Bor, mámor, Champagne és Hévíz – magyar-francia turisztikai kapcsolatok

Míg 2021. szeptember elején az MTÜ és a magyar szakemberek vendégeskedtek Párizsban, múlt héten francia régiók mutatkoztak be Pascale Andréani nagykövet Csaba utcai rezidenciáján.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az orosz-ukrán háború azonban ebbe is belezavart: a nagykövet sietősen üdvözölte a magyar újságírókat és a Franciaországból érkezett turisztikai szakembereket, majd elköszönt, mivel a V4-ek tanácskozására volt hivatalos. Távozása előtt átadta a szót a régiók felelőseinek, illetve Grzeja Dagmarnak, aki a Bécsben székelő közép- és kelet-európai Atout France új marketing igazgatója.

(Fotó: Pixabay)

A tárgyalóasztaloknál Nyugat-Korzika, Nizza és a Côte d'Azur, a francia Alpok Les Ménuires síparadicsoma, a csodás Loire-völgyi kastélyok közül Chenonceau, valamint a Royal Abbey Fontevraud, Európa egyik legizgalmasabb világörökségi helyszínének képviselői fogadták az újságírókat.

Ez utóbbi talán a legkevésbé ismert a magyar turisták előtt. Amint azt Charlotte Chateau pr főnök kifejtette, a régi találkozik ott az újjal, a történelmi emlékek a kortárs képzőművészettel.

Ami a francia turisztikai adatokat illeti, 2021-ben hozzávetőleg 45 millióan látogattak ide, közülük 207 ezer volt a magyar turista. Franciaország idén is jelentős beruházásokkal és új fejlesztésekkel várja a látogatókat: ilyenek az új szállodák, rendbe hozott, építészetileg kiemelkedő legendás La Samaritaine áruház Párizsban, borturisztikai attrakciók Burgundiában és Champagne megyében, a híres Dijon-i élelmiszer vásár, valamint nemrég megnyílt kulturális központok és kortárs művészeti kiállító terek tartoznak a friss látnivalók közé.

A tavalyi rendezvény alkalmából az MTÜ leányvállalatának, a Visit Hungary-nek a vezérigazgató-helyettese, Zakariás Fruzsina azt nyilatkozta akkor a szaksajtóban, hogy nagy potenciál rejlik a francia beutazásban, Franciaország hosszú évek óta az első tíz küldőpiacunk között szerepel. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint Franciaország Budapest ötödik legnagyobb nemzetközi turisztikai küldőpiaca volt 2020-ban, a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák alapján.

A Covid előtt elsősorban Budapestet ismerték, de a pandémia óta a vidéki turizmus is felértékelődött, elsősorban a főváros és a Balaton környékén. Mind többen kezdik felfedezni a gyógyturisztikai és rekreációs helyeket, például Hévizet, valamint nagyvárosainkat is. A franciákat egy felmérés szerint – nem meglepő módon - Magyarországon a gasztronómia, az aktív turizmus és a kultúra érdekli leginkább.

Mint tudjuk, Franciaország a világ turisztikai nagyhatalma: a múzeumok, a kastélyok, Párizs, az azúrkék tengerpart, a síterepek, a kulináris élmények, a borászat, a divat, a parfümipar akkor is turisták millióit vonzaná évente, ha csak szinten tartanák a hírverést.

Ez a helyzet a Covid óta még inkább megváltozott, most különösen szüksége van az országnak az aktív marketingre, hiszen a korlátozások miatt a galloknál is drasztikusan visszaesett az elmúlt két év alatt a turisták száma, hasonlóan a világ többi országához. Olyannyira, hogy egyes külföldi online felületeken azt lehetett olvasni, szinte lehetetlen feladatnak látszik a három évvel ezelőtti számok elérése.

A francia szállodai és éttermi szakszövetség elnöke a járvány idején komoly aggodalmának adott hangot több internetes felületen, ugyanis volt olyan időszak, amikor a vendéglátásban 70 százalékos volt a forgalomkiesés. A francia gazdasági minisztérium jelentős mértékű támogatásban és járulékmentességben részesítette, egyebek között az éjszakai szórakozóhelyeket és a diszkókat, amelyeket a karantén és kijárási tilalom az utóbbi két évben különösen érintett.

Nemcsak nálunk, Franciaországban is küzdenek a munkaerőhiánnyal, és a munkavállalók jelentős része nem tér vissza a szakmába. Egy tavalyi WTTC – World Travel and Tourism Council - adat szerint a pandémia mélypontján egy év alatt 138 ezer, turisztikai és szabadidős ágazatban dolgozó francia veszítette el állását. Azóta természetesen javult a helyzet, és a francia turizmus vezetői bíznak benne, hogy idén a keresleti és a kínálati gondok e téren is fokozatosan rendeződnek.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo