Bilia Építőgép-kereskedelmi Kft.

1141 Budapest, Fogarasi út 197/E. Tel.: 220-4878, Fax: 220-4867

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Volvótól a Volvóig

Kamarás István életútja kis túlzással a világhírű Volvo cég magyarországi karriertörténete is: a göteborgi nagyvállalat 1979-ben állította a fiatal, agilis közgazdászt a Volvo erőgépcsoport, a Volvo BM akkor tízéves múltra visszatekintő magyarországi képviselete élére.

A Volvo már a hetvenes évek elején rugalmasan reagált a magyarországi gazdaságpolitikai változásokra: az elsők között kötött vegyes vállalati szerződést. A cég, amely a Volcom nevet kapta, elsősorban terepjárók összeszerelésével foglalkozott a Csepel Autógyárban, de csónakmotorok, ipari dízelmotorok, sőt személy- és tehergépkocsik magyarországi forgalmazása is a tevékenységi körébe tartozott.

A nyolcvanas évek elején jogosan merült fel a kérdés: ilyen kis országnak, mint hazánk, miért kell kétfrontos piaci képviselet? A Volvo BM és a Volcom tehát 1983-ban egyesült, s az utóbbi nevével a teljes Volvo konszern képviseletét látta el Magyarországon. A cég ügyvezetőjének Kamarás Istvánt kérték fel.

A kilencvenes évek elején történt politikai változások arra ösztönözték a svéd nagyvállalatot, hogy magyarországi piaci szervezetének kiépítését hasonló módon valósítsa meg, mint bárhol másutt a világon. A képviseletek ideje lejárt, s helyébe a jól bevált importőr-díler rendszer lépett. A Volcomnak erőgépek eladása, s nem utolsósorban az egész országot kiszolgáló alkatrész- és szervizhálózat kiépítése volt a feladata. Az osztrák IBK Salzburg, az ottani Volvo importőr-díler cég tapasztalataival komoly segítséget nyújtott ebben a nagy munkában a két vállalkozás együttműködése idején.

Az elmúlt évben a Közép-Európában működő építőgép-importőr- és -dílerhálózatot a 37 százalékos Volvo-tőkével rendelkező Bilia konszern vásárolta meg. A stockholmi tőzsdén jegyzett cég tulajdonában vannak a Skandináviában és Közép-Európában Volvo erőgépek értékesítésével, alkatrészellátásukkal és a szervizhálózat működtetésével foglalkozó cégek. A Volvo termékei közül Magyarországon toronymagasan piacvezető például a homlokrakodó, amelynek köszönhetően 1,5-2 milliárd forintos évi forgalmat bonyolít le hazánkban a Bilia Kft.
A gyakori névváltoztatásról szólva Kamarás István azt tartja: fontosabb a cég nevénél az immár több mint két évtizede állandó minőség. S tegyük hozzá, aki mindezt a kezdetektől garantálja Magyarországon, Kamarás István.

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo