Minél újabb az autó, annál nagyobb a veszteség
A kilométer-számláló hamisítását tekintve az autó kora közvetlenül összefügg azzal, hogy milyen anyagi kár érheti a vásárlót. Egy 15 éves, manipulált futásteljesítményű autó esetében figyelemre méltó, hogy a csalással átlagosan 27 százalékkal növelhető a jármű értéke.
Jól szemlélteti a helyzetet, hogy a vevő – tudtán kívül – minden 100 000 visszatekert kilométerért mintegy 2000 euróval fizet többet. Így, ha a kilométerszámláló 200 000 kilométert mutat a tényleges 400 000 km helyett, akkor lehetséges, hogy a vevő akár 4000 euróval is többet ad ki egy járműért.
Bár ez az értéknövekedés rendkívül magasnak tűnhet egy 2008-as modell esetében, ezek a számok a carVertical platform eredményein alapulnak, ahol a felhasználók jellemzően több prémium járművet és kevesebb olcsóbb járművet ellenőriznek.
„Minél drágább egy hamisított futásteljesítményű autó, annál több pénzt veszít rajta a vevő. Ez rávilágít a járműelőzmények ellenőrzésének fontosságára a jármű megvásárlása előtt. Utólag már túl késő lehet, mert az eladótól általában nem könnyű visszaszerezni a pénzt” – árulja el Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.
A kilométeróra hamisítása másképp érinti az egyes autómárkákat
Különböző autómárkák esetében a futásteljesítmény meghamisítása eltérően befolyásolja a jármű értékét. A Mazda és Dacia autók értéke 15 százalékkal, míg a Land Rover járműveké 27 százalékkal nőhet.