elutasítás is megszületett.

A negyedik elutasítást is begyűjtötte a Közbeszerzési Döntőbizottságtól a német-kanadai Bombardier, ennek megfelelően a MÁV Rt. a szeptember 13-án született döntést hozsannázva kommentálta. Azaz: - juttatta el közleményében a Piac & Profithoz - új időszámítás kezdődik a vasúttársaság elővárosi közlekedési programjában. A Közbeszerzési Döntőbizottság - közli a MÁV Rt. - elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét, amelyet a cég a MÁV 30 + 30 villamos motorvonat beszerzése és karbantartása tárgyában kiírt pályázata ügyében nyújtott be. A KDb határozata szerint a MÁV Rt. szabályosan zárta le a kevesebb mint 90 milliárd forint összértékű pályázatát. Megteremtődtek a feltételek arra, hogy a pusztaszabolcsi, a székesfehérvári, és a tatabányai elővárosi vasútvonalakon utazók 2006 tavaszától új, korszerű, tiszta és megbízható vonatszerelvényeken utazhassanak. A döntés eredményeként életbe léphet az az augusztusban megkötött szerződés, amelynek értelmében a MÁV Rt. a svájci Stadler cégtől rendeli meg a 30 + 30 villamos motorvonat beszerzését és karbantartását.  A döntés eredményeként teljesült a szerződések azon hatályba léptető feltétele, amely a MÁV Rt. eljárásának jogszerűségét követelte meg.

Mint emlékezetes, a Bombardier a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt támadta meg a MÁV Rt. által meghozott pályázati eredményt, három pontban vitatva a vasúttársaság eljárásának törvényességét. A most meghozott határozatával a KDb. mind a három pontban elutasította a Bombardier beadványát. A döntés alátámasztja a vasúttársaság szakmai döntését és eljárását a pályázat során. A döntőbizottság határozata szerint a Bombardier mindhárom észrevétele tekintetében a MÁV-nak sikerült meggyőzően bizonyítania, hogy valamennyi eljárási elem során törvényesen járt el a motorvonat pályázat során.

A KDb megállapította, hogy az általa biztosított lehetőség ellenére a Bombardier nem orvosolta az általa előidézett jogsértő helyzetet és ezzel megsértette a verseny tisztaságának alapelvét, és nem tett eleget a KDb. korábbi döntésének.

A szállítás - a közbeszerzési pályázat többszöri megtámadása miatt keletkezett - több hónapos csúszása a MÁV Rt.-nek eddig közel nyolcszázmillió forintos veszteséget okozott, csak az energiaköltségek tekintetében.

 A MÁV és a Stadler között megkötött szerződés teljesülésének nincsen további jogi akadálya.

 A MÁV Rt. szakmai meggyőződése - a döntőbizottság végső határozatának ismeretében is - továbbra is az, hogy a Stadler versenytársánál korszerűbb műszaki paraméterekkel rendelkező motorvonatot kínált - a karbantartási szolgáltatással együttesen -, méghozzá sokkal jobb áron. A lényeges paraméterek tekintetében tehát mind a költségvetés, mind az adófizetők, mind az utasok mind pedig a vasúttársaság szempontjai szerinti kedvezőbb ajánlatott kínáló Stadler vonatát fogadta el és vásárolta meg a MÁV Rt.

 A járműflotta a Déli pályaudvarról induló három elővárosi vonalon közlekedik majd: Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Tatabánya irányába. Ezekkel az új, legkorszerűbb villamos motorvonatokkal új időszámítás kezdődik a vasúttársaság elővárosi közlekedés programjában. Évente mintegy 3 millió ember utazhat tiszta körülmények között. A vasúton való eljutás gyorsabb és megbízhatóbb lesz a környezetbarát, energiatakarékos motorvonatokon. Az esélyegyenlőségi törvény előírásainak megfelelően a járművek akadálymentesen megközelíthetőek: a mozgássérültek könnyen szállhatnak fel, illetve le a járművekről. A minden utazási igényt kielégítő motorvonatokkal az utazóközönség még ebben az évben járműbemutató keretében ismerkedhet meg.

A Stadler a vonatok karbantartására és tisztítására Pusztaszabolcson fenntartó bázist hoz létre a MÁV használaton kívüli teherkocsi-javító műhely területének és infrastruktúrájának megvásárlásával és fejlesztésével. Mindez munkahelyteremtő beruházás, hiszen a Stadler összességében 2250 új munkahelyet ígér, amely tartalmazza a hazai alkatrész beszállításának, valamint a motorvonatok összeszerelésének hazai lehetőségét is.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo