Papp Diána, a Goodwill Pharma Kft. vezető tanácsadója négy pozícióról ad definíciót a Pályacsúcs Magazin cikksorozatának újabb részében.
Medical Advisor, Medical Director, Medical Support Manager, Product Physician
A gyógyszeripari cégeknél az orvostanácsadó összetett feladatköréhez elsősorban az olyan gyógyszerekről szóló szakmai anyagok biztosítása, naprakésszé formálása tartozik, amelyek megjelennek a promóciós anyagokon, brosúrákon, szórólapokon. Ezt a Termémenedzserekkel együttműködve végzik, hiszen a Termékmenedzserek a marketing szempontjai alapján állítják össze ezeket az anyagokat, az orvostanácsadó pedig szakmai és etikai szempontok alapján vizsgálja, és ellenőrzi a leírtakat.
Az orvostanácsadó kongresszusokon, konferenciákon előadást tart adott terápiás csoportról, termékről a szakorvosoknak, és a nekik szóló magyar és idegen nyelvű szaklapokban, tudományos folyóiratokban publikál. Emellett személyes kapcsolatot is fenntart a véleményformáló orvosokkal. Annak érdekében, hogy az orvoslátogatók tökéletes szakmai tudással a birtokukban mehessenek látogatni, az orvostanácsadó állítja össze a terméktréning anyagát, és adott esetben a Termékmenedzserrel karöltve meg is tartja a szakmai tréninget, majd ellenőrzi, hogy az orvoslátogatóknak sikerült-e elsajátítani a kellő tudást. Emelett a látogatók területi munkáját segíti úgy, hogy az orvosoknál felmerülő szakmai kérdéseket megválaszolja.
Néhány cégnél az orvostanácsadó felelőssége a törzskönyvezési dokumentumok összeállítása, bár ezt többnyire a Törzskönyvező végzi, más cégeknél a klinikai vizsgálatok tervezése, felügyelete, értékelése tartozik a feladatköréhez, ami általában a monitor munkaköre. Az orvostanácsadói pozíció betöltésének feltétele orvosi diploma és szakvizsga, gyógyításban szerzett tapasztalat, kiváló angol nyelvtudás, és gyógyszeripari tapasztalat. Az ideális jelölt analitikus gondolkodású, kiválóan kommunikál és prezentál, precízen végzi a munkáját.
#page#
Regulatory Affairs Manager
A gyógyszerek magyarországi forgalomba kerülését hosszadalmas eljárás előzi meg, a törzskönyvező ennek a folyamatnak a gördülékenységét biztosítja a következő feladatok szakszerű ellátásával: Összeállítja a gyógyszerek törzskönyvezési dokumentumait az európai uniós direktívák és az ezzel harmonizáló magyar jogszabályok szerint, amiket az Országos Gyógyszerészeti Intézetnek juttatnak el. Karbantartja és megújítja a cég által már forgalmazott készítmények törzskönyvét. Ő tartja a kapcsolatot az OGYI-val, a külföldi anyacéggel, az itteni cég különböző osztályaival, Orvosi Termékek Európai Értékelő Intézetével, és a szakfordítókkal. Kisérőiratokat fordít, és ellenőrzi a külsős fordításokat, illetve megválaszolja a felmerülő hatósági kérdéseket. A Törzskönyvező pozíció betöltésének feltétele gyógyszerész végzettség, kiváló angol nyelvtudás. A pályázó tisztában kell legyen a regisztrációs eljárásokkal, folyamatokkal, előírásokkal, és nagyon pontos, precíz munkavégzést várnak majd el tőle.
Trainer, Training Manager
A gyógyszercégek kétféle módon oldják meg, hogy az újonnan felvett orvoslátogatók részt vehessenek eladástechnikai tréningeken: vagy külső tréning céget bíznak meg, vagy Tréner munkatársat alkalmaznak. A Tréner felelőssége, hogy mielőtt az orvoslátogatók elkezdik a területi munkát, tisztában legyenek az eladás alapjaival, ezért ő dolgozza ki a tréning anyagokat és vezeti a tréninget.
Ez néhány napostól néhány hetes felkészítés is lehet, cégtől függően. A tréning alatt az orvoslátogatók megismerik a látogatás alapjait elméletben és gyakorlatban szituációs játékok segítségével. A tréning része az igényfelmérés, kérdezéstechnika, a gyógyszer meggyőző bemutatása, kifogáskezelés, különböző orvostípusok megismerése, stb. A Tréner a HR Managerrel együtt határozza meg a munkatársak fejlesztési igényeit, kidolgozza a fejlesztési programokat, méri és értékeli a tréning hatékonyságát, dokumentálja az oktatási anyagokat.
A pozíció betöltésének feltétele orvos vagy gyógyszerész végzettség, tapasztalat orvoslátogatásban és Területi Vezetésben vagy tréningek tartásában. A gyógyszercégek olyan kiválóan kommunikáló, kiváló prezentációs- és szervezőkészséggel rendelkező jelölteket várnak, akik önállóan és csapatban is szivesen dolgoznak, pozitív, szuggesztív személyiségek.
#page#
Key Account Representative
A Key Account Representative feladata az orvoslátogatóéhoz hasonlóan jó kapcsolat kiépítése és fenntartása a célcsoportba tartozó orvosokkal, azzal a különbséggel, hogy ő csak szakorvosokkal tárgyal, háziorvosokkal nem, és a szakorvosok közül is elsősorban a véleményformáló orvosok tartoznak a partnerei közé. Kórházi tenderek írása, felügyelete, kórházakban előadás tartása a termékről szintén a munkájához tartozik, valamint a cég képviselete hazai és nemzetközi konferencián, kongresszusokon. Költségvetést tervez, és a költséghatékony felhasználásért felel.
Nagyobb földrajzi területen látogat, akár fél vagy az egész ország területén is mozog, a cég megbízásától függően. Ebbe a munkakörbe orvos, gyógyszerész vagy egészségügyi főiskolai végzettségű pályázók jelentkezését várják, és mindig feltétel több éves orvoslátogatói tapasztalat. Az ideális jelölt nyitott, kommunikatív személyiség, aki könnyen teremt kapcsolatot, mobilis és határozott fellépésű.