A brit Marketing Professionals fejvadászcég nemrég kiadott elemzésében arra mutat rá, hogy elősegíti a nem releváns szempontok alapján történő választást ez a fajta curriculum vitae. A cég vezetője, Jonny Cainer úgy véli, az a helyes eljárás, ha a személyzeti tanácsadó cég adatbankjában meglevő jelöltek anyagában feltüntetik a fotókat az azonosítás megkönnyítéséért, de azokat nem küldik el az ügyfeleknek.
Még mindig nem elég liberálisak a vállalatok
A szakember úgy véli, bármennyire toleránsnak tűnik a társadalom, igenis nagymértékben befolyásolja a kliensek döntését az, milyen külsejűek az egyes jelentkezők. A diszkrimináció rendkívül elterjedt, és számos területen jelentkezik. A munkáltatók a fotó segítségével szelektálnak, mivel a mai önéletrajzok már kevés személyes adatot tartalmaznak. A fénykép alapján viszont a nem tetsző korú, nemzetiségű vagy egyszerűen nem "esztétikus" állásjelentkezők visszautasíthatóak.
Se a csúnya, se a szép nőknek nem jó
A nők nehéz helyzetbe kerülhetnek, ha nem kimondottan vonzóak, de sokan a gyengébb nem túl szép képviselőit nem veszik komolyan, és így ők eleshetnek a fajsúlyosabb állásoktól. Ha viszont az önéletrajzban nincs fotó, senki sem kap meg egy munkát "csak a szép szeméért".
A személyes találkozó előbb-utóbb elkerülhetetlen a meghirdetett állásra legesélyesebbek és a munkaadó között, így a külső alapján történő diszkrimináció mindenképpen része a válogatásnak. De ha egy interjú során ismerkedik meg a jövendő munkatárs külsejével az ügyfél, akkor a jelölt bevetheti tudását, kommunikációs készségét. A hátrányos megkülönböztetés nem szüntethető meg, véli a Marketing Professionals vezetője, de előnyösebb, ha a személyes jelenlét, és a képességek beszélnek, és nemcsak egy-egy arc alapján szelektál a megrendelő.