Az Európai Kereskedelem Napja rendezvénysorozatot a kereskedelem mostanáig méltatlanul nem ünnepelt napjának megünneplésére, hagyományteremto szándékkal indult el. Az esemény célja, hogy a kereskedelem résztvevői és a fogyasztók, valamint a politika szereplői közelebb kerüljenek egymáshoz és lehetőség kínálkozzon a kereskedelem számára bemutatni önmagát. A rendezvény az Unió országai közül nyolc országban kerül egyszerre, egy időben megrendezésre.
Másfél éve
A kereskedelem helyzete sem lett könnyebb az uniós csatlakozást követően, mivel a hazai kisvállalkozások piaci lehetőségei romlottak.
A kereskedők megítélése szerint a kis- és középvállalkozások felzárkóztatásának kormányzati támogatása a termelők és a kereskedők körében egyaránt sürgető feladat. A kereskedelemben tevékenykedő kis- és középvállalkozások helyzetét alaposan megnehezíti a koncentráció várható további erősödése, aminek következtében az üzlet- és a vállalkozásszám csökkenni fog az elkövetkező 3-5 éves időszakban. További új szereplők megjelenése is várható, például a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Wal-Mart, vagy más uniós élelmiszer diszkontlánc belépése. Időközben pedig régen meghatározó hálózatok szűnnek meg, alakulnak át (Centrum, Skála)