Brit invázió

2005. január-augusztus időszakban a kereskedelmi szálláshelyekre közel 2,4 millió külföldi vendég érkezett, akik 7,6 millió vendégéjszakát töltöttek el. 2004 azonos időszakához képest 5 százalékkal több vendég 1százalékkal több éjszakát töltött el a szálláshelyeken. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek töltötték el a külföldivendég-éjszakák több mint háromnegyedét, 5,8 millió éjszakát.

A szálláshelyeken a legtöbb éjszakát eltöltő német állampolgárok 5 százalékkal kevesebb éjszakát vettek igénybe az előző év azonos időszakához képest. A fontosabb küldő országok közül a Nagy-Britanniából hazánkba irányuló vendégforgalom kiemelkedő (59 százalékos) növekedése figyelhető meg.

Fiatalok és öregek

A szálloda típusú egységek (szállodák és panziók) forgalma 1-5 százalékkal bővült, az ifjúsági szállók 16 százalékkal több - külföldiek által igénybe vett - éjszakáról számoltak be. Az üdülőházakban és a kempingekben csökkent az eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel azelőttihez viszonyítva. A gyógyszállodákban 8%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a külföldi állampolgárok. A külföldivendég-forgalom bővülése a Közép-Magyarország régióra koncentrálódott; Észak-Magyarországon és a Közép-Dunántúlon a tavalyihoz hasonló vendégforgalom, a többi régióban 5-10 százalékos csökkenés figyelhető meg. A külföldi vendégek az első nyolc hónap folyamán átlagosan 3,2 éjszakát töltöttek kereskedelmi szálláshelyen, ami azt jelenti, hogy az átlagos tartózkodási idő 0,1 éjszakával rövidült az előző év azonos időszakához viszonyítva.

2,5 millió magyar

A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek közel 2,5 millió belföldi vendéget fogadtak, akik több mint 6,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 3, a vendégéjszakák száma 2 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. A szállodai forgalom nagyobb mértékben bővült az átlagosnál: 12 százalékos volt a vendégek, 11 százalékos a vendégéjszakák számának növekedése. A szállodákon belül növekedés a három-, négy- és ötcsillagos egységeknél volt. A többi szállástípusban a belföldivendég-forgalom - a vendégéjszakákat tekintve - kisebb-nagyobb mértékben csökkent. A tervezési-statisztikai régiókat - az Észak-Alföld kivételével - az előző évihez hasonló vagy növekvő belföldivendég-forgalom jellemezte. A belföldi vendégek átlagosan 2,6 éjszakát tartózkodtak a kereskedelmi szálláshelyeken, ami megegyezik az előző év azonos időszakában mért átlagos tartózkodási idővel.

#page#

A szállodák átlagosan 48 százalékos szobakihasználtsággal működtek, ez az előző év azonos időszakában 47 százalék volt.

12 százalékos forgalomnövekedés

A kereskedelmi szálláshelyek összesen 142,4 milliárd forint bevételt értek el az első nyolc hónapban, ami folyó áron 12 százalékos növekedésnek felel meg 2004 azonos időszakához viszonyítva. Az összes bevétel 53 százaléka szállásdíjakból, 24 százaléka szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 23 százaléka egyéb szolgáltatásokból származott. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági (H) ágnak a január-augusztus időszakra számított fogyasztóiár-indexe 6 százalékos növekedést jelzett a megelőző év azonos időszakához képest.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo