Bődületes összeget tapsoltuk el a boltokban

18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét. A mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pozitív mérleget zárt a hazai kiskereskedelem: 2018. január-december között élelmiszerkategóriákra 1800 milliárd forintot költöttünk, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben. Értékben gyakorlatilag változatlan a top kategóriák sorrendje: rajongjuk a feldolgozott húst, a sört és a sajtot. Legnagyobb mértékben, 50% fölötti értékbeli forgalomnövekedéssel a növényi alapú joghurt jött fel, de a gin (+40%) sem szégyenkezhet.

Ha élelmiszer, akkor márkás: az értékesítések több mint 70 százaléka gyártói márkás termék.

A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek még ennél is nagyobb ütemben, 8 százalék fölött bővültek; belőlük mintegy 450 milliárd értékbeli forgalmat realizált a hazai kisker a tavalyi év során. A mennyiségi forgalom nem változott. Az értékbeli forgalom királya a mosószer, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Emellett erőteljes növekedést mutatott pár kisebb kategória, úgymint kozmetikai törlőkendők vagy arcmaszkok.

Kép:Flickr

Gyártói márkák után nyúl a magyarok négyötöde, a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.

„A magyar fogyasztók bizalma közelít az európai átlaghoz, ez pedig tükröződik vásárlási hajlandóságukban is” – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen ügyvezető igazgatója. „A hazai kiskereskedelem lendülete Európa élbolyában van több negyedév óta, és nem látjuk jelét, hogy e dinamika lanyhulna.”

A hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve 18.000 kereskedelmi egységről beszélhetünk, ez a szám gyakorlatilag változatlan maradt 2017-ről 2018-ra. Ami a csatornák értékbeli összforgalomből kivett részesedését illeti, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést.

Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?
Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo