Az elsüllyedt Hyundaiokért nem a magyar vevők szíve fáj

A tenger mélyére került Hyundai autók közül egynek sem lett volna magyar vevője, a szállítmányt nem hozzánk küldték Dél-Koreából. A szlovákiai majdani gyártmányokból azonban olcsóbb kocsikhoz juthatunk, elvégre nem lesz vám, s nem lesz nagy a szállítási költség sem.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Elsüllyedt négyezer Hyundai a minap. Ez úgy történt, hogy a hajó, amelyen a gépkocsikat utaztatták, összeütközött egy másik tengerjáróval, majd alámerült. A koreai gyáróriás – mely saját kikötőjében, saját gyártmányú daruival és vélhetően a saját hajóján szállította a népszerű autókat – bizonyosan érzékeny veszteségként könyveli el a veszteséget. De vajon kárt szenved – ha másként nem, hát a késedelmek miatt – néhány magyar autóra váró vásárló is?

Bodrogi Piroskától, a Hyundaiokat Magyarországon értékesítő Cél Motors ügyvezető igazgatójától a Piac & Profit megtudta: a 4 ezer autóból egy sem érkezett volna a honi piacra, azaz nem a magyar vevők hyundaiai süllyedtek el. Ez persze nem vigasz a koreai gyárnak, s azoknak, akik pont ezen járművek valamelyikére vártak valahol a világ másik pontján. Bodrogi Piroskától arról is érdeklődtünk, hogy a vélhetően egy tank benzinnel elérhető távolságban is készülnek előbb-utóbb koreai autók: ennek vajon mikor és milyen hasznát látják a magyar vevők? Válaszából kitetszik: egyelőre még nem döntötték el, hogy milyen modell gyártása lesz Szlovákiában. Várhatóan a változás a magyar vevők részére is pozitív lesz, ha csak azt nézzük, hogy a 10 százalékos vám megszűnik, illetve a földrajzi közelség is hatni fog az árakra. Feltételezzük – folytatta az ügyvezető igazgató - , a koreai elképzelés is az, hogy a régiót jó minőségű, kedvező áru autóval lássa el, nem pedig a nagyobb profit reményében hozzák ide a gyárat. (A szlovákiai Zsolnán már épül a Hyundai 700 millió eurós gyára, ahol mintegy 200 ezer kocsit szerelnek majd össze 2006-ot követően.) Évekkel ezelőtt folytak előkészületek arról, hogy a Cél Motors is vállalkozik járművek összeszerelésére. A koreai partnerrel teherautók gyártását gondolták, ám erre belátható időn belül nem kerül sor, mert a távol-keleti ország cégének az európai előírásoknak megfelelő nagyobb teherautójuk nincsen, kisebbet pedig nem érdemes itt összeszerelni – jelentette ki Bodrogi Piroska.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo