Benzinkút és alkatrész a menő

Az első negyedévben az országos üzletállomány közel 300-zal (0,2 százalékkal) csökkent, míg a második negyedévben több mint 400-zal (0,3 százalékkal) bővült. Ennek hatásaként az első félévben 143 üzlettel (0,1 százalékkal) gyarapodott a kiskereskedelmi üzlethálózat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Központi Statisztikai Hivatal jelentése szerint 2006 közepén 166,9 ezer üzlet működött Magyarországon, ezerrel (0,6 százalékkal) több mint egy évvel korábban. Az országos üzletszám viszonylag szerény változása továbbra is magas - éves szinten 14 százalékos - cserélődés mellett következett be.

Területi bontás szerint vizsgálva, 2006. második negyedévben minden régióban nőtt az üzletek száma,Észak-Magyarország kivételével. Ez utóbbi 1 százalékos üzletállomány-szűkülését alapvetően a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei több mint 180 üzletes visszaesés okozta.

Legnagyobb bővülés a dél-alföldi (0,6 százalék) és a közép magyarországi (0,5 százalék) régióban következett be. 2006 első hat hónapját tekintve legnagyobb számban a főváros üzletállománya bővült, mellyel csekély mértékben tovább nőtt az üzletállomány területi koncentrációja.

Az üzlettípusok közül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek számának évek óta tartó csökkenése - a forgalom hipermarketekbe, diszkontláncokba koncentrálódásának következtében - tovább folytatódott.

2006 első félév végén közel ezerrel kevesebb üzlet (döntően együzletes egyéni vállalkozás által működtetett) üzemelt, mint egy évvel korábban. Míg az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek részesedése a kiskereskedelmi üzlet hálózatból 2006. június 30-án 28,8 százalékra mérséklődött, addig a nem élelmiszert forgalmazó kiskereskedelmi üzletek számának folyamatos (1 év alatt 1,6 ezerrel való) növekedése eredményeként, arányuk 64,3 százalékra emelkedett. Legnagyobb (580) bővülés az iparcikk jellegű vegyes üzletek körében volt.

Benzinkúthálózat

Hasonló dinamikus tendencia figyelhető meg a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások esetén is. Állományuk egy év alatt 400-zal bővült és 2006 közepén 6,9 százalékkal részesedett az országos üzlethálózatból.

2006. második negyedévben tovább bővült a nagy alapterületű létesítmények száma: a Buy-Way Dunakeszin nyitotta meg újabb egységét, a Tesco Érden bővítette hipermarket-hálózatát, az Electro World Budapesten, a KIKA Győrött gyarapította szakáruházai számát. Az új létesítmények mintegy 21 ezer m2-relnövelték az országos kiskereskedelmi üzlethálózat eladóterét, melynek nagysága ezekkel együtt 2006. június 30-ára 17,6 millió, az egy üzletre jutó átlagos alapterület 105 m2-re emelkedett.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo