Aktuális Demján-vágta: Etyektől a Hungexpóig

Filmstúdió, repülőtér, kikötő, autópálya és a kőbányai vásárváros skalpját is megszerezheti a régió talán legnagyobb ingatlanfejlesztő vállalkozása, a Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit Rt. Etyek után a tököli repteret is meg kell nyernie a Demján-csoportnak. A hírek szerint hamarosan kiírják a pályázatot a Hungexpóra: a nagyvállalkozó igen jó eséllyel indul ezért a lehetőségért is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Itt az újabb nagy(?) falat, újra meghirdetik a Hungexpo eladását. Nemrégiben volt már ilyen privatizációs kísérlet, ám az sem a befektetőknek, sem a megajánlott ellenérték miatt az államnak nem tetszett. Most azonban szőröstül-bőröstül árulják a vásárszervező céget: telekkel, építményekkel együtt mond le róla az állam. A lehetséges vásárlók egyike az a cégcsoport, amelyik már a korábbi menetben is jelezte vételi szándékát. A Demján Sándor nevével fémjelzett ingatlanfejlesztő vállalkozás vélhetően most is odaáll a startvonalhoz, egyáltalán nem lebecsülendő eséllyel. A korábbi forduló és a mostani között ugyan nem telt el túl sok idő, de annyi mindenképpen, hogy a közvélemény szemében ez a feltételezett szerzemény már ne is tűnjön túl nagynak.

A hungexpós ügylet jó apropó, hogy az ismert, világgá kürtölt további vállalkozási tervekről, akvizíciós elképzelésekről egyfajta leltárt készítsünk. Rögvest a legfrissebb hír kívánkozik ide, az első helyre. Etyek határában elindult egy óriásfilmstúdió projektjeHiller István miniszter Cannes-ban tette közzé a tervet, megnevezve a két érdekeltet: Demján Sándort, illetve Andy Vajnát. A fővároshoz közeli település térségében már eddig is komoly fejlesztéseket kezdett el Demján Sándor: tavat – közepén mesterséges szigetet – tulajdonol például.
Ugyancsak érdekes, hogy az egykori féltett katonai kincs, a tököli repülőtér, ahol már jó ideje nyoma nincs a szovjet hadseregnek, a TriGránit csoport elképzelései szerint alakulhat át – ugyancsak repülőtérré. A Demján-cég számára nem új ez az ingatlanpiaci kínálat, hiszen már többször elstartolt az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.: korábban is értékesíteni kívánta az objektumot. Ugyanazt a struktúrát gondolja a TriGránit ide is, amelyet Ferihegy kapcsán már megálmodott: a főváros szívéből gyorsan elérhető légi bázis az, amely véleménye szerint üzleti és turisztikai szempontból a legtöbbet hozhatja. A ferihegyi tervekkel már korábban is előálltak Demjánék, ám sokáig csak „lebegtethették” a gyorsvasút projektet. Pár esztendeje, amikor még csak épült a Westend, nem csupán a Nyugati pályaudvar néhány vágányát akarták befedni – ezt meg is tették -, hanem egészen az állatkertig látták volna el fedéllel a pályaudvart. Az így nyert „területet” pedig parkosítani kívánták, s persze pénztermelő üzleti vállalkozásoknak is helyet kínáltak volna. E programhoz akkor már szervesen illeszkedett a Ferihegy és a Nyugati között közlekedő gyorsvasút megépítése. Idővel önálló projektként szerepeltették a közlekedési lehetőséget, s voltaképpen nem is mondtak le a megvalósításáról. De addig is, amíg a ferihegyi reláció jegelődik, átmásolják az ötletet a tököli projektre – amennyiben persze a TriGránit nyeri meg a jogokat. Ez annyit tesz, hogy a „szovjet időkből” megmaradt HÉV-vágányokat használnák fel az utasok „repítésére”, ennek a pályaszakasznak, nyomvonalnak a fővárosi „vége” egy mai Demján-birodalomnál található, azaz a Nemzeti Színháznál. Lapértesülések szerint eléggé egyedi további közlekedési megoldást is felajánlanának a tököli reptérre majdan érkező utasoknak, a dunai gyors hajókat.

Ha már a folyónál tartunk, nem árt elidőzni egy másmilyen befektetési elképzelésnél, mégpedig annál, amelyik a Csepeli Szabadkikötő értékesítésével függ össze. Itt ugyanis záros határidőn belül elindul egy több egységből álló nagyberuházás, melynek meghatározó létesítménye a sziget északi részén építendő Központi Szennyvíztisztító Telep. De ezzel a munkával párhuzamosan akarják fejlesztetni – a privatizációt követően persze – a szabadkikötőt, illetve e kettő közvetlen közelében valósulhat meg a budapesti felhőkarcolókkal teletűzdelt újabb üzleti és lakónegyed. A kikötői lehetőségekben a Demján-csoport ugyancsak lát fantáziát még ma is. Ugyancsak a térség közlekedésfejlesztési beruházása: a Duna túlsó partján – ahová néhány éven belül híd vezet majd – készül el az M6 autópálya érdi tető–Dunaújváros M6-M8 csomópont közötti szakasza. Ez az 57 kilométeres, 80-90 milliárd forintos koncessziós beruházás még verseny tárgya, az egyik vetélkedő konzorciomban az Euroinvest, a Strabag, az OTP Bank, az ASF és az Egis mellett szerepet vállal a TriGránit is.

A hazai vállalkozás-terveken túl a régióról sem szabad megfeledkezni. Arról, hogy a Demján-csoport a három befejezett pozsonyi projekt után hozzáláthatott a negyedik – ugyancsak irodaház – projekthez, s maga a nagyvállalkozó nevezte meg Varsót, Szófiát, Bukarestet, illetve a térség több más városát, ahol bevásárlóközpontokat, irodaházakat építhetnek fel, mintegy egymilliárd euró értékben.

Az esedékes újabb pályáztatás a Hungexpóra tehát valóban nem számít túl nagy falatnak az ingatlanfejlesztő Demján-csoport számára. Mindenesetre az bizonyos, hogy értékes darab lehet – ha megnyerik -, hiszen a kiállításszervező és -rendező vállalat a jövőben is megőrzi monopol helyzetét Budapesten: leendő tulajdonosának biztos üzletet garantálva. .

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo