Doszt lesz droszt

Nyolcvanöt már elkészült azokból a taxidrosztokból, amelyekkel hamarosan teleépítik a fővárost. A Medicontact Közterület Kft. – megállapodva a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kht.-val – állítja föl az építményeket, amelyek számára az azokon elhelyezett reklámok révén termel jövedelmet.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rendszerváltás utáni időszakban szerzett jogot egy vállalkozás arra, hogy a főváros hídjait ünnepek alkalmával, delegációk érkezésekor fellobogózza. Ehhez hasonló az az ötlet, amelyet a Medicontact Közterület Kft. valósít meg Budapesten: az április óta hatályos fővárosi közgyűlési rendelet értelmében a taxisok számára kötelezően használatos állomásokat megépíti és üzemelteti, valamint évi 30 millió forintot befizet az önkormányzat cégének, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kht.-nak. Ennek fejében viszont a méretes utcai műtárgyakat, mint reklámfelületet eladja az üzleti élet szereplőinek. A Medicontact vezetőinek május 18-i tájékoztatóján már bejelenthették, az első 85 állomást elkészítették, fölállították, de a drosztok doszt szaporodnak, hamarosan meghaladja számuk a kétszázat.

A közterületi reklámmal foglalkozó cég – megnyerve a főváros pályázatát – három taxiállomás típust terveztetett meg egy fiatal szakemberre, Üveges Péterrel, a más és más külalak lehetőséget adott, illetve ad a kerületeknek, hogy kiválasszák a nekik tetsző változatot. Két speciális funkcióra alkalmas még az utcai műtárgy. Közvetlenül lehet kommunikálni a rajta elhelyezett alkalmatosságok segítségével a rendőrséggel, azaz a lakosság így is kérhet rendőrségi beavatkozást baj esetén. Egy másik gomb azt hivatott szolgálni, hogy az utazni kívánó – ha nincs kocsi az állomáson – ottlétéről és szándékáról értesítse a taxis diszpécsereket. Nos, erre a technikai lehetőségre a taxisok mondtak nemet azzal, hogy Budapesten nemigen fordulhat elő az, ami például Párizsban: a drosztokon ugyanis mindig lesz kocsi.

A Medicontact Kft. eddig már 350 millió forintot fektetett be a vállalkozásba, ám a milliárd forintot is meghaladja az az összeg, amely a hálózat teljes kiépítéséhez szükségeltetik. A cég egyébiránt nem csupán Budapesten érdekelt: a magyar tenger partján ezer fölötti a reklámhordozóik száma. A fővárosban pedig a műjégpálya reklámfelületeit mondhatja magáénak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo