Ez alkalommal a hívásszám emelkedett, míg az átlagos hívásidőtartam rövidülése maga után vonta az összes telefonálással töltött percidő csökkenését. A mobiltelefon-előfizetések száma változatlanul növekszik, meghaladta 8,2 milliót. A mobiltelefonokról kezdeményezett hívások darabszáma és összesített percideje is a valaha mért legnagyobb értéket érte el. Csökkent az internet-előfizetések száma, ezzel szemben növekedett az internet-hozzáférési szolgáltatásokból származó nettó árbevétel.
2004 II. negyedévében – előzetes adatok szerint – 3,6 millió vezetékes telefonvonal volt üzemben. A vezetékes fővonalak száma 5 ezerrel csökkent, ezen belül az ISDN-csatornák száma négyszázzal. Az előző év azonos időszakához képest az előbbi adat 29 ezres csökkenést, az utóbbi 6 ezres növekedést jelent. A vonalszám csökkenése ugyanakkor egyértelműen lassuló ütemű. Az ISDN- és vezetékes fővonalak második negyedévi hasonló mértékű megszűnése miatt az ISDN-előfizetések aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17, de még mindig növekedett (16%) az előző év azonos időpontjához viszonyítva.
A mobil-előfizetések száma 2004. II. negyedév végére 158 ezerrel, az elmúlt 12 hónapban pedig 898 ezerrel bővült, és túllépett a 8,2 millión. Ez negyedéves szinten gyorsuló, de éves szinten lassuló növekedést jelent. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma 81-re emelkedett, ez 9 százalékponttal több, mint 2003. II. negyedév végén.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma a hivatkozott időszakban 851 millió volt. Az elmúlt időszakhoz képest ez szerény növekedés, viszont éves szinten még mindig mintegy 6%-os visszaesést jelent 2003 II. negyedévéhez képest. A vezetékes hálózatban kezdeményezett hívások időtartamának (2,6 milliárd perc) 7%-os csökkenésével összességében minde egy lassú ütemben zsugorodó vezetékes távközlési szegmens képét mutatja.
A mobilhálózatokban az utóbbi két évben megfigyelt év eleji visszaesést ismét fellendülés követte. A második negyedévben újabb csúcsokat értek el a forgalmi mutatók: 169 millióval több hívást kezdeményeztek, az összes mobil-telefonálással töltött idő is 190 millió perccel nőtt.
A II. negyedévben a vezetékes és a mobilhálózatokban bonyolított hívások hossza egyaránt csökkent. A vezetékes hálózatban 3,1 a mobilhálózatban 1,4 percig tartott egy átlagos hívás. Az átlagosan 14 percig tartó internet-hívások nélkül a vezetékes hívások 2,3 percig tartottak. A mobilhálózatban kezdeményezett hívások átlagosan 3 másodperccel rövidültek, de még így is közel 10 másodperccel tovább tartanak, mint az előző év azonos időszakában. A negyedév során egy előfizetőre átlagosan 228 perc beszélgetés jutott, ami 14 perccel haladja meg az eddigi legmagasabb, 2003 utolsó negyedévében elért értéket.
Egyre kevesebb vezetékes vonal kell
A második negyedév nem hozott jelentős változást az előző negyedévhez képest. Folytatódott a vezetékes fővonalak és az ISDN-csatornák számának csökkenése - derül ki a KSH adataiból.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.