Benzinkút és alkatrész a menő

Az első negyedévben az országos üzletállomány közel 300-zal (0,2 százalékkal) csökkent, míg a második negyedévben több mint 400-zal (0,3 százalékkal) bővült. Ennek hatásaként az első félévben 143 üzlettel (0,1 százalékkal) gyarapodott a kiskereskedelmi üzlethálózat.

A Központi Statisztikai Hivatal jelentése szerint 2006 közepén 166,9 ezer üzlet működött Magyarországon, ezerrel (0,6 százalékkal) több mint egy évvel korábban. Az országos üzletszám viszonylag szerény változása továbbra is magas - éves szinten 14 százalékos - cserélődés mellett következett be.

Területi bontás szerint vizsgálva, 2006. második negyedévben minden régióban nőtt az üzletek száma,Észak-Magyarország kivételével. Ez utóbbi 1 százalékos üzletállomány-szűkülését alapvetően a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei több mint 180 üzletes visszaesés okozta.

Legnagyobb bővülés a dél-alföldi (0,6 százalék) és a közép magyarországi (0,5 százalék) régióban következett be. 2006 első hat hónapját tekintve legnagyobb számban a főváros üzletállománya bővült, mellyel csekély mértékben tovább nőtt az üzletállomány területi koncentrációja.

Az üzlettípusok közül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek számának évek óta tartó csökkenése - a forgalom hipermarketekbe, diszkontláncokba koncentrálódásának következtében - tovább folytatódott.

2006 első félév végén közel ezerrel kevesebb üzlet (döntően együzletes egyéni vállalkozás által működtetett) üzemelt, mint egy évvel korábban. Míg az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek részesedése a kiskereskedelmi üzlet hálózatból 2006. június 30-án 28,8 százalékra mérséklődött, addig a nem élelmiszert forgalmazó kiskereskedelmi üzletek számának folyamatos (1 év alatt 1,6 ezerrel való) növekedése eredményeként, arányuk 64,3 százalékra emelkedett. Legnagyobb (580) bővülés az iparcikk jellegű vegyes üzletek körében volt.

Benzinkúthálózat

Hasonló dinamikus tendencia figyelhető meg a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások esetén is. Állományuk egy év alatt 400-zal bővült és 2006 közepén 6,9 százalékkal részesedett az országos üzlethálózatból.

2006. második negyedévben tovább bővült a nagy alapterületű létesítmények száma: a Buy-Way Dunakeszin nyitotta meg újabb egységét, a Tesco Érden bővítette hipermarket-hálózatát, az Electro World Budapesten, a KIKA Győrött gyarapította szakáruházai számát. Az új létesítmények mintegy 21 ezer m2-relnövelték az országos kiskereskedelmi üzlethálózat eladóterét, melynek nagysága ezekkel együtt 2006. június 30-ára 17,6 millió, az egy üzletre jutó átlagos alapterület 105 m2-re emelkedett.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo