A 2023-ban eddig regisztrált utasszám már csak 9,2 százalékkal marad el a 2019-es rekordévben rögzített adattól, és arra számítanak, hogy az egész éves utasforgalom meg fogja haladni a 14,3 milliót. Összességében ez nagyon közel van a 2019-es évhez, és több mint 2 millióval több utast jelent, mint 2022-ben. Ha ez a tendencia folytatódik, 2024 végére várják a járvány előtti utasszámok teljes visszaépülését, amivel ismét valódi növekedési pályára állnának.
Dupla kapacitás a BUD Cargo City forgalmi előterén
Alig tíz hónappal a munkálatok megkezdése után elkészült a BUD Cargo City forgalmi előterének bővítése. A fejlesztésnek köszönhetően még hatékonyabbá válik a kiszolgálási folyamat azáltal, hogy egyidejűleg akár négy szélestörzsű repülőgép töltése is megvalósulhat, az áruszállító repülőgépek üzemeltetése szempontjából kulcsfontosságú orr rakodási lehetőséggel. Az új forgalmi előteret elsőként a Qatar Cargo különleges festésű, Boeing B777F típusú gépe vehette birtokba a Budapest Airport nyitóünnepsége keretében.
A légiáru mennyisége az év első hét hónapjában ugyan 4,7 százalékkal elmarad a tavalyi év hasonló időszakában regisztrált adattól, de a júliusban kezelt 16 390 tonna mintegy 12 százalékkal meghaladja a 2022 júliusában mért adatot. Az idei évben összesen kezelt 107 000 tonnás légiáru-mennyiség előrevetíti, hogy a Budapest Airport újabb rekordévre számíthat, a BUD Cargo City fejlesztése pedig akár évi 300 000 tonna volumen kezelését is lehetővé teszi a vállalat és a cargo ökoszisztéma számára A tavalyi évben a rekord árumennyiséget kevesebb gépmozgással sikerült elérni, 2021-hez képest 11,5 százalékkal csökkent a cargo járatok száma.