Teher- és autóbusz-abroncsok importja – EU27 + Egyesült Királyság
Az Európán kívüli országokból érkező teher- és autóbusz-abroncsok importja közel 14 százalékkal nőtt 2025 első nyolc hónapjában. A Thaiföldről és Vietnámból származó abroncsok együttesen az importvolumen 55 százalékát tették ki, ami növekedést jelent a 2024 azonos időszakában mért 52 százalékos arányhoz képest. Kína piaci részesedése csökkent az év első nyolc hónapjában: Vietnám megelőzte, így Kína jelenleg a harmadik legnagyobb beszállító.
Dél-Korea a negyedik helyre lépett elő, megelőzve Egyiptomot, miután a szállított mennyiségek közel 50 százalékkal emelkedtek. Ennek ellenére az importvolumen és a piaci részesedés még mindig jelentősen elmarad a 2019-es szintektől.
Mobilitási és árufuvarozási trendek
Az európai mobilitási és árufuvarozási szektor 2025 harmadik negyedévében mérsékelt aktivitást mutatott, ami összhangban van a gazdasági növekedés lassulásával és a csereabroncsok iránti kereslet visszafogott alakulásával. A személygépkocsi-használat a legtöbb uniós piacon stabil maradt, ugyanakkor a magáncélú utazások száma továbbra is elmarad a járvány előtti szinttől. A hibrid és elektromos modellek aránya folyamatosan emelkedik, ami hosszabb távon befolyásolhatja a gumiabroncs-csereciklusokat és a termékösszetételt. Az árufuvarozási tevékenység továbbra is visszafogott, különösen a nemzetközi közúti szállítás területén. A gyengébb ipari termelés, a csökkenő fogyasztói kereslet és az alacsonyabb építőipari aktivitás mind hozzájárultak a tehergépjármű-abroncsok iránti kereslet mérséklődéséhez. A fuvarozói költségek enyhén csökkentek a kedvezőbb üzemanyagáraknak és a logisztikai kapacitások stabilizálódásának köszönhetően, ugyanakkor a sofőrhiány továbbra is strukturális problémát jelent számos európai piacon.