Coop-verseny - nemzetközi háttérrel

Késlekedő pályázati pénzekre panaszkodnak a közgyűlésre készülő Co-op Hungary Zrt.-nél, ahol bejelentették: megújítják törzsvásárlói kártyarendszerüket.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az éves árbevétel 51 %-a  a Co-op Hungary Zrt. 20 cégének kezében koncentrálódik - ismertetik az társaság május 25-én sorra kerülő évi rendes közgyűlésén. A Coop üzletláncról szóló beszámoló egyik fontos megállapítása lehet annak nyugtázása, hogy nemcsak tőkekoncentráció ment végbe, hanem a szellemi tőkét is sikerült egyesíteni. Jelenleg 6 régiós központra épül a kereskedelmi rendszer, s 3 év elteltével mintegy 60-70 jelentős vevőközpont alakulhat ki,  melyek az árbevétel 75 %-át teljesíthetik. A zrt. 2005-ös áruforgalmi árbevétele 375 milliárd forint volt. Bővült a saját márkás termék kínálata, amely részesedése a teljes forgalomban már elérte 25,8 százalékot ért el.

A Coop logisztikai rendszerét kívánja erőteljesen fejleszteni. A 2006-os üzleti terv készítésénél az igazgatóság azt vette figyelembe, hogy a multinacionális láncok a volumenükkel tudnak versenyképesek lenni. A Coop számára a versenyben maradáshoz a hazai piac nagysága nem elegendő, különösen akkor nem, amikor újabb piaci szereplők jövetele várható. A nemzetközi integrációba történő bekapcsolódás már 2005-ben megkezdődött, ám nemcsak az olasz, hanem a környező országokban is partneri kapcsolat létrehozását készíti elő a Coop. Az üzletlánc a hagyományos kereskedelmi etika képviselője, melyet a vásárlók elfogadnak, s kitartanak a Coop mellett.  A cég saját tőkéje mellett számít a kis és középvállalkozások felzárkóztatásához szükséges pályázati lehetőségekre is. Az üzletlánc egyedül nem rendelkezik elegendő tőkével az informatikai, logisztikai beruházásokhoz. A magyar tulajdonú vállalkozások eddig nem jutnak időben pályázati pénzekhez, holott a versenyképesség gyors reagálás nélkül nem lehetséges. Van rá példa, hogy 2004-ben elnyert pénz még 2006-ban sem áll a Coop rendelkezésére.

Kimutatták, a Coop-nál többen és gyakrabban vásárolnak a háziasszonyok. Ezért az üzletlánc rövidesen elsőként jelenik meg a magyar tulajdonú cégek között a törzsvásárlói kártya rendszerével. A korábbi rendszer azonnali, lineáris százalékos árengedményt adó jutalmazáson alapult, amely azonban nem ösztönzött vásárlásra. A Coop törzsvásárlói rendszer eltér a piacon lévő többi rendszertől, mivel családi pontgyűjtés is lehetséges.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo