Az éves árbevétel 51 %-a a Co-op Hungary Zrt. 20 cégének kezében koncentrálódik - ismertetik az társaság május 25-én sorra kerülő évi rendes közgyűlésén. A Coop üzletláncról szóló beszámoló egyik fontos megállapítása lehet annak nyugtázása, hogy nemcsak tőkekoncentráció ment végbe, hanem a szellemi tőkét is sikerült egyesíteni. Jelenleg 6 régiós központra épül a kereskedelmi rendszer, s 3 év elteltével mintegy 60-70 jelentős vevőközpont alakulhat ki, melyek az árbevétel 75 %-át teljesíthetik. A zrt. 2005-ös áruforgalmi árbevétele 375 milliárd forint volt. Bővült a saját márkás termék kínálata, amely részesedése a teljes forgalomban már elérte 25,8 százalékot ért el.
A Coop logisztikai rendszerét kívánja erőteljesen fejleszteni. A 2006-os üzleti terv készítésénél az igazgatóság azt vette figyelembe, hogy a multinacionális láncok a volumenükkel tudnak versenyképesek lenni. A Coop számára a versenyben maradáshoz a hazai piac nagysága nem elegendő, különösen akkor nem, amikor újabb piaci szereplők jövetele várható. A nemzetközi integrációba történő bekapcsolódás már 2005-ben megkezdődött, ám nemcsak az olasz, hanem a környező országokban is partneri kapcsolat létrehozását készíti elő a Coop. Az üzletlánc a hagyományos kereskedelmi etika képviselője, melyet a vásárlók elfogadnak, s kitartanak a Coop mellett. A cég saját tőkéje mellett számít a kis és középvállalkozások felzárkóztatásához szükséges pályázati lehetőségekre is. Az üzletlánc egyedül nem rendelkezik elegendő tőkével az informatikai, logisztikai beruházásokhoz. A magyar tulajdonú vállalkozások eddig nem jutnak időben pályázati pénzekhez, holott a versenyképesség gyors reagálás nélkül nem lehetséges. Van rá példa, hogy 2004-ben elnyert pénz még 2006-ban sem áll a Coop rendelkezésére.
Kimutatták, a Coop-nál többen és gyakrabban vásárolnak a háziasszonyok. Ezért az üzletlánc rövidesen elsőként jelenik meg a magyar tulajdonú cégek között a törzsvásárlói kártya rendszerével. A korábbi rendszer azonnali, lineáris százalékos árengedményt adó jutalmazáson alapult, amely azonban nem ösztönzött vásárlásra. A Coop törzsvásárlói rendszer eltér a piacon lévő többi rendszertől, mivel családi pontgyűjtés is lehetséges.