Dinamikusan nő a VIsa forgalma

A Visa International globális értékesítési volumene a 2002. június 30-adikával záruló évben meghaladta a 2,3 billió USA dolláros értéket, ami az előző évhez képest 17 százalékos növekedést jelent.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Visa-kártyával bonyolított kiskereskedelmi vásárlások ma már hét százalékát teszik ki a személyes fogyasztói kiadások globális összértékének, ám ez a ráta a fizetési szervezet vélekedése szerint 2010-re legalább 12 százalékra fog nőni.

„Bíztató jel, hogy a globális gazdaság múlt évi visszaesése ellenére továbbra is ütemes, kétszámjegyű növekedésnek lehetünk tanúi, ami tükrözi az elektronikus fizetési módozatok értékét és kényelmes voltát” – nyilatkozta Malcolm Williamson, a Visa International elnök-vezérigazgatója. „Meggyőződésünk, hogy az évtized végére 12 százalékos részesedést szerezhetünk a személyes fogyasztói kiadások piacán.”
A személyes fogyasztói kiadások globális összértéke (angolul „personal consumer expenditure”; rövidítéssel PCE) magába foglalja mindazon termékek és szolgáltatások piaci értékét, amelyeket a háztar-tások és a nem profitorientált intézmények egy adott időszakban vásárolnak (nem ideértve a házvásár-lásokat). A globális PCE jelenleg 19 billió USA dollár, s összetételében elsősorban készpénzes, illetve csekkes fizetést tartalmaz. A Visa részesedése a globális PCE-ből évente átlagosan 12 százalékkal nőtt az elmúlt öt esztendő során.
Egyes országokban a Visa részesedése a nemzeti PCE-ből különösen magas. Például – a kiskereskedelmi értékesítést és a készpénzfelvételt is figyelembe véve –Izland személyes fogyasztói összkiadás-értékének 68 százaléka Visa-kártyával valósul meg; Dél-Koreában ugyanez az érték 57 százalék, az Egyesült Királyságban pedig 27 százalék.

„Az elektronikus fizetési módok – s különösen a Visa termékei – számos előnyt nyújtanak a fogyasz-tók, a kereskedők és a vállalkozások számára, így többek között lehetővé teszik a fizetés módjának és időpontjának szabad megválasztását, fokozzák a fizetés biztonságosságát, illetve világszerte rendelke-zésre állnak” – mondta Williamson. „Részben ezek az előnyök, részben a folyamatos innováció és a Visa-partner pénzintézetekkel fenntartott kapcsolatunk jelentik azt a hajtóerőt, amely a jövőben is len-dületben tartja majd a Visa-termékek növekedését.”

A Visa egyik legfontosabb növekedési területe továbbra is a betéti kártyák piaca. A Visa betéti kártyák értékesítési volumene a 2002. június 30-adikával záruló évben világszinten meghaladta az 1 billió USA dolláros értéket, ami 22 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az Egyesült Államokban a Visa betéti kártyával (csekk-kártyával) lebonyolított ügyletek száma most először, a 2002. januárjától júniusáig terjedő időszakban haladta meg a Visa hitelkártyákkal bonyolított ügyletek számát. Ebben az időszakban a Visa U.S.A. 3,04 milliárd kiskereskedelmi Visa betéti kártya ügyletet dolgozott fel, szemben a 2,96 milliárd hitelkártya-ügylettel, annak ellenére, hogy a hitelkártyák száma csaknem kétszeresen a betéti kártyák számának. Világszinten a Visa betéti kártyákkal bonyolított ügyletek száma több mint kétszer olyan gyorsan nőtt, mint a Visa hitelkártyákkal bonyolított ügyleteké.
Ugyancsak hatalmas növekedési lehetőségekkel kecsegtet az előre fizetett kártyák piaca. Ide tartoznak a bérfizetési kártyák, az ajándék-kártyák, valamint a pénzátutalási kártyák. A Visa becslései szerint az előre fizetett termékek potenciális globális piacának értéke meghaladja a 2 billió USA-dollárt.

A hitelkártya-piacon a Visa a 2002. június 30-adikával záruló évben értékesítési összvolumenben vi-lágszinten elérte az 1,24 billió USA dolláros értéket, ami 12 százalékos növekedést jelent.

Regionálisan a legütemesebb növekedést továbbra is a feltörő piacok mutatják. A Visa Ázsia csendes-óceáni övezetében 42 százalékos növekedést hozott az értékesítési összvolumenben, a Közép- és Kelet-Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magába ölelő CEMEA régió pedig 37 százalékos növekedést pro-dukált.
„Ezeket az eredményeket a Visa kártyák magyarországi piaca is kitűnően példázza. 2002. június végére Magyarországon a 1,9 millió Visa kártyával elköltött összeg elérte a 3,5 milliárd USA-dollárt, amely 875 milliárd forintnak felel meg. A Visa-hitelkártyák forgalma igen jelentős mértékben, 89 %-kal nőtt, s meghaladta a 102 millió USA-dolláros szintet; míg a hitelkártyák eladáshelyi (POS) használata 42 %-kal növekedett, megerősítve ezzel a Visa magyar hitelkártya piacon elért vezető pozícióját.”- mondta Radu Obreja a Visa International CEMEA régióért felelős alelnöke.

Világszerte jelenleg több mint 1,2 milliárd Visa fizetési kártya van forgalomban, amelyeket több mint 29 millió helyen fogadnak el, ideértve több mint 800 000 készpénzautomatát (ATM berendezést) is.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo