Itt az újabb nagy(?) falat, újra meghirdetik a Hungexpo eladását. Nemrégiben volt már ilyen privatizációs kísérlet, ám az sem a befektetőknek, sem a megajánlott ellenérték miatt az államnak nem tetszett. Most azonban szőröstül-bőröstül árulják a vásárszervező céget: telekkel, építményekkel együtt mond le róla az állam. A lehetséges vásárlók egyike az a cégcsoport, amelyik már a korábbi menetben is jelezte vételi szándékát. A Demján Sándor nevével fémjelzett ingatlanfejlesztő vállalkozás vélhetően most is odaáll a startvonalhoz, egyáltalán nem lebecsülendő eséllyel. A korábbi forduló és a mostani között ugyan nem telt el túl sok idő, de annyi mindenképpen, hogy a közvélemény szemében ez a feltételezett szerzemény már ne is tűnjön túl nagynak.
A hungexpós ügylet jó apropó, hogy az ismert, világgá kürtölt további vállalkozási tervekről, akvizíciós elképzelésekről egyfajta leltárt készítsünk. Rögvest a legfrissebb hír kívánkozik ide, az első helyre. Etyek határában elindult egy óriásfilmstúdió projektjeHiller István miniszter Cannes-ban tette közzé a tervet, megnevezve a két érdekeltet: Demján Sándort, illetve Andy Vajnát. A fővároshoz közeli település térségében már eddig is komoly fejlesztéseket kezdett el Demján Sándor: tavat – közepén mesterséges szigetet – tulajdonol például.
Ugyancsak érdekes, hogy az egykori féltett katonai kincs, a tököli repülőtér, ahol már jó ideje nyoma nincs a szovjet hadseregnek, a TriGránit csoport elképzelései szerint alakulhat át – ugyancsak repülőtérré. A Demján-cég számára nem új ez az ingatlanpiaci kínálat, hiszen már többször elstartolt az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.: korábban is értékesíteni kívánta az objektumot. Ugyanazt a struktúrát gondolja a TriGránit ide is, amelyet Ferihegy kapcsán már megálmodott: a főváros szívéből gyorsan elérhető légi bázis az, amely véleménye szerint üzleti és turisztikai szempontból a legtöbbet hozhatja. A ferihegyi tervekkel már korábban is előálltak Demjánék, ám sokáig csak „lebegtethették” a gyorsvasút projektet. Pár esztendeje, amikor még csak épült a Westend, nem csupán a Nyugati pályaudvar néhány vágányát akarták befedni – ezt meg is tették -, hanem egészen az állatkertig látták volna el fedéllel a pályaudvart. Az így nyert „területet” pedig parkosítani kívánták, s persze pénztermelő üzleti vállalkozásoknak is helyet kínáltak volna. E programhoz akkor már szervesen illeszkedett a Ferihegy és a Nyugati között közlekedő gyorsvasút megépítése. Idővel önálló projektként szerepeltették a közlekedési lehetőséget, s voltaképpen nem is mondtak le a megvalósításáról. De addig is, amíg a ferihegyi reláció jegelődik, átmásolják az ötletet a tököli projektre – amennyiben persze a TriGránit nyeri meg a jogokat. Ez annyit tesz, hogy a „szovjet időkből” megmaradt HÉV-vágányokat használnák fel az utasok „repítésére”, ennek a pályaszakasznak, nyomvonalnak a fővárosi „vége” egy mai Demján-birodalomnál található, azaz a Nemzeti Színháznál. Lapértesülések szerint eléggé egyedi további közlekedési megoldást is felajánlanának a tököli reptérre majdan érkező utasoknak, a dunai gyors hajókat.
Ha már a folyónál tartunk, nem árt elidőzni egy másmilyen befektetési elképzelésnél, mégpedig annál, amelyik a Csepeli Szabadkikötő értékesítésével függ össze. Itt ugyanis záros határidőn belül elindul egy több egységből álló nagyberuházás, melynek meghatározó létesítménye a sziget északi részén építendő Központi Szennyvíztisztító Telep. De ezzel a munkával párhuzamosan akarják fejlesztetni – a privatizációt követően persze – a szabadkikötőt, illetve e kettő közvetlen közelében valósulhat meg a budapesti felhőkarcolókkal teletűzdelt újabb üzleti és lakónegyed. A kikötői lehetőségekben a Demján-csoport ugyancsak lát fantáziát még ma is. Ugyancsak a térség közlekedésfejlesztési beruházása: a Duna túlsó partján – ahová néhány éven belül híd vezet majd – készül el az M6 autópálya érdi tető–Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakasza. Ez az 57 kilométeres, 80-90 milliárd forintos koncessziós beruházás még verseny tárgya, az egyik vetélkedő konzorciomban az Euroinvest, a Strabag, az OTP Bank, az ASF és az Egis mellett szerepet vállal a TriGránit is.
A hazai vállalkozás-terveken túl a régióról sem szabad megfeledkezni. Arról, hogy a Demján-csoport a három befejezett pozsonyi projekt után hozzáláthatott a negyedik – ugyancsak irodaház – projekthez, s maga a nagyvállalkozó nevezte meg Varsót, Szófiát, Bukarestet, illetve a térség több más városát, ahol bevásárlóközpontokat, irodaházakat építhetnek fel, mintegy egymilliárd euró értékben.
Az esedékes újabb pályáztatás a Hungexpóra tehát valóban nem számít túl nagy falatnak az ingatlanfejlesztő Demján-csoport számára. Mindenesetre az bizonyos, hogy értékes darab lehet – ha megnyerik -, hiszen a kiállításszervező és -rendező vállalat a jövőben is megőrzi monopol helyzetét Budapesten: leendő tulajdonosának biztos üzletet garantálva. .
Aktuális Demján-vágta: Etyektől a Hungexpóig
Filmstúdió, repülőtér, kikötő, autópálya és a kőbányai vásárváros skalpját is megszerezheti a régió talán legnagyobb ingatlanfejlesztő vállalkozása, a Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit Rt. Etyek után a tököli repteret is meg kell nyernie a Demján-csoportnak. A hírek szerint hamarosan kiírják a pályázatot a Hungexpóra: a nagyvállalkozó igen jó eséllyel indul ezért a lehetőségért is.
Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt
A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák
A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos
Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet
A két ország újabb listán ver minket.