Buda-Piért Kereskedelmi Kft.

1119 Budapest, Tétényi út 106. Tel.: 208-3360, tax: 208-2366 E-mail: [email protected]

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Olimpiai bajnokot köszönt a Buda-Piért

Aki a képen látható csodaszép, vadonatúj autót ajándékba kapta, és boldogan birtokba veszi, mindannyiunk szívének kedves kétszeres olimpiai aranyérmesünk, Storcz Botond. S akik az autót átadják – s boldogságuk talán még Botiénál is nagyobb –, a Buda-Piért két meghatározó tulajdonosa: Molnár Károly és Sándor Katalin, akik a mai napig vezetik a vállalatot. A történet napjainkban akár szokványos is lehet, olimpikont támogatni ma hálás dolog. Ami a Buda-Piért és Storcz Botond kapcsolatát kiemeli a szokványtörténetek sorából, az a barátság.

– Botond az utóbbi években ellentmondásosan szerepelt a világversenyeken, s még botrányt is kreáltak köré, olimpiai esélyeiről még a legbátrabbak sem mertek nyilatkozni. Úgy tűnik, a Buda-Piértet ez egy cseppet sem befolyásolta, kitartott Botond mellett. Miért?

– Nem egyszerű üzleti kapcsolat van közöttünk, hanem mélységes megbecsülés és barátság, szinte a fiamként szeretem. Voltak már egy vízi telep öltözőjében valaha? A vízcsapokról hiányzik a gomb, minden az enyészeté. Olimpiai bajnokaink fillérekből élnek, hihetetlen áldozatokat hoznak azért, hogy sportolhassanak. Úgy gondolom, kötelességünk valamit tenni az érdekükben. Botit pedig meg kell ismerni, s nem kell különösebb bizonyíték arra, hogy miért lehet ezt a gyereket megszeretni. S mekkora örömöt szerzett nekünk, az egész országnak azon a hajnalon, amikor két aranyérmet nyert! – meséli Molnár Károly vezérigazgató büszke, apai pillantásokat vetve Storcz Botondra.

– A Buda-Piért és Karcsi bácsi 1996 óta áll mellettem. Pedig akkor éppen mélyponton voltam, az eperleves-mérgezés miatt ki sem jutottam az olimpiára. Ezután következett három vb-aranyérem és egy ezüst a felnőtt világbajnokságon. De nem minden év volt ilyen eredményes és felhőtlen. A Buda-Piértnél sokszor mondták: nemcsak a mában, hanem a holnapban és a holnaputánban gondolkodnak. S nekik nem a megtérülés a fontos. Örülnek nekem, a sikereimnek, és szeretnek. Ennyi az egész. Én persze igyekszem a Buda-Piértnek kifejezni a hálámat, viselem a márkát, ahol csak tudom. De ezt még soha nem kérték számon tőlem. Tényleg úgy érzem, hogy magam miatt segítenek, nem csak az eredményeim okán. De azért nagyon jó érzés volt ezt az önzetlen támogatást az olimpiai aranyakkal egy kicsit viszonozni. December elején megjelent a rólam szóló könyv, Címlapon Storcz Botond címmel, amelyben eddigi pályafutásom fényeiről és árnyékairól mesélek. Természetesen ennek kiadásához is nagy segítséget kaptam a Buda-Piérttől – mondja Storcz Botond. – Ami az anyagi támogatást illeti, úgy szoktam fogalmazni, hogy nekem tulajdonképpen nincs rezsim. Karcsi bácsiék átvállalták tőlem mindennapi életem finanszírozási gondjait. Nekem „csak” sportolni kell.

– A Buda-Piért teljesen magyar eredetű, tulajdonosi hátterű, saját tőkéből gyarapodó és működő cég, s mint ilyennek, bizonyára nem áll a ládafiában sok felesleges pénze. Van helye a befektethető pénznek száz is. Mégis, miért ad, és mire a Buda-Piért?

– Akárhány segítséget kérő levelet felbontottunk, nem hagyjuk válasz nélkül. Sok ember nem tudja gyerekei tanszerezését megoldani. Ha valaki eljut oda, hogy kér, az nagyon rászorulhat. A hátrányos helyzetű családok, az egészségügy, az oktatás támogatására évente átlagosan 15–20 millió forintot költhetünk. Valljuk, hogy egy cég, egy vállalat része a társadalom egészének, ezért kötelessége felvállalni társadalmi feladatokat is. Rendszeresen támogatjuk például a Magyar Rákellenes Alapítványt és számos intézményt. 1995 óta minden munkatársunk kötelező olvasmánya az Etikai Kódexünk, melyben a segítés, a társadalmi szerepvállalás cégszintű hitvallását írásba foglaltuk. Annak betartására nagy hangsúlyt fektetünk.

– Tíz évvel ezelőtt a Buda-Piért dolgozói privatizálása sikersztorinak számított. Talán ez a nagyvállalat volt az egyetlen, amely sikeres privatizációját az e-hitel maradéktalan visszafizetése és emellett az életben maradás is jellemezte. Mára a Buda-Piért piacvezető, stabil beszállítói és ügyfélkörrel rendelkezik. S a menedzsment még mindig ugyanaz. Még a tulajdonosi kör sem változott. Ritka erények ezek manapság.

– Visszaemlékezve, nagyon nehéz tíz éven vagyunk túl – sóhajt kissé fáradtan Molnár Károly. – A vállalatot tíz éve privatizáltuk, dolgozói felvásárlással, méghozzá úgy, hogy a privatizáció menetrendjét mi magunk dolgoztuk ki. Az adásvételi szerződést az ÁVÜ-vel 1991. augusztus 26-án írtuk alá. Az új tulajdonosi struktúra hamarosan tovább egyszerűsödött, ugyanis 91 végéig kivásároltuk a vállalatból az önkormányzatokat, vállalva evvel a komoly eladósodást. Erre a sietségre azért volt szükség, mert 1991. december 31-éig volt érvényben az a rendelet, amelynek értelmében a száz százalékban magántulajdonban lévő cégek ötvenszázalékos adókedvezményben részesülnek. S nekünk erre nagy szükségünk volt. Hatalmas átalakulásba fogtunk. A céget teljesen átszerveztük. Csak nagykereskedelmi és közvetlen ügyfélkiszolgálói tevékenységet végzünk, ennek profi ellátásához szükséges raktárbázissal, logisztikai háttérrel, ügyfélszolgálati adminisztrációval és vevőkapcsolati programokkal. A papírkereskedelemről teljesen átálltunk az irodaellátásra, az irodatechnikai eszközöktől a nyomtatványokig. Irodaszer-választékunkat sikeres nemzetközi kapcsolatokra szert téve bővítettük. A mi kezünkben van az egyik legnagyobb japán írószervállalat, a Zebra kizárólagos értékesítési joga. Képviselői vagyunk az Avery Denison vállalatnak, amely ezen a területen a legnagyobb a világon, és az olasz Sikad, illetve Fabiano termékeknek is. De még így is a teljes forgalmunknak csak a 15 százalékát adja az import, 85 százaléka itthon előállított termékekből származik. A Buda-Piért forgalma 1990-ben 600 millió forint volt, ma pedig már 3,3 milliárd forintra tehető. Legnagyobb ügyfélkörünk az államigazgatási szervek, intézmények, kis- és nagyvállalatok, amelyek irodaszerigényét közvetlenül elégítjük ki háttérraktárainkból, szinte azonnal.

– Nagy kihívás számunkra az elektronikus kereskedelem – folytatja Molnár Károly. – Belső számítógépes irányítási rendszerünket folyamatosan korszerűsítjük. Fejlesztés alatt áll a külső vevőkapcsolati rendszer. Jelentősen fejlesztjük az internet és extranet típusú vevő és eladói kapcsolatrendszert. Egy perc megállás sincsen. Még irodát, telephelyet sem volt sem időnk, sem erőnk váltani. Sikertörténet a miénk, ez kétségtelen. Sok munkával, megállás nélküli, folyamatos változással. De sok az öröm is benne. Például a Boti olimpiai aranyérmei. Ez is igazolja cégfilozófiánk eddigi helyességét – zárja a beszélgetést Molnár Károly.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo