Bilia Építőgép-kereskedelmi Kft.

1141 Budapest, Fogarasi út 197/E. Tel.: 220-4878, Fax: 220-4867

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Volvótól a Volvóig

Kamarás István életútja kis túlzással a világhírű Volvo cég magyarországi karriertörténete is: a göteborgi nagyvállalat 1979-ben állította a fiatal, agilis közgazdászt a Volvo erőgépcsoport, a Volvo BM akkor tízéves múltra visszatekintő magyarországi képviselete élére.

A Volvo már a hetvenes évek elején rugalmasan reagált a magyarországi gazdaságpolitikai változásokra: az elsők között kötött vegyes vállalati szerződést. A cég, amely a Volcom nevet kapta, elsősorban terepjárók összeszerelésével foglalkozott a Csepel Autógyárban, de csónakmotorok, ipari dízelmotorok, sőt személy- és tehergépkocsik magyarországi forgalmazása is a tevékenységi körébe tartozott.

A nyolcvanas évek elején jogosan merült fel a kérdés: ilyen kis országnak, mint hazánk, miért kell kétfrontos piaci képviselet? A Volvo BM és a Volcom tehát 1983-ban egyesült, s az utóbbi nevével a teljes Volvo konszern képviseletét látta el Magyarországon. A cég ügyvezetőjének Kamarás Istvánt kérték fel.

A kilencvenes évek elején történt politikai változások arra ösztönözték a svéd nagyvállalatot, hogy magyarországi piaci szervezetének kiépítését hasonló módon valósítsa meg, mint bárhol másutt a világon. A képviseletek ideje lejárt, s helyébe a jól bevált importőr-díler rendszer lépett. A Volcomnak erőgépek eladása, s nem utolsósorban az egész országot kiszolgáló alkatrész- és szervizhálózat kiépítése volt a feladata. Az osztrák IBK Salzburg, az ottani Volvo importőr-díler cég tapasztalataival komoly segítséget nyújtott ebben a nagy munkában a két vállalkozás együttműködése idején.

Az elmúlt évben a Közép-Európában működő építőgép-importőr- és -dílerhálózatot a 37 százalékos Volvo-tőkével rendelkező Bilia konszern vásárolta meg. A stockholmi tőzsdén jegyzett cég tulajdonában vannak a Skandináviában és Közép-Európában Volvo erőgépek értékesítésével, alkatrészellátásukkal és a szervizhálózat működtetésével foglalkozó cégek. A Volvo termékei közül Magyarországon toronymagasan piacvezető például a homlokrakodó, amelynek köszönhetően 1,5-2 milliárd forintos évi forgalmat bonyolít le hazánkban a Bilia Kft.
A gyakori névváltoztatásról szólva Kamarás István azt tartja: fontosabb a cég nevénél az immár több mint két évtizede állandó minőség. S tegyük hozzá, aki mindezt a kezdetektől garantálja Magyarországon, Kamarás István.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo