Allianz Hungária Biztosító Rt.

1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52. Tel.: (06-1) 269-0053, 301-6020 Fax: 301-6029

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Biztos, ami Allianz…

A tény önmagáért beszél: a magyarországi TOP 200-as lista 164 tagjával az Allianz Hungária Biztosító Rt. üzleti kapcsolatban áll. Mint ahogy a magyarul szövetséget jelentő Allianz is a legjobban csengő márkanevek egyike a világ biztosítási piacán. Talán kevesen tudják, hogy a müncheni központú Allianz a világ 50 legnagyobb tőzsdei értékű vállalatának egyike, s egyetlen európai központú pénzügyi intézményként került e Top 50-es klubba. Ezek után talán nem meglepő, hogy miként az anyacég Németországban és egész Európában, úgy az Allianz Hungária Biztosító Rt. hazánkban a piacvezető biztosítótársaság. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a magyar biztosítási piac 29 százalékát tudhatják magukénak, s ezen belül a vállalati biztosítások területén közelítőleg annak felét.

Az Allianz 110 éves márkaneve egyébként az idén július 1-je óta szerepel a korábban Hungária Biztosító Rt. hivatalos elnevezésében, pedig a szövetség, a tulajdonosi kapcsolat még 1990-ben köttetett. Kiérdemeltük – tartják a piacvezető biztosító munkatársai, és sorolják a legfőbb tényezőket: a piacvezető szerep megszerzése, az utóbbi években stabilan nyereségessé vált működés, és mindenekelőtt az ügyfélközpontúság kultúrája, ami a testreszabott termékekben és a hatékony szolgáltatásokban egyaránt megjelenik.

Mindezt persze a verseny is kikényszerítette. Jelenleg az országban huszonöt biztosítótársaság dolgozik a piacon, mégpedig azon a piacon, ami egyre inkább globalizált, nemzetközi jellegű. Szabó Géza, az Allianz Hungária Biztosító Rt. Nagyvállalati és Nemzetközi Igazgatóságának vezetője úgy véli, a globalizációs versennyel járó minőségi kihívás egyértelműen előny az ügyfeleknek, hiszen valóban európai színvonalú munkára, a nemzetközi tapasztalatoknak, az élenjáró szaktudásnak a megszerzésére és a hazai igényekre alkalmazott adaptálására ösztönzi őket.

Ma egy ügyfél joggal várja el tőlük, hogy ugyanazt a minőséget kapja, mint ha egy németországi, franciaországi vagy éppen angliai irodába térne be. S az ügyfél – mint a számok mellett a rendszeres elégedettségi vizsgálatok eredményei is mutatják – az Allianznál biztosra megy. Külföldön is, nálunk Magyarországon is. Az anyacég és leányvállalatai között egyébként folyamatos a know-how, az információk és piaci hírek, továbbá az oktatási, továbbképzési módszerek áramlása, cseréje, ami szintén egyfajta biztosítéka az egységesen magas színvonalú szolgáltatásoknak. Szabó Géza öt éve vette át a terület vezetését, s azóta a nemzetközi-nagyvállalati részleg megötszörözte éves bevételét, ami jelenleg 17,5 milliárd forintnál tart. Ez az Allianz Hungária Biztosító Rt. teljes bevételének 17,6 százaléka.

Szabó úr, aki egyébként immár húsz esztendeje tevékenykedik a szakmában, elmondta, a rendszerváltást követően fokozatosan nőtt a biztosítás és így a biztosítók, biztosítási szakemberek tekintélye, elismertsége. Ennek fontos oka, hogy a szakmában dolgozók felkészültsége kiugró mértékben javult. Ugyancsak alapvető ok, hogy a biztosítás tervezhetőséget, stabilitást visz az emberek és persze a vállalatok életébe egy változásokkal teli világban. Magyarán: a tervezhetőség és stabilitás olyan piaci viszonyok között, amikor egyik napról a másikra gyökeres fordulat állhat be egy szervezet életében, kiemelten fontos tényezővé vált. Nem véletlen, hogy a legfejlettebb ipari országokban az úgynevezett „risk manager” pozíciója a vállalati hierarchia csúcsszintjén van. Biztató jel, hogy ez a fajta szemlélet nálunk is kezd terjedni.

Szabó Géza egyben felhívta a figyelmet egy sajátos, vagy inkább sajnálatos tényre is. Nevezetesen arra, hogy nálunk még mindig kevés azon vállalati ügyfelek száma, amelyek vagyonbiztosításuk mellett üzemszünet-biztosítást is kötnek. Pedig a statisztikák szerint egy tűzesetből eredő közvetlen kárnál nagyságrendekkel nagyobb az, ami a tüzet követő termeléskiesésből, piacvesztésből vagy éppen a munkaerő elvándorlásából adódhat. Egy USA-ban készült felmérés szerint az ottani tűzkárosult vállalatoknak csak egyharmada tudta viszonylag zökkenőmentesen folytatni termelését, másik harmaduk csak éveken át tartó vergődés árán tudott talpon maradni, míg utolsó harmaduk - az imént felsorolt okok következtében - tönkre is ment.
Sokan azzal érvelnek - mondta Szabó úr -, hogy ilyen jellegű káresemény nagyon ritkán következik be. Ez valóban így van - átlag 16 évenként -, de ha megtörténik, nagyon könnyen padlóra kerülhet a cég.
- Jelenleg a velünk szerződő vállalatok 90 százalékának van tűzbiztosítása, de üzemszünet-biztosítása csak töredéküknek. Pedig egy ilyen kiegészítő elem azt jelenti, hogy kár esetén az Allianz Hungária Biztosító Rt. állja, hogy a vállalat élete szinte ugyanúgy folytatódjon, mintha semmi sem történt volna. Az üzemszünet-biztosítással rendelkező cégek több mint 90 százaléka tervezett nyereségét is eléri.

***


A név kötelez

Nevezetes nap a Hungária Biztosító életében 2001. július elseje: ekkortól nem szerepel a 15 éve viselt név mögött „az Allianz Csoport tagja” megjelölés. E tényt ugyanis már hivatalos nevében viseli a cég, mégpedig ilyenformán: Allianz Hungária Biztosító Rt.

Az Állami Biztosító szétválásával, annak jogutójaként létrejött Hungária Biztosítóban 1990-es részvénytársasággá alakulása óta tulajdonos a német Allianz; kezdetben 49, majd fokozatosan 100 százalékos részesedéssel.
– A névváltás nem jár belső változásokkal – mondja dr. Bárczay András vezérigazgató-helyettes –, hiszen az Allianz nem most vásárolt meg bennünket. A névváltoztatással az anyavállalat azt jelzi: az Allianz Hungária minden téren ugyanazt nyújtja, mint a világon bármelyik más cég, amely az Allianz nevet viseli. A szolgáltatásoknak ugyanazt a körét, ugyanazt a színvonalat, és mögötte ugyanolyan pénzügyi garanciákat. Ennyi idő után persze kettős érzelmeim vannak – fűzi hozzá –, hiszen a Hungária nagyon jó név lett az évek során. De az, amelyet most megkaptunk, olyasféle brandnév, mint az autók között a Mercedes.
A névváltoztatás a magyarországi leányvállalat eddigi tevékenységének elismerése; jelzi, hogy a cég megfelel a nemzetközi standardoknak, és jogosult az Allianz név és logó viselésére nemzetközi színvonalú termékein.

– A hozzám tartozó szakmai területeken, az ipari és a felelősségbiztosítások terén, ez egyértelmű előny – magyarázza a vezérigazgató-helyettes. – Ügyfeleink között számos a globalizált vállalat. Korábban magyarázkodnunk kellett előttük. Most már, a nevünk alapján is, minden cég számára világos, hogy mi ugyanazt tudjuk biztosítani számára, amit e név alatt megszoktak és elvárnak. A globalizáció a biztosítási szakmát is elérte. A globalizált cégeket szintén globalizált cégek tudják kiszolgálni, amelyek a világ minden táján jelen vannak, ez pedig olyan kockázathalmozódást jelent, ami jelentős viszontbiztosítási háttérrel vállalható. Egy-egy katasztrófa a viszontbiztosításokon keresztül szinte minden biztosítót érint. Nemcsak az élenjáró szaktudásra, hanem elképzelhetetlen nagyságú anyagi erőre is szükség van.
Az Allianz egyike a világ 50 legnagyobb tőzsdei értékű vállalkozásának. Egyetlen európai központú pénzügyi házként tudott bekerülni a Top 50-es klubba. S még mindig az építkezés fázisában van. A napokban vásárolta meg például a harmadik legnagyobb orosz biztosítótársaságot. Ipari partnerei ugyanis nagy súllyal vannak jelen az orosz piacon, s a társaság ott is ki akarja szolgálni őket. Az Allianz bízik a változásokban, és Oroszországot stratégiai területnek tartja. Nemcsak általában piacvezető európai biztosító, hanem ezen belül régiónkban is az.

A világ biztosítási piaca egyébként átalakul. A biztosítótársaságok feladatköre egyre szélesebb; például a befektetés már szolgáltatásként is megjelent kínálatukban. E terület persze nem idegen számukra, hozzátartozik alaptevékenységükhöz. A tartalékokat befektetik, ennek hozamával kiegészítve a díjbefizetéseket, amelyek önmagukban többnyire nem elegendőek a károk és költségek fedezésére. Az integrációs folyamat azonban túllépte a biztosítási szektort, s ez többek között megmutatkozik a bank- és a biztosítási szféra összeolvadásában.
– A mi „családunkból” vett példa – mondja Bárczay András –: az Allianz felvásárolta a Dresdner Bankot. A két szektor gazdasági háttere hasonló: mindkét tevékenységnek nagy az infrastruktúra- és hálózatigénye, mindkettő ügyfélkapcsolatokon alapul. Az összeolvadással pedig jelentős előnyök járnak: csökkenthetők a költségek, olcsóbb az üzemeltetés, kiteljesednek a szolgáltatások.
Mindez azért is stratégiai fontosságú, mert ma már a biztosítótársaságok által kínált termékek közel hasonlóak. Az igazi verseny a szolgáltatások körében, színvonalában és a költségekben van.

– Eddig például itthon nem volt igény a biztosítók pénzügyigarancia-vállalására. Pedig egy termelő, kereskedő cég hiába kiváló műszakilag, ha pénzügyileg gyenge; ilyen esetben a garancia hiánya súlyos gond. Többféle csomagot is össze tudunk állítani, ami segítheti a vállalatok sikerességét, s egy biztosító más módszerekkel tud pénzügyi garanciát adni, mint egy bank. A biztosítónál nem kell készpénzfedezet, zálog, nem kell forgóeszközt kivonni. Hiszen a biztosító eleve kalkulál a lehetséges veszteséggel, – magyarázza Bárczay András – s kockázatmegosztást alkalmaz, meg tudja sokszorozni a háttérfedezetet.
Egyre több szakmánál törvényi követelmény a felelősségbiztosítás is, amely minőséget garantál, illetve a hibás munkavégzésből eredő károk fedezetéül szolgál; októbertől például szigorúbb jogszabály lép életbe a légi közlekedési és a légi kikötők üzemeltetése vonatkozásában. Az Allianz Hungária már megjelent az előírásoknak megfelelő termékskálával, természetesen a nemzetközi standardoknak megfelelően, miként arra a neve is kötelezi.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo