Az iparág a tavalyi év elején az ukrajnai háború kitörése és az azt követő energiaválság miatt kihívásokkal szembesült, míg 2022 végére – részben a mérséklődő villamosenergia-áraknak köszönhetően – az EV-értékesítés és a töltőinfrastruktúra különösen jól teljesített. A piaci növekedés igazi mozgatórugója a töltőhálózatok gyors terjedése volt – olvasható a Roland Berger EV Charging Index legfrissebb tanulmányában. A gyorstöltők ma már a nyilvános töltőinfrastruktúra több mint egyötödét teszik ki világszerte. Az elektromos autó tulajdonosok 83 százaléka szerint a nyilvános töltőhálózatok használata kényelmesebb és könnyebben elérhető volt az év második felére, mint korábban. Szembetűnő azonban, hogy az OEM-ek eltérő töltési stratégiákat követtek.
„Az ágazatban meghatározó országok teljesítményét, az elektromos járművek globális értékesítését és a töltőinfrastruktúra fejlesztése terén elért előrehaladást vette górcső alá a Roland Berger tanulmánya. A főbb megállapítások a széles körű iparági interjúkon és 16 ezer európai, ázsiai, észak- és dél-amerikai, valamint közel-keleti válaszadó megkérdezésén alapultak” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.
Németország megszilárdította kedvező pozícióját a globális elektromosjármű-piacon. Kína ismét az első helyre került az index rangsorában, előnye a többi országgal szemben azonban jelentősen csökkent a tanulmány korábbi kiadásaihoz képest. A Közel-Kelet és Délkelet-Ázsia országainak javuló teljesítménye az elektromos járművek töltésének egészséges és növekvő globális piacát jelzi a Roland Berger szakértői szerint.