A Volvótól a Volvóig
Kamarás István életútja kis túlzással a világhírű Volvo cég magyarországi karriertörténete is: a göteborgi nagyvállalat 1979-ben állította a fiatal, agilis közgazdászt a Volvo erőgépcsoport, a Volvo BM akkor tízéves múltra visszatekintő magyarországi képviselete élére.
A Volvo már a hetvenes évek elején rugalmasan reagált a magyarországi gazdaságpolitikai változásokra: az elsők között kötött vegyes vállalati szerződést. A cég, amely a Volcom nevet kapta, elsősorban terepjárók összeszerelésével foglalkozott a Csepel Autógyárban, de csónakmotorok, ipari dízelmotorok, sőt személy- és tehergépkocsik magyarországi forgalmazása is a tevékenységi körébe tartozott.
A nyolcvanas évek elején jogosan merült fel a kérdés: ilyen kis országnak, mint hazánk, miért kell kétfrontos piaci képviselet? A Volvo BM és a Volcom tehát 1983-ban egyesült, s az utóbbi nevével a teljes Volvo konszern képviseletét látta el Magyarországon. A cég ügyvezetőjének Kamarás Istvánt kérték fel.
A kilencvenes évek elején történt politikai változások arra ösztönözték a svéd nagyvállalatot, hogy magyarországi piaci szervezetének kiépítését hasonló módon valósítsa meg, mint bárhol másutt a világon. A képviseletek ideje lejárt, s helyébe a jól bevált importőr-díler rendszer lépett. A Volcomnak erőgépek eladása, s nem utolsósorban az egész országot kiszolgáló alkatrész- és szervizhálózat kiépítése volt a feladata. Az osztrák IBK Salzburg, az ottani Volvo importőr-díler cég tapasztalataival komoly segítséget nyújtott ebben a nagy munkában a két vállalkozás együttműködése idején.
Az elmúlt évben a Közép-Európában működő építőgép-importőr- és -dílerhálózatot a 37 százalékos Volvo-tőkével rendelkező Bilia konszern vásárolta meg. A stockholmi tőzsdén jegyzett cég tulajdonában vannak a Skandináviában és Közép-Európában Volvo erőgépek értékesítésével, alkatrészellátásukkal és a szervizhálózat működtetésével foglalkozó cégek. A Volvo termékei közül Magyarországon toronymagasan piacvezető például a homlokrakodó, amelynek köszönhetően 1,5-2 milliárd forintos évi forgalmat bonyolít le hazánkban a Bilia Kft.
A gyakori névváltoztatásról szólva Kamarás István azt tartja: fontosabb a cég nevénél az immár több mint két évtizede állandó minőség. S tegyük hozzá, aki mindezt a kezdetektől garantálja Magyarországon, Kamarás István.
Bilia Építőgép-kereskedelmi Kft.
1141 Budapest, Fogarasi út 197/E.
Tel.: 220-4878, Fax: 220-4867
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.