A hat évre szóló autópálya- és tömegközlekedés-fejlesztési tervezet 286,4 milliárd dollárt irányoz elő. A projekt keretében autópályák és hidak épülnek, fejlesztik a vonat- és buszhálózatot, valamint kerékpárutak épülnek a pihenőterületeken, nemzeti parkokban.
A Fehér Ház és a Kongresszus közötti egyeztetés csaknem két évig tartott, mivel Bush többször is nemtetszését fejezte ki a tervezet túl magas végösszege miatt. Bár egyes képviselők 400 milliárd dolláros keretet szerettek volna keresztülvinni, a 286,4 milliárd is 30 milliárddal több, mint amit Bush elnök kitűzött.
A tervezet 6 371 speciális projektet is tartalmaz, melyek végösszege eléri a 24 milliárd dollárt, vagyis a teljes keret 9 százalékát. Alaszka például, mely a harmadik legkevésbé népes állam, a negyedik lett a speciális projektek sorában a maga 941 millió dollárjával - köszönhetően a Közlekedési Bizottság elnökének, Don Youngnak. Ebben többek közt szerepel egy híd Anchorage mellett, melyet "Don Young Way"-nek neveznek majd el a republikánus képviselő tiszteletére. Hasonló felzúdulást váltott ki az a speciális terv is, mely szerint 2,3 milliárd dollárból rendeznék a Ronald Reagan autópálya környezetét Kaliforniában. "Mit szólna ehhez Ronald Reagan?" - utalt a szűkmarkú exelnökre John McCain arizonai szenátor, egyike annak a négy embernek, aki nemmel szavazott a csaknem 300 milliárdos tervezetre.
Bár több hasonló számlát is kifogásoltak demokrata oldalon, a tervezet támogatói szerint az összeg ésszerűen lesz felhasználva. Ráadásul szükség is van fejlesztésekre, mivel a közlekedési akadályok miatt az Egyesült Államok lakosáai évente 3,6 milliárd óra késést szenvednek el, miközben 5,7 milliárd gallon (csaknem 22 milliárd liter) üzemanyagot pöfékelnek el a levegőbe. Mindeközben az alsóbbrendű utakon történik az évi 42 ezer halálos kimenetelű baleset mintegy egyharmada. A törvény gazdasági vonatkozásai sem mellékesek, mivel minden autópályára költött egymilliárd dollár 47 500 munkahelyet teremt a számítások szerint.