ÁB-AEGON Általános Biztosító Rt.

1091 Budapest, Üllői út 1. Tel.: 476-5765, fax: 476-5838 Internet: www.aegon.hu

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Jobb emberekké válunk

Egy cégnek is lehet személyisége. Az ÁB-AEGON-é például az, hogy a vállalati kultúra – melyet a régi és az új együttélése jellemez – szerves részeként van jelen a támogatás, a szponzoráció, a mecenatúra. – A vállalat személyisége, kultúrája menet közben alakult ki. Nem a hollandiai központból vezényelt arculatépítésről van szó. Bár érdekes módon minden AEGON-érdekeltségű épület falán kortárs képzőművészek alkotásai díszelegnek. Lehet, hogy a cégarculatok témájából megközelítve a globalizáció hatásával állunk szemben? – gondolkodik el Heit Gábor, az ÁB-AEGON Általános Biztosító Rt. Humánpolitikai és PR-igazgatója.

– Mit ért a régi és az új kultúra szerves együttélésén?

– Az ÁB-AEGON jól ismert a kortárs művészetek iránti elkötelezettségéről. Felújított székházunk avatóján mutatkoztunk be először ennek tudatos hangsúlyozásával. Ugyanakkor a század elején épült székházunk felújításakor ügyeltünk arra, hogy az épület megőrizze stílusjegyeit. Falainkon a kortárs képzőművészeti alkotások mellett ott lógnak az épület korabeli dokumentumai. És menet közben valahogy szerves egésszé állt össze az épített környezetnek, az itt dolgozó embereknek és az adományozási szokásainknak a kultúrája. Mikor a holland központunk falain is az ottani kortárs művészeti alkotásokat találtam, holott ennek egyeztetéséről soha szó sem esett, rájöttem, hogy magában a produktumban rejlik az oka annak, hogy az egész részei hasonlítanak egymásra. Természetesen az tud adni, aki megteheti.

– Köztudott, hogy az ÁB-AEGON évente 100 millió forintos nagyságrendű támogatást ad különböző célokra. Miért erre, és miért nem közvetlen reklámra vagy marketingre költ a cég?

– Természetesen támogatáspolitikánk céljai között szerepel, hogy a cég pozitív társadalmi megítélése erősödjön, környezetünkért érzett felelősségvállalásunk visszahasson üzleti eredményeinkre. Tehát ebből a szemszögből nézve a támogatás is egy marketingeszköz. Hogy miért erre, és miért nem szórólapokra, közvetlen reklámokra, direkt cégimázsnövelő eszközökre fordítjuk ezt a pénzt? A válasz egyszerű: mert ezáltal értékeket támogatunk, generálunk, s a társadalmi visszhangja sokkal nagyobb, mint bármilyen más reklámhordozónak. S nagyon jó érzés, hogy a cég pénze nemcsak saját maga számára hasznosul, hanem az, vagy azok is gyarapodnak, akik kapják, miközben értékek teremtődnek. Adományozási gyakorlatunk menet közben alakult ki. Ez tanulási folyamat, melyben az ember egyre jobban érzi magát. Mindannyian jobb emberekké válunk, miközben az adományozott és adományozó is a saját pályáján marad, nem avatkozunk be egymás életébe. Ettől az egész rendkívül elegáns is egyben. Az ÁB-AEGON-nál ügyelünk arra, hogy az adományozottat személyesen tiszteljük meg, érezze, amit mi természetesnek veszünk, hogy egyenlő felek vagyunk, s azért adunk, mert tiszteljük őt, a produktumát. Az ilyen szituációk megérintik mindkét felet. Értékelhetem ezek után üzleti megközelítésből is az eredményt: a támogatott ezek után másként viszonyul a céghez. A bizalom nagyságrendekkel erősödött irántunk.

– Támogatási irányaik: az oktatás, a kortárs művészeti mecenatúra és a karitatív célú szociális gondoskodás. Adakozási módszereik évről évre finomodnak. Nem véletlenül nyerték el idén a Soros Alapítvány „Az év adakozásban élenjáró gazdasági szervezete” kitüntetését. Az idén mely akciójukra a legbüszkébbek?

– A kortárs színházművészet támogatására három-három hónapos turnék keretében vidéki színházi estéket rendezünk. Egy korábbi rendezvényünk során elsöprő sikert aratott szakmai előadásunk ötletéből kiindulva, végiglátogatjuk a vidéki nagyvárosok színházait. Dr. Kepecs Gábor, az ÁB-AEGON vezérigazgatója és szakmai vezetőink előadásokat, fórumokat tartanak befektetési kérdésekről – nem a cég termékeiről – az ottani üzleti körnek, majd ezt követi egy fogadás, kötetlen beszélgetéseknek adva teret, majd a színházi előadás, a kulturális élvezet. Az aznapi előadásra a teljes színházat természetesen kibéreljük. Hatalmas sikereket hagytunk már magunk után. Valószínűleg azért, mert az embereket közvetlenül szólítottuk meg. Ezt nevezhetjük új típusú kapcsolatépítésnek, melynek lényege a jobb, közvetlenebb, kellemesebb kommunikáció, ebben a légkörben az üzleti kapcsolatok kiépítése is sokkal könnyebb, bár közvetlenül erről nem esik szó. Oktatástámogatási projektjeink pedig azt bizonyítják, hogy jelentős az elkötelezettségünk az új generáció iránt. Ott akarunk lenni a fiatalok fejében. Szívügyünk az ifjúság kultúrájának támogatása. A Trafó, a kortárs művészetek háza hallatlanul látogatott, remek kulturális élet zajlik ott. Érdemesek a mecenatúránkra, éppen úgy, mint a Fonó Budai Zeneház. Mecenatúránkkal megjelentünk az interneten is. Az interneten keresztül működő Netpersely (www.netpersely.hu) projektünkhöz kötöttünk egy adománygyűjtési akciót a Gyermekmentő Alapítványnak. Nem számoljuk be az adományozásra szánt összegbe azt a sok bútort, technikai eszközt, amit iskoláknak ajándékozunk. A legutóbb az edelényi cigányiskolát rendeztük be bútorokkal, számítógépekkel. Beszálltunk a for profit – nonprofit konferenciák szervezésébe is, mert sokat egyszerűsödne a munkánk, ha partnereink jobban ismernék a cég adományozási politikáját, szokásait, kultúráját.

– Hogyan hat vissza a cég munkatársaira adományozási kultúrájuk?

– Ennek a gondolkodásmódnak a visszahatására jó mérőeszköznek bizonyult az a belső adománygyűjtési akció, melyet az árvízkárosultak részére rendeztünk. Sikere bizonyítja, hogy az adományozási kultúra tanulási folyamatában azok a dolgozóink is meg lettek érintve, akik munkájukban nem közvetlenül találkoznak vele. A gyakorlat teszi a mestert. Miközben mindannyian jobb emberré válunk.

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo