A jelentés rávilágított a fogyasztói magatartás alakulására is. A megkérdezettek válaszai alapján az elektromos autók tulajdonosainak közel 90 százaléka állította, hogy a nyilvános töltőállomásokat részesítik előnyben. Több mint 30 százalékuk hetente akár háromszor vagy többször is használja a nyilvános töltőállomásokat. Emiatt továbbra is a töltőállomással rendelkező munkahelyek számítanak a legnépszerűbbnek, ahol az emberek kényelmesen feltölthetik járműveiket a munkaidő alatt. A hatótávolságtól való félelem ellenben még mindig komoly problémát jelent, az ázsiai autóvezetők 70 százaléka elégedetlen a töltőhálózattal.
Az autógyártók eltérő megközelítést alkalmaznak a töltőinfrastruktúrával kapcsolatban
Az általános növekedéshez több közelmúltbeli esemény is hozzájárult. Az EV-piacon zajló árverseny miatt az alacsonyabb árkategóriájú EV-modellek nagyobb hangsúlyt kaptak, ami arra késztette az OEM-gyártókat, hogy gyorsan reagáljanak. Az olyan vállalatok, mint a Tesla és a BYD, módosítják az árakat és megfizethetőbb lehetőségeket kínálnak, míg az amerikai OEM-gyártók a töltési technológia szabványosítását tekintik az elektromos mobilitás felgyorsításának fő mozgatórugójának. Továbbá a töltési piac fejlődése is szerepet játszott: a Tesla 2022 végén kezdte el kommunikálni, hogy minden elektromos autó számára megnyitja szupertöltő-hálózatát, a GM pedig bejelentette, hogy holisztikus töltési szolgáltatásokat indít leányvállalatán, a GM Energy-n keresztül.