Az elsüllyedt Hyundaiokért nem a magyar vevők szíve fáj

A tenger mélyére került Hyundai autók közül egynek sem lett volna magyar vevője, a szállítmányt nem hozzánk küldték Dél-Koreából. A szlovákiai majdani gyártmányokból azonban olcsóbb kocsikhoz juthatunk, elvégre nem lesz vám, s nem lesz nagy a szállítási költség sem.

Elsüllyedt négyezer Hyundai a minap. Ez úgy történt, hogy a hajó, amelyen a gépkocsikat utaztatták, összeütközött egy másik tengerjáróval, majd alámerült. A koreai gyáróriás – mely saját kikötőjében, saját gyártmányú daruival és vélhetően a saját hajóján szállította a népszerű autókat – bizonyosan érzékeny veszteségként könyveli el a veszteséget. De vajon kárt szenved – ha másként nem, hát a késedelmek miatt – néhány magyar autóra váró vásárló is?

Bodrogi Piroskától, a Hyundaiokat Magyarországon értékesítő Cél Motors ügyvezető igazgatójától a Piac & Profit megtudta: a 4 ezer autóból egy sem érkezett volna a honi piacra, azaz nem a magyar vevők hyundaiai süllyedtek el. Ez persze nem vigasz a koreai gyárnak, s azoknak, akik pont ezen járművek valamelyikére vártak valahol a világ másik pontján. Bodrogi Piroskától arról is érdeklődtünk, hogy a vélhetően egy tank benzinnel elérhető távolságban is készülnek előbb-utóbb koreai autók: ennek vajon mikor és milyen hasznát látják a magyar vevők? Válaszából kitetszik: egyelőre még nem döntötték el, hogy milyen modell gyártása lesz Szlovákiában. Várhatóan a változás a magyar vevők részére is pozitív lesz, ha csak azt nézzük, hogy a 10 százalékos vám megszűnik, illetve a földrajzi közelség is hatni fog az árakra. Feltételezzük – folytatta az ügyvezető igazgató - , a koreai elképzelés is az, hogy a régiót jó minőségű, kedvező áru autóval lássa el, nem pedig a nagyobb profit reményében hozzák ide a gyárat. (A szlovákiai Zsolnán már épül a Hyundai 700 millió eurós gyára, ahol mintegy 200 ezer kocsit szerelnek majd össze 2006-ot követően.) Évekkel ezelőtt folytak előkészületek arról, hogy a Cél Motors is vállalkozik járművek összeszerelésére. A koreai partnerrel teherautók gyártását gondolták, ám erre belátható időn belül nem kerül sor, mert a távol-keleti ország cégének az európai előírásoknak megfelelő nagyobb teherautójuk nincsen, kisebbet pedig nem érdemes itt összeszerelni – jelentette ki Bodrogi Piroska.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo