Coop-verseny - nemzetközi háttérrel

Késlekedő pályázati pénzekre panaszkodnak a közgyűlésre készülő Co-op Hungary Zrt.-nél, ahol bejelentették: megújítják törzsvásárlói kártyarendszerüket.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az éves árbevétel 51 %-a  a Co-op Hungary Zrt. 20 cégének kezében koncentrálódik - ismertetik az társaság május 25-én sorra kerülő évi rendes közgyűlésén. A Coop üzletláncról szóló beszámoló egyik fontos megállapítása lehet annak nyugtázása, hogy nemcsak tőkekoncentráció ment végbe, hanem a szellemi tőkét is sikerült egyesíteni. Jelenleg 6 régiós központra épül a kereskedelmi rendszer, s 3 év elteltével mintegy 60-70 jelentős vevőközpont alakulhat ki,  melyek az árbevétel 75 %-át teljesíthetik. A zrt. 2005-ös áruforgalmi árbevétele 375 milliárd forint volt. Bővült a saját márkás termék kínálata, amely részesedése a teljes forgalomban már elérte 25,8 százalékot ért el.

A Coop logisztikai rendszerét kívánja erőteljesen fejleszteni. A 2006-os üzleti terv készítésénél az igazgatóság azt vette figyelembe, hogy a multinacionális láncok a volumenükkel tudnak versenyképesek lenni. A Coop számára a versenyben maradáshoz a hazai piac nagysága nem elegendő, különösen akkor nem, amikor újabb piaci szereplők jövetele várható. A nemzetközi integrációba történő bekapcsolódás már 2005-ben megkezdődött, ám nemcsak az olasz, hanem a környező országokban is partneri kapcsolat létrehozását készíti elő a Coop. Az üzletlánc a hagyományos kereskedelmi etika képviselője, melyet a vásárlók elfogadnak, s kitartanak a Coop mellett.  A cég saját tőkéje mellett számít a kis és középvállalkozások felzárkóztatásához szükséges pályázati lehetőségekre is. Az üzletlánc egyedül nem rendelkezik elegendő tőkével az informatikai, logisztikai beruházásokhoz. A magyar tulajdonú vállalkozások eddig nem jutnak időben pályázati pénzekhez, holott a versenyképesség gyors reagálás nélkül nem lehetséges. Van rá példa, hogy 2004-ben elnyert pénz még 2006-ban sem áll a Coop rendelkezésére.

Kimutatták, a Coop-nál többen és gyakrabban vásárolnak a háziasszonyok. Ezért az üzletlánc rövidesen elsőként jelenik meg a magyar tulajdonú cégek között a törzsvásárlói kártya rendszerével. A korábbi rendszer azonnali, lineáris százalékos árengedményt adó jutalmazáson alapult, amely azonban nem ösztönzött vásárlásra. A Coop törzsvásárlói rendszer eltér a piacon lévő többi rendszertől, mivel családi pontgyűjtés is lehetséges.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo