Brit invázió

2005. január-augusztus időszakban a kereskedelmi szálláshelyekre közel 2,4 millió külföldi vendég érkezett, akik 7,6 millió vendégéjszakát töltöttek el. 2004 azonos időszakához képest 5 százalékkal több vendég 1százalékkal több éjszakát töltött el a szálláshelyeken. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek töltötték el a külföldivendég-éjszakák több mint háromnegyedét, 5,8 millió éjszakát.

A szálláshelyeken a legtöbb éjszakát eltöltő német állampolgárok 5 százalékkal kevesebb éjszakát vettek igénybe az előző év azonos időszakához képest. A fontosabb küldő országok közül a Nagy-Britanniából hazánkba irányuló vendégforgalom kiemelkedő (59 százalékos) növekedése figyelhető meg.

Fiatalok és öregek

A szálloda típusú egységek (szállodák és panziók) forgalma 1-5 százalékkal bővült, az ifjúsági szállók 16 százalékkal több - külföldiek által igénybe vett - éjszakáról számoltak be. Az üdülőházakban és a kempingekben csökkent az eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel azelőttihez viszonyítva. A gyógyszállodákban 8%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a külföldi állampolgárok. A külföldivendég-forgalom bővülése a Közép-Magyarország régióra koncentrálódott; Észak-Magyarországon és a Közép-Dunántúlon a tavalyihoz hasonló vendégforgalom, a többi régióban 5-10 százalékos csökkenés figyelhető meg. A külföldi vendégek az első nyolc hónap folyamán átlagosan 3,2 éjszakát töltöttek kereskedelmi szálláshelyen, ami azt jelenti, hogy az átlagos tartózkodási idő 0,1 éjszakával rövidült az előző év azonos időszakához viszonyítva.

2,5 millió magyar

A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek közel 2,5 millió belföldi vendéget fogadtak, akik több mint 6,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 3, a vendégéjszakák száma 2 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. A szállodai forgalom nagyobb mértékben bővült az átlagosnál: 12 százalékos volt a vendégek, 11 százalékos a vendégéjszakák számának növekedése. A szállodákon belül növekedés a három-, négy- és ötcsillagos egységeknél volt. A többi szállástípusban a belföldivendég-forgalom - a vendégéjszakákat tekintve - kisebb-nagyobb mértékben csökkent. A tervezési-statisztikai régiókat - az Észak-Alföld kivételével - az előző évihez hasonló vagy növekvő belföldivendég-forgalom jellemezte. A belföldi vendégek átlagosan 2,6 éjszakát tartózkodtak a kereskedelmi szálláshelyeken, ami megegyezik az előző év azonos időszakában mért átlagos tartózkodási idővel.

#page#

A szállodák átlagosan 48 százalékos szobakihasználtsággal működtek, ez az előző év azonos időszakában 47 százalék volt.

12 százalékos forgalomnövekedés

A kereskedelmi szálláshelyek összesen 142,4 milliárd forint bevételt értek el az első nyolc hónapban, ami folyó áron 12 százalékos növekedésnek felel meg 2004 azonos időszakához viszonyítva. Az összes bevétel 53 százaléka szállásdíjakból, 24 százaléka szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 23 százaléka egyéb szolgáltatásokból származott. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági (H) ágnak a január-augusztus időszakra számított fogyasztóiár-indexe 6 százalékos növekedést jelzett a megelőző év azonos időszakához képest.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo