Az októberi szállítású kontraktusa hordónként már úgy egy dolláros felárat mutatott a Brent londoni jegyzéséhez képest, míg szeptemberben 1,20 dollárral, márciusban pedig még 8,50 dollárral maradt el attól a Reuters hírügynökség által idézett kereskedői források szerint.
A kínai finomítók közvetítő kereskedők szolgáltatásait veszik igénybe a szankcionált nyersolaj importálásához és a szállítmányok biztosításához annak érdekében, hogy elkerüljék a nyugati szankciók megsértését.
Kínának az Iránból és Venezuelából érkező, szankciókkal sújtott szállítmányok legnagyobb átrakodási pontjaként használt Malajziából származó importja októberben 67,1 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Malajzia 5,88 millió tonnával, azaz napi 1,38 millió hordóval Oroszország és Szaúd-Arábia után Kína a harmadik legnagyobb olajszállítója volt októberben. Az év eleje óta Kína malajziai olajimportja 82,7 százalékkal nőtt 2022 azonos periódusához képest.
Kína teljes, napi 11,53 millió hordós októberi olajimportja 13,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az év eleje óta pedig 3,6 százalékkal nőtt a teljes behozatal.
(MTI)