Elavult módszerekkel toboroznak a kis cégek

A hazai kis és középvállalatok a nagyobb cégeknél jóval kevésbé veszik igénybe a fejvadászok vagy az online állásközvetítő portálok szolgáltatásait.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A kkv szektorba tartozó vállalkozások elsősorban a nyomtatott sajtóban hirdetik meg az üres állásokat, és számos professzionális toborzási lehetőséget hagynak ki. Pedig a cég menedzsmentjének idejét rabló kiválasztás, illetve a kissé idejétmúlt sajtóhirdetések alkalmazása jóval kevésbé költséghatékony, mint a látszólag drágább, de biztosan megtérülő módszerek.

A fejvadászok fő ügyfelei a multicégek

A fejvadászok, személyzeti tanácsadók ügyfélkörébe elsősorban a tőkeerős, nagyobb cégek tartoznak. A kisebbek megpróbálják a látszólag nem jelentős munkaerő-utánpótlási problémát "házon belüli" módszerekkel megoldani. Ilyen tipikus keresési eljárás a kkv-k körében a kapcsolati háló segítségével való toborzás, azaz mikor a cégvezetők személyes ismeretségi köréből kerül ki az új munkatárs. A másik hagyományos eszköz a sajtóhirdetés, amely azonban ma már jóval kisebb kört ér el, mint az online keresés.

A FigyelőNet friss felmérésre alapuló cikke szerint az internetes közvetítő irodákhoz a kisebb cégek elsősorban akkor fordulnak, ha tömeges munkaerő-igényt kell kielégíteniük. Ez az eljárás arra a némileg elavult közvélekedésre épít, hogy az online álláshirdetés kizárólag a sok és olcsó - fiatal és képzetlen - munkatárs felvételéhez alkalmazható. Az elmúlt három-négy évben azonban bevetté vált az a gyakorlat, hogy a legalsótól a legfelső szintig megjelenítik az állásokat még az offline közvetítők is weben. Ma már az internetpenetráció bővülésével igen hatékonyan meg lehet találni a világhálón a megfelelő felsőbb szintű szakembereket is.

Szakszerűtlen, érzelmekre alapuló kiválasztás

A kis- és középvállalatok azonban a munkaközvetítőket csak abban az esetben veszik igénybe, ha a keresés nagyon idő- és energiaigényes, azaz ha például egy teljes munkatársi gárdára van szükségük. Pedig a szakszerű kiválasztás jóval fontosabb egy-egy irányítói szintű munkatárs felvételénél, mivel a nagyobb felelősséggel járó munkaköröket nem lehet szubjektív döntések alapján betölteni. Azaz ha a mai gyakorlat szerint, szűk körből és személyes, sokszor inkább érzelmi alapú vezetői döntés alapján kerül be a kisebb céghez egy új menedzser, az jóval bizonytalanabb eredményhez vezet, mintha profira bízzák a jelentkezők szűrését.

A közép- és felsővezetőket kereső tanácsadó cégek amellett, hogy jóval tágabb körből merítenek, majd 4-8 főre szűkítik a potenciális jelöltek körét, garanciát vállalnak arra az esetre is, ha az ügyfél nem elégedett az új alkalmazottal. A fejvadászok akár egyéves garanciát is vállalnak, azaz ha a jelölt 12 hónap múlva nem dolgozik kielégítően a posztján, ingyen megtalálják az illető utódját. 

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo