Agglomerációs ingatlanpiac: idén Piliscsaba a sláger

Az üzemanyagárak látványos emelkedése valós problémát jelenthet az agglomerációból való bejárásnál, de kevesen tudják mennyire fejlett és kényelmes már az elővárosi vonatközlekedés. - írja összegfoglalójában a Duna House.

Néhány éve nagy türelem kellett ahhoz, hogy mondjuk a 10-es úton valaki reggel munkába induljon a fővárosba. Ez sokakat megtorpanásra késztetett akkor, mikor az amúgy hívogató pilisi régióba szeretett volna költözni. A drasztikus üzemanyagár emelkedésével (amely nem látszik megtorpanni), már most is érezhető például az említett 10-es forgalmán végbement változás; megszűnt az állandó csúcsforgalom. A régiótól való elfordulás hatása már a visszaköltözésekkel is tovább erősödött.

Fejlesztések jönnek

Pedig van megoldás, ugyanis az elővárosi vonat közlekedés ebben a régióban a legkomolyabb. A gyorsabb és kiszámíthatóbb utazás miatt a lakhelyükhöz ragaszkodók fokozatosan fordulnak a vasút felé, ezért a pilisi régió ingázóinak is hatalmas segítség lehet ez a fajta közlekedés. Legfeljebb 20-30 percnyi időre van szükség ahhoz, hogy kényelmes, klimatizált Siemens  vonattal a IV. kerület Városkapu Metro állomásra jussunk Piliscsabáról, illetve Pilisvörösvárról. Ráadásul az infrastruktúra fejlődik tovább, 2013-ig - Uniós pénzforrásokat felhasználva - megújul a vasútvonal, több szakaszon átépíti, forgalmi kitérővel bővíti, illetve minden megállóhelyen P+R parkolót épít a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.

Az Esztergom-Budapest vasútvonalon jelenleg 53 vonat közlekedik naponta. A reggeli és délutáni csúcsidőszak kivételével a vonatok óránként követik egymást, az iskola- és munkakezdésre érkező járatok a lehető legsűrűbben, 30 percenként követik egymást, melyeken mozgásukban korlátozott személyek utazása és kerékpár szállítása is megoldható.

Iskola, vásárlás, árak

Hogy ne csak a közlekedés fejlettségét említsük, a térségben jellemzően német nemzetiségű óvodák, általános iskolák várják a gyerekeket. Piliscsabán Katolikus óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola, illetve a Pázmány Péter Katolikus Egyetem várja a fiatalokat. Továbbá a környék lakói mára megtalálhatják a számukra legkedvezőbb bevásárlási lehetőséget, kezdve a nagy áruházláncoktól a kis termelői piacokig.

De lássuk az árakat. A 10-11-es főútak körzete igen vonzó és persze válság ide, vagy oda, a természet szépsége töretlen. Úgy látszik az árak is hasonlóan vélekednek, ugyanis 2009-hez képest szinte Fillérre ugyanannyi most is. Az itteni házak átlag négyzetméterára 230e Ft, de fele ennyiért és duplájáért is akad bőven ingatlan, hiszen az átalakított nyaralóktól a luxusvillákig minden típus megtalálható. Az ideális méret, amelyet 2 éve és most is leginkább vásárolnak a 130-160 négyzetméter közötti. Bár elég homogén a települések iránti kereslet, azért elmondható, hogy 2009-ben elsősorban Szigetmonostor volt a sláger, idén pedig Piliscsaba és Pilisvörösvár.

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo