A másként gondolkodók nem jutnak be
Az állásinterjú révén azok kerülnek be a céghez, akiknek az értékrendszere, érdeklődése a már meglevő munkatársak számára ismerősen hat. A legritkább esetben fordul elő, hogy az interjúztató valaki olyan tart érdemesnek az adott állás elnyerésére, akinek a gondolkodásmódja, viselkedése idegen a számára. A sok megbízhatóan egyforma ember felvétele az adott céghez viszont az emberi erőforrás elszürküléséhez vezet: a másfajta gondolkodásmód frissítően hatna, ha esélyhez juthatnának a felvételiztetőktől különböző szakemberek is.
A klasszikus hiba a Seattle Post-Intelligencer szerint az, mikor a cégvezető azt mondja: "Valahogy jó benyomást tett rám ez a jelölt. Ugyanoda járt egyetemre, ahova én, csak két évfolyammal lejjebb. Ő lesz a mi emberünk!". Így, teljesen hipotetikus érvelésre alapozva felvételt nyer a céghez egy középszerű, de megnyugtatóan ismerős alkatú ember.
Nem kapnak esélyt a középsők
Másik közkeletű hiba az interjú során, hogy az értékelést végző kolléga vagy mindenkit túlzottan le-, vagy pedig felértékel. Torzítja a felvételi eljárásban résztvevők ítéletét az is, hogy rendszerint az interjú-folyamatnak csak az elejére, vagy a végére emlékeznek. Azok, akik a legelsők, vagy az utolsók a beszélgetések sorában, előnyösebb helyzetben vannak, mint akik "középen" kaptak időpontot.
A tipikus hibák elkerülése érdekében a legfontosabb, hogy az interjúkat lefolytató munkatársak az adott munkához szükséges ismereteket, tulajdonságokat vegyék leginkább figyelembe, illetve ne hasonlítsák egymáshoz a jelölteket. A legtöbb beszélgetés akár már az első egy percben eldől: a legtöbb felvételi procedúra során bekövetkezik az a hiba, hogy az első benyomás dönt, és nem a racionális érvek határozzák meg, hogy értékelnek egy adott jelöltet.
Ha elkerüli az interjúztató, vagy a vezető a "hozzám hasonló, tehát felvesszük" hibát, akkor kiküszöbölhető, hogy a főnök másolatai futkározzanak a cég folyosóin, akik ugyanolyan hiányosságokkal rendelkeznek, tehát a hibalehetőségek is halmozódnak a szervezetben.