Akik a sikert testre szabják
Nincs univerzális megoldás, egy vállalati tréning akkor éri el célját, akkor sikeres, ha minden mozzanatában helyi megoldásokat kínál – mondja Pozvai Zsolt, a DOOR Tranining Central Europe Kft. vezetője, aki immár második éve irányítja a régió legjelentősebb tréningcégét. Paradox módon, az említett elv épp egy univerzálisnak mondható cég, a DOOR Training International üzletpolitikájának kiindulópontja. A holland alapítású és 1997-ben amerikai tulajdonba kerülő, már akkor jó nevű képzési hálózat mára a világ tréningpiacának vezető szereplőjévé vált: 500 trénerével, több mint 80 nyelven és 73 országban kínálják egyedülálló tréningfilozófiájukon alapuló programjaikat.
E hálózat tagja a jelenlegi szerkezetben 1998 óta működő DOOR Tranining Central Europe Kft., amely a hazai piacon mind létszámát, mind éves árbevételét tekintve dobogós helyen van, s olyan ügyfeleket mondhat a magáénak, mint például a Philips, a Nestlé, a Budapest Bank vagy az Alcoa, s még nem említettük az Opel, a Porsche, a Fiat és az Iveco cégeket – vagyis a hazai autópiacnak közel a felét –, ahol a DOOR már tartott testreszabott tréningeket. S a kulcsszó itt is a testreszabás, mert ne gondoljuk, hogy az autó önmagában már a megoldás kulcsszava, ha vállalati tréningben gondolkodunk. Nem, mert – hogy stílszerűek legyünk –, minden ajtót más kulcs(szó) nyit, hisz, mint Pozvai Zsolt mondta, ahány autó, annyiféle előny, ügyfélkör, sajátosság, amit figyelembe kell venni, egy vállalat külső-belső kommunikációs világának, rendszerének kialakításánál. A DOOR Tranining Central Europe Kft. hétlépcsős képzési modellje ezért az ügyfél vállalat állapotfelmérésével kezdődik, s ezt követheti a fejlesztési terv egyeztetése, a – szükség szerint – testreszabott tematika kidolgozása, majd maga képzés. A DOOR abban is rendhagyó utat követ, hogy nem engedi el azonnal partnerei kezét, a képzés után, a „lecsengési időszakban” utókövetés növeli az elsajátított készségek, ismeretek hatékonyságát, amihez egy állapotfelmérés is társul, bemutatván az elért változásokat.
A DOOR piaci tapasztalatai alapján úgy találta, hogy Magyarországon, a már említett autógyártás piacán túl öt olyan terület van, ahol érdemi igény mutatkozik az értékesítési és a menedzsment-készségfejlesztésre. Ezek pedig a bank- és pénzügyi szektor, a termelő vállalatok, a gyógyszeripar, az úgynevezett FMCG, magyarul a gyorsan mozgó fogyasztási javak területe, és az információs-telekommunikációs vállalatok. Ezekben a „húzóágazatokban” a DOOR Tranining Central Europe Kft. csak az elmúlt évben több mint 1000 tréningnapot tartott az általános készségfejlesztéstől a munkakör-specifikus fejlesztéseken át az értékesítési készségek fejlesztéséig, vagy az országban elsőként megvalósított outdoor tréningig, melynek során a játékos, fizikai igénybevételt is jelentő gyakorlatokkal kimagasló eredményeket értek el nem pusztán a csapatépítés terén, de egy kreatívabb, problémamegoldási készséget erősítő magatartásforma kifejlesztésében is.
A DOOR, piaci sikereit nem kis részben egy, a vállalatitréning-kínálatban is egyedülállónak mondható erősségének köszönheti, ez pedig a második generációs képzés. Ez azt jelenti, hogy a cégnél dolgozó valamennyi tréner korábban, vezetőként már komoly tapasztalatot szerzett az adott – előbb felsorolt – terület valamelyikében. Így tehát mind a tematika kidolgozásánál, mind a tényleges képzés során sokkal inkább rálátnak a megoldásra váró kérdésekre, problémákra, hiányosságokra, mint egy általános, mondjuk csak pszichológusi tapasztalatokkal rendelkező szakember. Ettől a képzés válik hatékonyabbá és hitelesebbé.
Ezt a hitelességet növeli az a tény, hogy a DOOR nem magát kínálja kizárólagos receptül, ha egy vállalat a sikert veszi célba. A DOOR az Inside csoport tagjaként működik, s ha Pozvai Zsolt úgy látja, hogy az adott feladatra inkább cégtársai: az Inside Rt. humán tanácsadó cég vagy az Inside Játékok Kft. számítógépes szimulációi tudják az adekvát megoldást, ajánlja őket. Egy tréningcég legfontosabb feladata – fogalmazza meg az igazgató – nem a legősibb, legszebb vagy legszélesebb út megtalálása, hanem azé, amelyik a célhoz vezet. A DOOR pedig ezt tudja profi szinten: egyedi problémákra ajánl teljesen egyedi megoldásokat. Csak a megszokott dolgok megváltoztatása hozhat igazán komoly, forradalmian új eredményeket – vallják –, s ennek szellemében már működik is Magyarországon még egyedi e-learning projektjük, ami nem kevesebbet ígér, mint hogy interneten vagy intraneten, időt, pénzt megtakarítva sajátíthatja el a partnercég munkatársi gárdája például a legkorszerűbb készségfejlesztő, ügyfélkezelési technikákat. Kívánságra a programot intranetre is telepítik, természetesen ezt is – a piaci filozófiájuknak megfelelően – testreszabottan.
DOOR Training Central Europe Kft.
1095 Budapest, Mester u. 30–32.
Tel.: 455-0430, 455-0431
Fax: 215-2156
E-mail: [email protected]
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.