Bilia Építőgép-kereskedelmi Kft.

1141 Budapest, Fogarasi út 197/E. Tel.: 220-4878, Fax: 220-4867

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Volvótól a Volvóig

Kamarás István életútja kis túlzással a világhírű Volvo cég magyarországi karriertörténete is: a göteborgi nagyvállalat 1979-ben állította a fiatal, agilis közgazdászt a Volvo erőgépcsoport, a Volvo BM akkor tízéves múltra visszatekintő magyarországi képviselete élére.

A Volvo már a hetvenes évek elején rugalmasan reagált a magyarországi gazdaságpolitikai változásokra: az elsők között kötött vegyes vállalati szerződést. A cég, amely a Volcom nevet kapta, elsősorban terepjárók összeszerelésével foglalkozott a Csepel Autógyárban, de csónakmotorok, ipari dízelmotorok, sőt személy- és tehergépkocsik magyarországi forgalmazása is a tevékenységi körébe tartozott.

A nyolcvanas évek elején jogosan merült fel a kérdés: ilyen kis országnak, mint hazánk, miért kell kétfrontos piaci képviselet? A Volvo BM és a Volcom tehát 1983-ban egyesült, s az utóbbi nevével a teljes Volvo konszern képviseletét látta el Magyarországon. A cég ügyvezetőjének Kamarás Istvánt kérték fel.

A kilencvenes évek elején történt politikai változások arra ösztönözték a svéd nagyvállalatot, hogy magyarországi piaci szervezetének kiépítését hasonló módon valósítsa meg, mint bárhol másutt a világon. A képviseletek ideje lejárt, s helyébe a jól bevált importőr-díler rendszer lépett. A Volcomnak erőgépek eladása, s nem utolsósorban az egész országot kiszolgáló alkatrész- és szervizhálózat kiépítése volt a feladata. Az osztrák IBK Salzburg, az ottani Volvo importőr-díler cég tapasztalataival komoly segítséget nyújtott ebben a nagy munkában a két vállalkozás együttműködése idején.

Az elmúlt évben a Közép-Európában működő építőgép-importőr- és -dílerhálózatot a 37 százalékos Volvo-tőkével rendelkező Bilia konszern vásárolta meg. A stockholmi tőzsdén jegyzett cég tulajdonában vannak a Skandináviában és Közép-Európában Volvo erőgépek értékesítésével, alkatrészellátásukkal és a szervizhálózat működtetésével foglalkozó cégek. A Volvo termékei közül Magyarországon toronymagasan piacvezető például a homlokrakodó, amelynek köszönhetően 1,5-2 milliárd forintos évi forgalmat bonyolít le hazánkban a Bilia Kft.
A gyakori névváltoztatásról szólva Kamarás István azt tartja: fontosabb a cég nevénél az immár több mint két évtizede állandó minőség. S tegyük hozzá, aki mindezt a kezdetektől garantálja Magyarországon, Kamarás István.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo