Agglomerációs ingatlanpiac: idén Piliscsaba a sláger

Az üzemanyagárak látványos emelkedése valós problémát jelenthet az agglomerációból való bejárásnál, de kevesen tudják mennyire fejlett és kényelmes már az elővárosi vonatközlekedés. - írja összegfoglalójában a Duna House.

Néhány éve nagy türelem kellett ahhoz, hogy mondjuk a 10-es úton valaki reggel munkába induljon a fővárosba. Ez sokakat megtorpanásra késztetett akkor, mikor az amúgy hívogató pilisi régióba szeretett volna költözni. A drasztikus üzemanyagár emelkedésével (amely nem látszik megtorpanni), már most is érezhető például az említett 10-es forgalmán végbement változás; megszűnt az állandó csúcsforgalom. A régiótól való elfordulás hatása már a visszaköltözésekkel is tovább erősödött.

Fejlesztések jönnek

Pedig van megoldás, ugyanis az elővárosi vonat közlekedés ebben a régióban a legkomolyabb. A gyorsabb és kiszámíthatóbb utazás miatt a lakhelyükhöz ragaszkodók fokozatosan fordulnak a vasút felé, ezért a pilisi régió ingázóinak is hatalmas segítség lehet ez a fajta közlekedés. Legfeljebb 20-30 percnyi időre van szükség ahhoz, hogy kényelmes, klimatizált Siemens  vonattal a IV. kerület Városkapu Metro állomásra jussunk Piliscsabáról, illetve Pilisvörösvárról. Ráadásul az infrastruktúra fejlődik tovább, 2013-ig - Uniós pénzforrásokat felhasználva - megújul a vasútvonal, több szakaszon átépíti, forgalmi kitérővel bővíti, illetve minden megállóhelyen P+R parkolót épít a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.

Az Esztergom-Budapest vasútvonalon jelenleg 53 vonat közlekedik naponta. A reggeli és délutáni csúcsidőszak kivételével a vonatok óránként követik egymást, az iskola- és munkakezdésre érkező járatok a lehető legsűrűbben, 30 percenként követik egymást, melyeken mozgásukban korlátozott személyek utazása és kerékpár szállítása is megoldható.

Iskola, vásárlás, árak

Hogy ne csak a közlekedés fejlettségét említsük, a térségben jellemzően német nemzetiségű óvodák, általános iskolák várják a gyerekeket. Piliscsabán Katolikus óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola, illetve a Pázmány Péter Katolikus Egyetem várja a fiatalokat. Továbbá a környék lakói mára megtalálhatják a számukra legkedvezőbb bevásárlási lehetőséget, kezdve a nagy áruházláncoktól a kis termelői piacokig.

De lássuk az árakat. A 10-11-es főútak körzete igen vonzó és persze válság ide, vagy oda, a természet szépsége töretlen. Úgy látszik az árak is hasonlóan vélekednek, ugyanis 2009-hez képest szinte Fillérre ugyanannyi most is. Az itteni házak átlag négyzetméterára 230e Ft, de fele ennyiért és duplájáért is akad bőven ingatlan, hiszen az átalakított nyaralóktól a luxusvillákig minden típus megtalálható. Az ideális méret, amelyet 2 éve és most is leginkább vásárolnak a 130-160 négyzetméter közötti. Bár elég homogén a települések iránti kereslet, azért elmondható, hogy 2009-ben elsősorban Szigetmonostor volt a sláger, idén pedig Piliscsaba és Pilisvörösvár.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo