A negyedik elutasítást is begyűjtötte a Közbeszerzési Döntőbizottságtól a német-kanadai Bombardier, ennek megfelelően a MÁV Rt. a szeptember 13-án született döntést hozsannázva kommentálta. Azaz: - juttatta el közleményében a Piac & Profithoz - új időszámítás kezdődik a vasúttársaság elővárosi közlekedési programjában. A Közbeszerzési Döntőbizottság - közli a MÁV Rt. - elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét, amelyet a cég a MÁV 30 + 30 villamos motorvonat beszerzése és karbantartása tárgyában kiírt pályázata ügyében nyújtott be. A KDb határozata szerint a MÁV Rt. szabályosan zárta le a kevesebb mint 90 milliárd forint összértékű pályázatát. Megteremtődtek a feltételek arra, hogy a pusztaszabolcsi, a székesfehérvári, és a tatabányai elővárosi vasútvonalakon utazók 2006 tavaszától új, korszerű, tiszta és megbízható vonatszerelvényeken utazhassanak. A döntés eredményeként életbe léphet az az augusztusban megkötött szerződés, amelynek értelmében a MÁV Rt. a svájci Stadler cégtől rendeli meg a 30 + 30 villamos motorvonat beszerzését és karbantartását. A döntés eredményeként teljesült a szerződések azon hatályba léptető feltétele, amely a MÁV Rt. eljárásának jogszerűségét követelte meg.
Mint emlékezetes, a Bombardier a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt támadta meg a MÁV Rt. által meghozott pályázati eredményt, három pontban vitatva a vasúttársaság eljárásának törvényességét. A most meghozott határozatával a KDb. mind a három pontban elutasította a Bombardier beadványát. A döntés alátámasztja a vasúttársaság szakmai döntését és eljárását a pályázat során. A döntőbizottság határozata szerint a Bombardier mindhárom észrevétele tekintetében a MÁV-nak sikerült meggyőzően bizonyítania, hogy valamennyi eljárási elem során törvényesen járt el a motorvonat pályázat során.
A KDb megállapította, hogy az általa biztosított lehetőség ellenére a Bombardier nem orvosolta az általa előidézett jogsértő helyzetet és ezzel megsértette a verseny tisztaságának alapelvét, és nem tett eleget a KDb. korábbi döntésének.
A szállítás - a közbeszerzési pályázat többszöri megtámadása miatt keletkezett - több hónapos csúszása a MÁV Rt.-nek eddig közel nyolcszázmillió forintos veszteséget okozott, csak az energiaköltségek tekintetében.
A MÁV és a Stadler között megkötött szerződés teljesülésének nincsen további jogi akadálya.
A MÁV Rt. szakmai meggyőződése - a döntőbizottság végső határozatának ismeretében is - továbbra is az, hogy a Stadler versenytársánál korszerűbb műszaki paraméterekkel rendelkező motorvonatot kínált - a karbantartási szolgáltatással együttesen -, méghozzá sokkal jobb áron. A lényeges paraméterek tekintetében tehát mind a költségvetés, mind az adófizetők, mind az utasok mind pedig a vasúttársaság szempontjai szerinti kedvezőbb ajánlatott kínáló Stadler vonatát fogadta el és vásárolta meg a MÁV Rt.
A járműflotta a Déli pályaudvarról induló három elővárosi vonalon közlekedik majd: Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Tatabánya irányába. Ezekkel az új, legkorszerűbb villamos motorvonatokkal új időszámítás kezdődik a vasúttársaság elővárosi közlekedés programjában. Évente mintegy 3 millió ember utazhat tiszta körülmények között. A vasúton való eljutás gyorsabb és megbízhatóbb lesz a környezetbarát, energiatakarékos motorvonatokon. Az esélyegyenlőségi törvény előírásainak megfelelően a járművek akadálymentesen megközelíthetőek: a mozgássérültek könnyen szállhatnak fel, illetve le a járművekről. A minden utazási igényt kielégítő motorvonatokkal az utazóközönség még ebben az évben járműbemutató keretében ismerkedhet meg.
A Stadler a vonatok karbantartására és tisztítására Pusztaszabolcson fenntartó bázist hoz létre a MÁV használaton kívüli teherkocsi-javító műhely területének és infrastruktúrájának megvásárlásával és fejlesztésével. Mindez munkahelyteremtő beruházás, hiszen a Stadler összességében 2250 új munkahelyet ígér, amely tartalmazza a hazai alkatrész beszállításának, valamint a motorvonatok összeszerelésének hazai lehetőségét is.