És mégis mozog a reklám
Öröm, bánat, gyűlölet, rettenet, harag és meglepetés – ezeket tudja mutatni egy Japánban kifejlesztett, szilikongumival borított robotarc. Képzeljük csak el, amint belépünk egy áruházba, s az ajtónál egy robot fogad minket – arcán mondjuk az öröm –, s széles karmozdulatokkal invitál a szabadidőruha-osztályra. Figyelemfelkeltésnek ideális. Márpedig a reklámiparban az nyer, aki újat, eredetit, figyelemfelkeltőt tud produkálni. Hisz a potenciális megrendelőt egy dolog érdekli: az, hogy termékéből minél többet el tudjon adni, tőle, ne a konkurenciától vásároljon a vevő. Ehhez pedig nem árt, ha a reklám is kitűnik a sorból, nem csupán a termék minősége.
Ölvedi Szabolcs, a Cybernetics ügyvezetője erre az összefüggésre alapozta életpályadíjas ötletét: plasztikus és mozgó dekorációk tervezését, kivitelezését szeretné meghonosítani Magyarországon, második hazájában. A marosvásárhelyi születésű, harmincesztendős fiatalember ezzel gyerekkori álmát teljesítené be, mert amióta nyolcévesen látta a Csillagok háborúját, egyfolytában arra készül, hogy robotokat fog előállítani. S úgy tűnik, ehhez most minden feltétel rendelkezésére áll. Ölvedi Szabolcs egyaránt rendelkezik műszaki, képzőművészeti és reklámpiaci ismeretekkel. Marosvásárhelyen automatizálási-elektronikai szakközépiskolát végzett, s ezzel párhuzamosan művészeti esti népi egyetemet, s mióta 1990-ben Magyarországra jött, volt már reklámfestő, dekoratőr, modellező, számítógépes operátor, gyártásvezető és marketinges is. Egyszóval ismeri az életet, a piacot és a szakmát. De ez talán kevés lett volna az álomteljesítéshez.
Az Életpálya Alapítvány felhívása tagadhatatlanul lendített Ölvedi Szabolcs élete kerekén. A területi döntőn második helyezéssel nyert 75 ezer forint, az innovációs különdíjjal járó 50 ezer forint, a kedvezményes 800 ezer forintos hitel s a műhely az inkubátorházban együtt már kitárta az érvényesülés kapuját az 1993 óta egyéni vállalkozóként dolgozó fiatalember előtt. (Már csak azért is, mert nálunk a mozgóreklám vagy a plasztikus, háromdimenziós reklám még a kezdet kezdetén tart.) A mozgó, beszélő, kreativitásról, ízlésről, leleményességről tanúskodó reklámfigurák csoportmunka eredményei: egy alkalmazott informatikus és Ölvedi mint mindenes hozzák össze a megrendelő akár legképtelenebb elképzeléseit is. De ez csak az első lépés. Ölvedi Szabolcs gyárról álmodik, ahol háztartási, oktató-, játékrobotot készítenek majd nagyüzemben.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.