CSökkentek a szállásdíjbevételek

2002. június végéig a kereskedelmi szálláshelyeket 2,6 millió vendég 7,2 millió vendégéjszakára vette igénybe, ami azt jelenti, hogy a tavalyi első félévhez hasonló számú vendég közel 2%-kal kevesebb vendégéjszakát töltött el. A szállásdíjbevételek országosan 3%-kal csökkentek.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Június végén az ország kereskedelmi szálláshelyeinek száma megközelítette a 2600-at, melyek 293 ezer igénybe vehető férőhellyel álltak a vendégek rendelkezésére.


 


Az első félév során a külföldivendég-forgalom 3%-kal visszaesett 2001 első félévéhez képest. A több mint 4 millió külföldivendég-éjszaka 80%-át a szállodákban töltötték el. A vendégéjszakák számában az öt- és négycsillagos egységeket kivéve minden szállástípusban csökkenés tapasztalható. Jelentősen mérséklődött a turistaszállók, ifjúsági szállók és üdülőházak külföldivendég-forgalma. A vendégéjszakák 71%-át az Európai Unióból érkezők töltötték el, ez a 2,9 millió vendégéjszaka 3%-kal kevesebb a tavalyi év hasonló időszakihoz képest. Ezen belül a németországi, ausztriai és olaszországi vendégek által eltöltött éjszakák képviselték a legnagyobb arányt. Az ázsiai és amerikai országokból érkezők által eltöltött vendégéjszakák száma egyaránt 10%-kal esett vissza.  


 


A 3,1 millió belföldivendég-éjszakát 3%-kal több, 1,4 millió vendég töltötte el a kereskedelmi szálláshelyeken. A belföldi forgalom élénkülését tapasztalták az első félév folyamán a három-, a négy- és az ötcsillagos szállodák, panziók, illetve a kempingek. Az alacsonyabb kategóriájú szállodákban és a turistaszállókban csökkent a belföldivendég-éjszakák száma, a többi szállástípusban 2001 első   félévéhez hasonlóan alakult. 


 


A 2001. január-júniusi időszakban a szállodák szobakihasználtsága átlagosan 42%-os volt, a tavalyi év hasonló időszakához képest másfél százalékponttal  alacsonyabb. 


 


A kereskedelmi szálláshelyek az első félév során 36,4 milliárd forint szállásdíjbevételt realizáltak, 3%-kal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt. A szállásdíjbevételek háromnegyed része külföldiektől származott. A kereskedelmi szálláshelyeken a szállásdíjakon kívül 18,7 milliárd forint keletkezett a vendéglátásból, további 14,2 milliárd forint származott egyéb szolgáltatásokból. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás ágazatban a január–júniusi időszakban a szolgáltatások átlagos áremelkedése 11%-os volt.


 


Június végéig a Határőrség 13 millió külföldi látogatót regisztrált a határátkelőhelyeken, ez 4%-os visszaesés a tavalyi év azonos időszakához képest. A határátlépések több mint egynegyede az Európai Unióból érkezőkhöz kapcsolódik. Többnyire csökkent, vagy a tavalyi első félévhez hasonlóan alakult a külföldi határátlépők forgalma, jelentősen emelkedés figyelhető meg azonban a lengyel, a cseh és a francia határátlépők számában.


 


A magyar állampolgárok határátlépéseinek száma 7%-kal nőtt, megközelítette az 5,4 millió alkalmat. Az ukrán és a szlovák határszakaszon a magyar állampolgárok határátlépéseinek száma jelentősen, Ausztria felé kismértékben megnövekedett, a többi határszakaszon visszaesett.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo