Bor, mámor, Champagne és Hévíz – magyar-francia turisztikai kapcsolatok

Míg 2021. szeptember elején az MTÜ és a magyar szakemberek vendégeskedtek Párizsban, múlt héten francia régiók mutatkoztak be Pascale Andréani nagykövet Csaba utcai rezidenciáján.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az orosz-ukrán háború azonban ebbe is belezavart: a nagykövet sietősen üdvözölte a magyar újságírókat és a Franciaországból érkezett turisztikai szakembereket, majd elköszönt, mivel a V4-ek tanácskozására volt hivatalos. Távozása előtt átadta a szót a régiók felelőseinek, illetve Grzeja Dagmarnak, aki a Bécsben székelő közép- és kelet-európai Atout France új marketing igazgatója.

(Fotó: Pixabay)

A tárgyalóasztaloknál Nyugat-Korzika, Nizza és a Côte d'Azur, a francia Alpok Les Ménuires síparadicsoma, a csodás Loire-völgyi kastélyok közül Chenonceau, valamint a Royal Abbey Fontevraud, Európa egyik legizgalmasabb világörökségi helyszínének képviselői fogadták az újságírókat.

Ez utóbbi talán a legkevésbé ismert a magyar turisták előtt. Amint azt Charlotte Chateau pr főnök kifejtette, a régi találkozik ott az újjal, a történelmi emlékek a kortárs képzőművészettel.

Ami a francia turisztikai adatokat illeti, 2021-ben hozzávetőleg 45 millióan látogattak ide, közülük 207 ezer volt a magyar turista. Franciaország idén is jelentős beruházásokkal és új fejlesztésekkel várja a látogatókat: ilyenek az új szállodák, rendbe hozott, építészetileg kiemelkedő legendás La Samaritaine áruház Párizsban, borturisztikai attrakciók Burgundiában és Champagne megyében, a híres Dijon-i élelmiszer vásár, valamint nemrég megnyílt kulturális központok és kortárs művészeti kiállító terek tartoznak a friss látnivalók közé.

A tavalyi rendezvény alkalmából az MTÜ leányvállalatának, a Visit Hungary-nek a vezérigazgató-helyettese, Zakariás Fruzsina azt nyilatkozta akkor a szaksajtóban, hogy nagy potenciál rejlik a francia beutazásban, Franciaország hosszú évek óta az első tíz küldőpiacunk között szerepel. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint Franciaország Budapest ötödik legnagyobb nemzetközi turisztikai küldőpiaca volt 2020-ban, a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák alapján.

A Covid előtt elsősorban Budapestet ismerték, de a pandémia óta a vidéki turizmus is felértékelődött, elsősorban a főváros és a Balaton környékén. Mind többen kezdik felfedezni a gyógyturisztikai és rekreációs helyeket, például Hévizet, valamint nagyvárosainkat is. A franciákat egy felmérés szerint – nem meglepő módon - Magyarországon a gasztronómia, az aktív turizmus és a kultúra érdekli leginkább.

Mint tudjuk, Franciaország a világ turisztikai nagyhatalma: a múzeumok, a kastélyok, Párizs, az azúrkék tengerpart, a síterepek, a kulináris élmények, a borászat, a divat, a parfümipar akkor is turisták millióit vonzaná évente, ha csak szinten tartanák a hírverést.

Ez a helyzet a Covid óta még inkább megváltozott, most különösen szüksége van az országnak az aktív marketingre, hiszen a korlátozások miatt a galloknál is drasztikusan visszaesett az elmúlt két év alatt a turisták száma, hasonlóan a világ többi országához. Olyannyira, hogy egyes külföldi online felületeken azt lehetett olvasni, szinte lehetetlen feladatnak látszik a három évvel ezelőtti számok elérése.

A francia szállodai és éttermi szakszövetség elnöke a járvány idején komoly aggodalmának adott hangot több internetes felületen, ugyanis volt olyan időszak, amikor a vendéglátásban 70 százalékos volt a forgalomkiesés. A francia gazdasági minisztérium jelentős mértékű támogatásban és járulékmentességben részesítette, egyebek között az éjszakai szórakozóhelyeket és a diszkókat, amelyeket a karantén és kijárási tilalom az utóbbi két évben különösen érintett.

Nemcsak nálunk, Franciaországban is küzdenek a munkaerőhiánnyal, és a munkavállalók jelentős része nem tér vissza a szakmába. Egy tavalyi WTTC – World Travel and Tourism Council - adat szerint a pandémia mélypontján egy év alatt 138 ezer, turisztikai és szabadidős ágazatban dolgozó francia veszítette el állását. Azóta természetesen javult a helyzet, és a francia turizmus vezetői bíznak benne, hogy idén a keresleti és a kínálati gondok e téren is fokozatosan rendeződnek.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo