Az edzőterem tulajdonosok és az online szolgáltatók aggódhatnak, őket fenyegeti első körben a vásárlóerő visszaesése

Az európai fogyasztók nagy része magabiztos a pénzügyi helyzetét illetőleg, azonban sokaknak, különösen a fiatalabb korcsoportok számára nehézséget okoz a megtakarítás és a havi költségek nyomon követése. A fogyasztók többsége igyekszik olcsóbb élelmiszerüzletekben, vagy olcsóbb helyettesítő terméket vásárolni, valamint mellékállást vagy jobban fizető állást keresni annak érdekében, hogy növelje bevételét. A legtöbben pedig az edzőtermet és a streaming előfizetésüket lennének hajlandóak feláldozni - derül ki az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési Felméréséből.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az európai fogyasztók általánosságban véve bizakodóak az anyagi helyzetüket illetően, ugyanakkor egyes területeken felmerülnek aggodalmak a pénzügyi ellenálló képességükkel kapcsolatban. Az Intrum által végzett Európai Fogyasztói Fizetési Felmérés (ECPR) legfrissebb eredményei alapján az derült ki, hogy az európaiak többsége magabiztos abban, hogy képes minden hónapban kifizetni számláit. A válaszadók 41 százaléka kifejezetten, míg további 32 százalékuk meglehetősen biztos benne.

Ugyanakkor az adatok azt mutatják, hogy a megtakarítási képességünkben és a havi kiadások nyomon követésével kapcsolatban már kevésbé vagyunk bizakodóak. Csak a megkérdezettek 21 százaléka állította határozottan, hogy minden hónapban képes lesz félretenni vészhelyzet esetére vagy hosszú távú megtakarítási célokra. A havi költségek nyomon követésében és az adósságtörlesztésben, az online előfizetések törlesztésében is kevesebb az önbizalom: a megkérdezettek 36 százaléka nagyon magabiztos, míg 34 százalékuk csak meglehetősen biztos ezen a téren.

A Z generáció a legkevésbé magabiztos pénzügyileg

Az európai fogyasztók pénzügyi biztonságérzete érzékelhetően különbözik az egyes generációk között. Bár a fogyasztók általánosságban pozitívak a háztartási pénzügyeikkel kapcsolatban, a fiatalabb Z generáció kevésbé biztos a havi kiadásaik nyomon követésében és a számláik kifizetésében, szemben a baby boomer generációval.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo