Doszt lesz droszt

Nyolcvanöt már elkészült azokból a taxidrosztokból, amelyekkel hamarosan teleépítik a fővárost. A Medicontact Közterület Kft. – megállapodva a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kht.-val – állítja föl az építményeket, amelyek számára az azokon elhelyezett reklámok révén termel jövedelmet.

A rendszerváltás utáni időszakban szerzett jogot egy vállalkozás arra, hogy a főváros hídjait ünnepek alkalmával, delegációk érkezésekor fellobogózza. Ehhez hasonló az az ötlet, amelyet a Medicontact Közterület Kft. valósít meg Budapesten: az április óta hatályos fővárosi közgyűlési rendelet értelmében a taxisok számára kötelezően használatos állomásokat megépíti és üzemelteti, valamint évi 30 millió forintot befizet az önkormányzat cégének, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kht.-nak. Ennek fejében viszont a méretes utcai műtárgyakat, mint reklámfelületet eladja az üzleti élet szereplőinek. A Medicontact vezetőinek május 18-i tájékoztatóján már bejelenthették, az első 85 állomást elkészítették, fölállították, de a drosztok doszt szaporodnak, hamarosan meghaladja számuk a kétszázat.

A közterületi reklámmal foglalkozó cég – megnyerve a főváros pályázatát – három taxiállomás típust terveztetett meg egy fiatal szakemberre, Üveges Péterrel, a más és más külalak lehetőséget adott, illetve ad a kerületeknek, hogy kiválasszák a nekik tetsző változatot. Két speciális funkcióra alkalmas még az utcai műtárgy. Közvetlenül lehet kommunikálni a rajta elhelyezett alkalmatosságok segítségével a rendőrséggel, azaz a lakosság így is kérhet rendőrségi beavatkozást baj esetén. Egy másik gomb azt hivatott szolgálni, hogy az utazni kívánó – ha nincs kocsi az állomáson – ottlétéről és szándékáról értesítse a taxis diszpécsereket. Nos, erre a technikai lehetőségre a taxisok mondtak nemet azzal, hogy Budapesten nemigen fordulhat elő az, ami például Párizsban: a drosztokon ugyanis mindig lesz kocsi.

A Medicontact Kft. eddig már 350 millió forintot fektetett be a vállalkozásba, ám a milliárd forintot is meghaladja az az összeg, amely a hálózat teljes kiépítéséhez szükségeltetik. A cég egyébiránt nem csupán Budapesten érdekelt: a magyar tenger partján ezer fölötti a reklámhordozóik száma. A fővárosban pedig a műjégpálya reklámfelületeit mondhatja magáénak.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo