Allianz Hungária Biztosító Rt.

1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52. Tel.: (06-1) 269-0053, 301-6020 Fax: 301-6029

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Biztos, ami Allianz…

A tény önmagáért beszél: a magyarországi TOP 200-as lista 164 tagjával az Allianz Hungária Biztosító Rt. üzleti kapcsolatban áll. Mint ahogy a magyarul szövetséget jelentő Allianz is a legjobban csengő márkanevek egyike a világ biztosítási piacán. Talán kevesen tudják, hogy a müncheni központú Allianz a világ 50 legnagyobb tőzsdei értékű vállalatának egyike, s egyetlen európai központú pénzügyi intézményként került e Top 50-es klubba. Ezek után talán nem meglepő, hogy miként az anyacég Németországban és egész Európában, úgy az Allianz Hungária Biztosító Rt. hazánkban a piacvezető biztosítótársaság. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a magyar biztosítási piac 29 százalékát tudhatják magukénak, s ezen belül a vállalati biztosítások területén közelítőleg annak felét.

Az Allianz 110 éves márkaneve egyébként az idén július 1-je óta szerepel a korábban Hungária Biztosító Rt. hivatalos elnevezésében, pedig a szövetség, a tulajdonosi kapcsolat még 1990-ben köttetett. Kiérdemeltük – tartják a piacvezető biztosító munkatársai, és sorolják a legfőbb tényezőket: a piacvezető szerep megszerzése, az utóbbi években stabilan nyereségessé vált működés, és mindenekelőtt az ügyfélközpontúság kultúrája, ami a testreszabott termékekben és a hatékony szolgáltatásokban egyaránt megjelenik.

Mindezt persze a verseny is kikényszerítette. Jelenleg az országban huszonöt biztosítótársaság dolgozik a piacon, mégpedig azon a piacon, ami egyre inkább globalizált, nemzetközi jellegű. Szabó Géza, az Allianz Hungária Biztosító Rt. Nagyvállalati és Nemzetközi Igazgatóságának vezetője úgy véli, a globalizációs versennyel járó minőségi kihívás egyértelműen előny az ügyfeleknek, hiszen valóban európai színvonalú munkára, a nemzetközi tapasztalatoknak, az élenjáró szaktudásnak a megszerzésére és a hazai igényekre alkalmazott adaptálására ösztönzi őket.

Ma egy ügyfél joggal várja el tőlük, hogy ugyanazt a minőséget kapja, mint ha egy németországi, franciaországi vagy éppen angliai irodába térne be. S az ügyfél – mint a számok mellett a rendszeres elégedettségi vizsgálatok eredményei is mutatják – az Allianznál biztosra megy. Külföldön is, nálunk Magyarországon is. Az anyacég és leányvállalatai között egyébként folyamatos a know-how, az információk és piaci hírek, továbbá az oktatási, továbbképzési módszerek áramlása, cseréje, ami szintén egyfajta biztosítéka az egységesen magas színvonalú szolgáltatásoknak. Szabó Géza öt éve vette át a terület vezetését, s azóta a nemzetközi-nagyvállalati részleg megötszörözte éves bevételét, ami jelenleg 17,5 milliárd forintnál tart. Ez az Allianz Hungária Biztosító Rt. teljes bevételének 17,6 százaléka.

Szabó úr, aki egyébként immár húsz esztendeje tevékenykedik a szakmában, elmondta, a rendszerváltást követően fokozatosan nőtt a biztosítás és így a biztosítók, biztosítási szakemberek tekintélye, elismertsége. Ennek fontos oka, hogy a szakmában dolgozók felkészültsége kiugró mértékben javult. Ugyancsak alapvető ok, hogy a biztosítás tervezhetőséget, stabilitást visz az emberek és persze a vállalatok életébe egy változásokkal teli világban. Magyarán: a tervezhetőség és stabilitás olyan piaci viszonyok között, amikor egyik napról a másikra gyökeres fordulat állhat be egy szervezet életében, kiemelten fontos tényezővé vált. Nem véletlen, hogy a legfejlettebb ipari országokban az úgynevezett „risk manager” pozíciója a vállalati hierarchia csúcsszintjén van. Biztató jel, hogy ez a fajta szemlélet nálunk is kezd terjedni.

Szabó Géza egyben felhívta a figyelmet egy sajátos, vagy inkább sajnálatos tényre is. Nevezetesen arra, hogy nálunk még mindig kevés azon vállalati ügyfelek száma, amelyek vagyonbiztosításuk mellett üzemszünet-biztosítást is kötnek. Pedig a statisztikák szerint egy tűzesetből eredő közvetlen kárnál nagyságrendekkel nagyobb az, ami a tüzet követő termeléskiesésből, piacvesztésből vagy éppen a munkaerő elvándorlásából adódhat. Egy USA-ban készült felmérés szerint az ottani tűzkárosult vállalatoknak csak egyharmada tudta viszonylag zökkenőmentesen folytatni termelését, másik harmaduk csak éveken át tartó vergődés árán tudott talpon maradni, míg utolsó harmaduk - az imént felsorolt okok következtében - tönkre is ment.
Sokan azzal érvelnek - mondta Szabó úr -, hogy ilyen jellegű káresemény nagyon ritkán következik be. Ez valóban így van - átlag 16 évenként -, de ha megtörténik, nagyon könnyen padlóra kerülhet a cég.
- Jelenleg a velünk szerződő vállalatok 90 százalékának van tűzbiztosítása, de üzemszünet-biztosítása csak töredéküknek. Pedig egy ilyen kiegészítő elem azt jelenti, hogy kár esetén az Allianz Hungária Biztosító Rt. állja, hogy a vállalat élete szinte ugyanúgy folytatódjon, mintha semmi sem történt volna. Az üzemszünet-biztosítással rendelkező cégek több mint 90 százaléka tervezett nyereségét is eléri.

***


A név kötelez

Nevezetes nap a Hungária Biztosító életében 2001. július elseje: ekkortól nem szerepel a 15 éve viselt név mögött „az Allianz Csoport tagja” megjelölés. E tényt ugyanis már hivatalos nevében viseli a cég, mégpedig ilyenformán: Allianz Hungária Biztosító Rt.

Az Állami Biztosító szétválásával, annak jogutójaként létrejött Hungária Biztosítóban 1990-es részvénytársasággá alakulása óta tulajdonos a német Allianz; kezdetben 49, majd fokozatosan 100 százalékos részesedéssel.
– A névváltás nem jár belső változásokkal – mondja dr. Bárczay András vezérigazgató-helyettes –, hiszen az Allianz nem most vásárolt meg bennünket. A névváltoztatással az anyavállalat azt jelzi: az Allianz Hungária minden téren ugyanazt nyújtja, mint a világon bármelyik más cég, amely az Allianz nevet viseli. A szolgáltatásoknak ugyanazt a körét, ugyanazt a színvonalat, és mögötte ugyanolyan pénzügyi garanciákat. Ennyi idő után persze kettős érzelmeim vannak – fűzi hozzá –, hiszen a Hungária nagyon jó név lett az évek során. De az, amelyet most megkaptunk, olyasféle brandnév, mint az autók között a Mercedes.
A névváltoztatás a magyarországi leányvállalat eddigi tevékenységének elismerése; jelzi, hogy a cég megfelel a nemzetközi standardoknak, és jogosult az Allianz név és logó viselésére nemzetközi színvonalú termékein.

– A hozzám tartozó szakmai területeken, az ipari és a felelősségbiztosítások terén, ez egyértelmű előny – magyarázza a vezérigazgató-helyettes. – Ügyfeleink között számos a globalizált vállalat. Korábban magyarázkodnunk kellett előttük. Most már, a nevünk alapján is, minden cég számára világos, hogy mi ugyanazt tudjuk biztosítani számára, amit e név alatt megszoktak és elvárnak. A globalizáció a biztosítási szakmát is elérte. A globalizált cégeket szintén globalizált cégek tudják kiszolgálni, amelyek a világ minden táján jelen vannak, ez pedig olyan kockázathalmozódást jelent, ami jelentős viszontbiztosítási háttérrel vállalható. Egy-egy katasztrófa a viszontbiztosításokon keresztül szinte minden biztosítót érint. Nemcsak az élenjáró szaktudásra, hanem elképzelhetetlen nagyságú anyagi erőre is szükség van.
Az Allianz egyike a világ 50 legnagyobb tőzsdei értékű vállalkozásának. Egyetlen európai központú pénzügyi házként tudott bekerülni a Top 50-es klubba. S még mindig az építkezés fázisában van. A napokban vásárolta meg például a harmadik legnagyobb orosz biztosítótársaságot. Ipari partnerei ugyanis nagy súllyal vannak jelen az orosz piacon, s a társaság ott is ki akarja szolgálni őket. Az Allianz bízik a változásokban, és Oroszországot stratégiai területnek tartja. Nemcsak általában piacvezető európai biztosító, hanem ezen belül régiónkban is az.

A világ biztosítási piaca egyébként átalakul. A biztosítótársaságok feladatköre egyre szélesebb; például a befektetés már szolgáltatásként is megjelent kínálatukban. E terület persze nem idegen számukra, hozzátartozik alaptevékenységükhöz. A tartalékokat befektetik, ennek hozamával kiegészítve a díjbefizetéseket, amelyek önmagukban többnyire nem elegendőek a károk és költségek fedezésére. Az integrációs folyamat azonban túllépte a biztosítási szektort, s ez többek között megmutatkozik a bank- és a biztosítási szféra összeolvadásában.
– A mi „családunkból” vett példa – mondja Bárczay András –: az Allianz felvásárolta a Dresdner Bankot. A két szektor gazdasági háttere hasonló: mindkét tevékenységnek nagy az infrastruktúra- és hálózatigénye, mindkettő ügyfélkapcsolatokon alapul. Az összeolvadással pedig jelentős előnyök járnak: csökkenthetők a költségek, olcsóbb az üzemeltetés, kiteljesednek a szolgáltatások.
Mindez azért is stratégiai fontosságú, mert ma már a biztosítótársaságok által kínált termékek közel hasonlóak. Az igazi verseny a szolgáltatások körében, színvonalában és a költségekben van.

– Eddig például itthon nem volt igény a biztosítók pénzügyigarancia-vállalására. Pedig egy termelő, kereskedő cég hiába kiváló műszakilag, ha pénzügyileg gyenge; ilyen esetben a garancia hiánya súlyos gond. Többféle csomagot is össze tudunk állítani, ami segítheti a vállalatok sikerességét, s egy biztosító más módszerekkel tud pénzügyi garanciát adni, mint egy bank. A biztosítónál nem kell készpénzfedezet, zálog, nem kell forgóeszközt kivonni. Hiszen a biztosító eleve kalkulál a lehetséges veszteséggel, – magyarázza Bárczay András – s kockázatmegosztást alkalmaz, meg tudja sokszorozni a háttérfedezetet.
Egyre több szakmánál törvényi követelmény a felelősségbiztosítás is, amely minőséget garantál, illetve a hibás munkavégzésből eredő károk fedezetéül szolgál; októbertől például szigorúbb jogszabály lép életbe a légi közlekedési és a légi kikötők üzemeltetése vonatkozásában. Az Allianz Hungária már megjelent az előírásoknak megfelelő termékskálával, természetesen a nemzetközi standardoknak megfelelően, miként arra a neve is kötelezi.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo