Elsősorban a kis és középvállalkozások, illetve a magánszemélyek speciális elvárásainak kíván megfelelni a DHL Express Magyarország Kft. újonnan megnyílt Servicepointjával. A piacvezető hazai expressz-logisztikai vállalat a Magyarországon az újszerű megoldástól azt várja, hogy a célcsoport számára könnyebbé, gyorsabbá és olcsóbbá válik az expressz csomagküldés és fogadás.
A számos európai országban már jól ismert Servicepoint-hálózat első magyarországi egysége a budapesti Bank Centerben nyílt meg. A DHL tervei szerint az első lépést hamarosan újabbak is követik majd: az Office Depot-val együttműködésben üzemeltett következő egység várhatóan néhány héten belül fogadhatja az érdeklődőket.
A Servicepoint koncepció lényege, hogy maximálisan figyelembe veszi a kis és középvállalkozások, illetve a magánszemélyek igényeit. A DHL felmérései azt mutatják, hogy az elmúlt időszakban érezhetően megnőtt az ezen ügyfelek által igénybevett expressz szolgáltatások száma. Az európai uniós csatlakozás ugyanis a kisebb vállalkozások számára is új lehetőségeket kínált a nemzetközi üzleti kapcsolatok kiépítésére, a magánszemélyek körében pedig egyre gyakoribb a külföldi munkavállalás, vagy tanulás, illetve megnőtt az Interneten történő rendelések száma is. Ennek az ügyfélkörnek az ár mellett meghatározó szempont a rugalmasság.
Életmódjuk és munkastílusuk miatt nincs idejük a csomagot hozó, vagy vivő futárra várni, szívesebben térnek be az általuk kényelmesnek tartott időben a gyűjtőpontokra. A Servicepointok elhelyezésében meghatározó szempont, hogy mindenki által könnyen elérhető, lehetőleg központi, vagy egyéb nagy forgalmú helyen, üzletben legyen.
"A Servicepoint rendszer lehetőséget ad arra, hogy ezen ügyfeleink elvárásainak is maradéktalanul megfeleljünk. Az uniós csatlakozás rendkívüli módon kiélezte a versenyt a magyar gazdaságban: a kis- és közepes vállalkozásoknak pedig új háttérszolgáltatásokra is szükségük van ahhoz, hogy meg tudják őrizni versenyképességüket" - jelentette ki John Wylie, a DHL Express Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A Servicepointok működésének köszönhetően a DHL alacsonyabb áron tudja nyújtani a belföldi és légi Express szolgáltatásait. Az Express4You szolgáltatás keretében kezdetben háromféle méretben - boríték, 2 és 5 kilogrammos - lehet csomagot, vagy levelet küldeni belföldre, az Európai Unióba, illetve a világ más országaiba. Az ügyfelek dolgát egyszerűsíti a súlytól és földrajzi zónáktól függő egységes díjszabás. Ügyfeleink telefonon és az interneten keresztül is ellenőrizhetik csomagjuk aktuális helyzetét.