Itt az újabb nagy(?) falat, újra meghirdetik a Hungexpo eladását. Nemrégiben volt már ilyen privatizációs kísérlet, ám az sem a befektetőknek, sem a megajánlott ellenérték miatt az államnak nem tetszett. Most azonban szőröstül-bőröstül árulják a vásárszervező céget: telekkel, építményekkel együtt mond le róla az állam. A lehetséges vásárlók egyike az a cégcsoport, amelyik már a korábbi menetben is jelezte vételi szándékát. A Demján Sándor nevével fémjelzett ingatlanfejlesztő vállalkozás vélhetően most is odaáll a startvonalhoz, egyáltalán nem lebecsülendő eséllyel. A korábbi forduló és a mostani között ugyan nem telt el túl sok idő, de annyi mindenképpen, hogy a közvélemény szemében ez a feltételezett szerzemény már ne is tűnjön túl nagynak.
A hungexpós ügylet jó apropó, hogy az ismert, világgá kürtölt további vállalkozási tervekről, akvizíciós elképzelésekről egyfajta leltárt készítsünk. Rögvest a legfrissebb hír kívánkozik ide, az első helyre. Etyek határában elindult egy óriásfilmstúdió projektjeHiller István miniszter Cannes-ban tette közzé a tervet, megnevezve a két érdekeltet: Demján Sándort, illetve Andy Vajnát. A fővároshoz közeli település térségében már eddig is komoly fejlesztéseket kezdett el Demján Sándor: tavat – közepén mesterséges szigetet – tulajdonol például.
Ugyancsak érdekes, hogy az egykori féltett katonai kincs, a tököli repülőtér, ahol már jó ideje nyoma nincs a szovjet hadseregnek, a TriGránit csoport elképzelései szerint alakulhat át – ugyancsak repülőtérré. A Demján-cég számára nem új ez az ingatlanpiaci kínálat, hiszen már többször elstartolt az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.: korábban is értékesíteni kívánta az objektumot. Ugyanazt a struktúrát gondolja a TriGránit ide is, amelyet Ferihegy kapcsán már megálmodott: a főváros szívéből gyorsan elérhető légi bázis az, amely véleménye szerint üzleti és turisztikai szempontból a legtöbbet hozhatja. A ferihegyi tervekkel már korábban is előálltak Demjánék, ám sokáig csak „lebegtethették” a gyorsvasút projektet. Pár esztendeje, amikor még csak épült a Westend, nem csupán a Nyugati pályaudvar néhány vágányát akarták befedni – ezt meg is tették -, hanem egészen az állatkertig látták volna el fedéllel a pályaudvart. Az így nyert „területet” pedig parkosítani kívánták, s persze pénztermelő üzleti vállalkozásoknak is helyet kínáltak volna. E programhoz akkor már szervesen illeszkedett a Ferihegy és a Nyugati között közlekedő gyorsvasút megépítése. Idővel önálló projektként szerepeltették a közlekedési lehetőséget, s voltaképpen nem is mondtak le a megvalósításáról. De addig is, amíg a ferihegyi reláció jegelődik, átmásolják az ötletet a tököli projektre – amennyiben persze a TriGránit nyeri meg a jogokat. Ez annyit tesz, hogy a „szovjet időkből” megmaradt HÉV-vágányokat használnák fel az utasok „repítésére”, ennek a pályaszakasznak, nyomvonalnak a fővárosi „vége” egy mai Demján-birodalomnál található, azaz a Nemzeti Színháznál. Lapértesülések szerint eléggé egyedi további közlekedési megoldást is felajánlanának a tököli reptérre majdan érkező utasoknak, a dunai gyors hajókat.
Ha már a folyónál tartunk, nem árt elidőzni egy másmilyen befektetési elképzelésnél, mégpedig annál, amelyik a Csepeli Szabadkikötő értékesítésével függ össze. Itt ugyanis záros határidőn belül elindul egy több egységből álló nagyberuházás, melynek meghatározó létesítménye a sziget északi részén építendő Központi Szennyvíztisztító Telep. De ezzel a munkával párhuzamosan akarják fejlesztetni – a privatizációt követően persze – a szabadkikötőt, illetve e kettő közvetlen közelében valósulhat meg a budapesti felhőkarcolókkal teletűzdelt újabb üzleti és lakónegyed. A kikötői lehetőségekben a Demján-csoport ugyancsak lát fantáziát még ma is. Ugyancsak a térség közlekedésfejlesztési beruházása: a Duna túlsó partján – ahová néhány éven belül híd vezet majd – készül el az M6 autópálya érdi tető–Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakasza. Ez az 57 kilométeres, 80-90 milliárd forintos koncessziós beruházás még verseny tárgya, az egyik vetélkedő konzorciomban az Euroinvest, a Strabag, az OTP Bank, az ASF és az Egis mellett szerepet vállal a TriGránit is.
A hazai vállalkozás-terveken túl a régióról sem szabad megfeledkezni. Arról, hogy a Demján-csoport a három befejezett pozsonyi projekt után hozzáláthatott a negyedik – ugyancsak irodaház – projekthez, s maga a nagyvállalkozó nevezte meg Varsót, Szófiát, Bukarestet, illetve a térség több más városát, ahol bevásárlóközpontokat, irodaházakat építhetnek fel, mintegy egymilliárd euró értékben.
Az esedékes újabb pályáztatás a Hungexpóra tehát valóban nem számít túl nagy falatnak az ingatlanfejlesztő Demján-csoport számára. Mindenesetre az bizonyos, hogy értékes darab lehet – ha megnyerik -, hiszen a kiállításszervező és -rendező vállalat a jövőben is megőrzi monopol helyzetét Budapesten: leendő tulajdonosának biztos üzletet garantálva. .
Aktuális Demján-vágta: Etyektől a Hungexpóig
Filmstúdió, repülőtér, kikötő, autópálya és a kőbányai vásárváros skalpját is megszerezheti a régió talán legnagyobb ingatlanfejlesztő vállalkozása, a Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit Rt. Etyek után a tököli repteret is meg kell nyernie a Demján-csoportnak. A hírek szerint hamarosan kiírják a pályázatot a Hungexpóra: a nagyvállalkozó igen jó eséllyel indul ezért a lehetőségért is.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Trump akkorát odavert Putyinnak, amit még Biden sem tett meg, feloldotta Ukrajna rakétahasználatának korlátozását
Eszkalálódik az ukrajnai háború.

Burgonya kilója 30 forintért
A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.

Hatalmas szerencsétlenséghez vezetett Ukrajna hintapolitikája, amikor egyszerre akart megfelelni Oroszországnak és a Nyugatnak
Nem olcsó az orosz olaj, politikai ára van.

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét
A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.