Elsüllyedt négyezer Hyundai a minap. Ez úgy történt, hogy a hajó, amelyen a gépkocsikat utaztatták, összeütközött egy másik tengerjáróval, majd alámerült. A koreai gyáróriás – mely saját kikötőjében, saját gyártmányú daruival és vélhetően a saját hajóján szállította a népszerű autókat – bizonyosan érzékeny veszteségként könyveli el a veszteséget. De vajon kárt szenved – ha másként nem, hát a késedelmek miatt – néhány magyar autóra váró vásárló is?
Bodrogi Piroskától, a Hyundaiokat Magyarországon értékesítő Cél Motors ügyvezető igazgatójától a Piac & Profit megtudta: a 4 ezer autóból egy sem érkezett volna a honi piacra, azaz nem a magyar vevők hyundaiai süllyedtek el. Ez persze nem vigasz a koreai gyárnak, s azoknak, akik pont ezen járművek valamelyikére vártak valahol a világ másik pontján. Bodrogi Piroskától arról is érdeklődtünk, hogy a vélhetően egy tank benzinnel elérhető távolságban is készülnek előbb-utóbb koreai autók: ennek vajon mikor és milyen hasznát látják a magyar vevők? Válaszából kitetszik: egyelőre még nem döntötték el, hogy milyen modell gyártása lesz Szlovákiában. Várhatóan a változás a magyar vevők részére is pozitív lesz, ha csak azt nézzük, hogy a 10 százalékos vám megszűnik, illetve a földrajzi közelség is hatni fog az árakra. Feltételezzük – folytatta az ügyvezető igazgató - , a koreai elképzelés is az, hogy a régiót jó minőségű, kedvező áru autóval lássa el, nem pedig a nagyobb profit reményében hozzák ide a gyárat. (A szlovákiai Zsolnán már épül a Hyundai 700 millió eurós gyára, ahol mintegy 200 ezer kocsit szerelnek majd össze 2006-ot követően.) Évekkel ezelőtt folytak előkészületek arról, hogy a Cél Motors is vállalkozik járművek összeszerelésére. A koreai partnerrel teherautók gyártását gondolták, ám erre belátható időn belül nem kerül sor, mert a távol-keleti ország cégének az európai előírásoknak megfelelő nagyobb teherautójuk nincsen, kisebbet pedig nem érdemes itt összeszerelni – jelentette ki Bodrogi Piroska.
Az elsüllyedt Hyundaiokért nem a magyar vevők szíve fáj
A tenger mélyére került Hyundai autók közül egynek sem lett volna magyar vevője, a szállítmányt nem hozzánk küldték Dél-Koreából. A szlovákiai majdani gyártmányokból azonban olcsóbb kocsikhoz juthatunk, elvégre nem lesz vám, s nem lesz nagy a szállítási költség sem.
Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte
Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók
Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői
Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa
A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.