Egyre több a csotrogány a magyar utakon

Tovább nőtt az autók átlagéletkora Magyarországon, az utakon egyre több az idős, esetenként veszélyes állapotú autó - hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto.

A cég idézi a KSH szeptember végén publikált adatát, amely szerint 15,6 évre nőtt a személygépjárművek átlagos kora a 2022. decemberi 15,4 évről. A magyar utakon több mint 4,14 millió autó jár, így ez az arány már környezetvédelmi és biztonsági szempontból is kritikus - mutatnak rá.

Öregszünk, öregszünk (Fotó: Depositphotos)
Öregszünk, öregszünk (Fotó: Depositphotos)

Tavaly december óta több mint 47 ezerrel emelkedett a magyar rendszámú személyautók száma, részben új járművekkel, részben import autókkal gyarapodott az állomány. Az import ugyanakkor nem frissítette az autóparkot, ugyanis a június végéig behozott autók 60 százaléka 10 évnél idősebb volt. Így azok, akiknek új járműre nincs pénzük, de autót szeretnének cserélni, továbbra is az idős hazai járművekből válogatnak.

Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója súlyos problémának látja, hogy az öreg autók tulajdonosai járművük eladására készülve az utolsó egy-két évben jellemzően már nem törődnek a karbantartással. Ezek a korszerűtlen, elhanyagolt járművek ráadásul az elvárt környezetvédelmi normákat sem teljesítik - emelte ki, hozzáfűzve: ezek az autók várhatóan öt éven belül használhatatlanná válnak, vagy gazdasági totálkárosak lesznek.

Tóth Péter a hazai autóállomány átlagéletkorának csökkenésére akkor lát esélyt, ha rendeződik az újautó-értékesítés piaca, és csökken az importban megjelenő koros autók száma.

A Magyarországon forgalomban levő autók kor szerinti listáját a Zastava vezeti 36,9 éves átlagéletkorával. A jelenleg is kapható márkák közül - népszerű old timer autóik miatt - a Fiat áll az élen 17,3 átlagévvel, az Opelek átlagéletkora 11,3 év, a Volkswageneké 12,7 év.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo