Aszisztens kerestetik

Leginkább a huszonéves budapesti netezők keresnek munkát a JobMonitoron, elsősorban asszisztensi, marketing, PR területen található pozíciót fogadnának el - a kínálatban viszont a műszaki, informatikai és pénzügyi állások dominálnak.

Elkészítette a 2004-es éves álláspiaci trendjeire vonatkozó összeállítását a JobMonitor. Az elemzés az internetes állásportálon magukat regisztráló álláskeresők adatain alapul.

Az álláskeresők a leggyakrabban az adminisztráció és asszisztencia területén szerettek volna elhelyezkedni: mintegy 43 ezer regisztrált felhasználó jelezte, hogy ilyen típusú állást keres. 42 ezer fő érdeklődött a PR, marketing, reklám szektor iránt. Szintén 42 ezer álláskereső a kereskedelem, 39 ezer fő az értékesítés, közel 34 ezer fő pedig az IT, telekommunikációs területen keresett munkát. Elmondható tehát, hogy a kereslet és kínálat szempontjából igen kiegyensúlyozatlan a piac: a sales és a műszaki szakembereket keresik a legnagyobb számban, ezzel szemben az álláskeresők az asszisztencia és a marketing, reklám szektorban vannak túlsúlyban. A mérnöki pozíciók terén jóval nagyobb a kereslet, mint a kínálat, mivel itt a legtöbb az üres pozíció, de a műszaki szektor nem szerepel az öt legnépszerűbb terület közt. A nem informatikai végzettségű műszaki szakemberek iránti kereslet csak az utóbbi egy-két évben erősödött, és jelenleg nincs megfelelő nagyságú munkavállalói kínálat a területen.

Az álláskeresők nem szerinti eloszlása nem szolgál magyarázattal arra, miért az asszisztencia területén szeretnének elhelyezkedni a legtöbben, ugyanis pontosan 50-50 százalékos a férfak és nők megoszlása a JobMonitor mintegy 150 ezer regisztrált felhasználója körében.

Túlsúlyos Pest

A munkaadók szempontjából nem túl kedvező, hogy a fővárosban állást keresők erősen felülreprezentáltak: 137 821 fő Budapesten, 20 495 fő pedig Pest megyében helyezkedne el. Az egyes megyékben megnyíló álláslehetőségeknél jóval hívogatóbb a külföldi munkalehetőség. 22 275 JobMonitor felhasználó az országon kívüli állások iránt érdeklődik. Vidéken tehát a munkaerő-kínálat nem túl széles, csak Veszprém és Komárom-Esztergom megyében keresnek tízezernél többen munkát ezen az internetes csatornán.

Az álláskeresők egyharmada rendelkezik 1-3 éves tapasztalattal, 27 százalékuk ennél hosszabb ideje dolgozik, és ugyancsak 27 százalékuk pályakezdő. A vezető pozícióban levők jóval kevesebben vannak, csak a felhasználók 13 százaléka tartozik ebbe a körbe. A JobMonitor 2004-es évet összegző felmérése tehát megerősíti azt az ismert tényt, hogy a magasabb szinten dolgozók kevésbé veszik igénybe az internetes álláskeresés lehetőségét.

3 százalék tizenéves

Az állásportál tanulmányából az is kiderül, hogy a munkát keresők 51 százaléka a 23-29 éves korosztályba tartozik, míg csak 3 százalékuk ötven év feletti. A tizenévesek szintén csak 3 százalékát teszik ki az állásvadászoknak. Leginkább tehát a huszonéves budapesti netezők keresnek munkát a JobMonitoron, és elsősorban asszisztensi, valamint marketing, PR területen található pozíciót fogadnának el - a kínálatban viszont a műszaki, informatikai és pénzügyi állások dominálnak.

Véleményvezér

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo