A Corvinus Campus projekt PPP (Public Private Partnership) konstrukcióban, magántőke bevonásával épül. Az Oktatási Minisztérium (OM) Magyar Universitas Programjában összefogott fejlesztések között szerepelt a Budapesti Corvinus Egyetem oktatási infrastruktúra fejlesztése is. A projektről, és annak együttes finanszírozásáról szóló megállapodást 2004 márciusában írta alá az OM és az egyetem. A befektető Wallis Ingatlan Rt.-t közbeszerzési eljárás során választották ki.
- 15 éve vár egyetemünk erre a pillanatra, hogy a méltatlan körülmények közé szorult 16 500 egyetemi polgár fellélegezhessen. A mai nappal bizonyossá válik, 2007-re megszűnhet a késő délutáni és esti órarendi beosztás, mintegy 23 ezer négyzetméter alapterülettel egészül ki a hallgatókat kiszolgáló terület, megkönnyítve a diákok tanulását - jelentette ki az ünnepélyes aláíráson Dr. Mészáros Tamás a Budapesti Corvinus Egyetem rektora. A befektető Wallis Ingatlan Rt.-t nyilvános közbeszerzési eljárás során választották ki. A Czuczor-Mátyás tömbön lévő ingatlanokat - amely korábban tömbházas beépítésű, nagyobbrészt bérlakás funkciót betöltő terület volt - az egyetem 2001 őszén vásárolta meg és egyúttal átvette a Ferencvárosi Önkormányzattól a vagyonkezelői jog gyakorlását is.A tervek szerint 2007 szeptemberére elkészülő épület alapterülete mintegy 36 ezer négyzetméter, amelyből az egyetemi terület 23 ezer négyzetmétert foglal el. A PPP-konstrukció jellegéből adódóan közvetett előnyökre tesz szert az egyetem: az épület oktatási területe hosszú idő után végre megoldja a Budapesti Corvinus Egyetem infrastrukturális problémáit, és lehetővé teszi az oktatási, tanszéki és könyvtári funkciók méltó és korszerű elhelyezését. Rendeződik a jelenleg költségesen, bérelt területen működő 6100 négyzetméter területigényű Egyetemi Központi Könyvtár helyzete,
9400 négyzetméterrel bővül az oktatási terület, 6500 négyzetméterrel növekednek a tanszéki, oktatói, kutatói és adminisztratív területek. Az új épület biztosítja az egyetem egyéb távolabbi ingatlanaiból a tevékenységek átcsoportosítását, a régi, elavult, funkcionálisan nem oktatási célra létrehozott területek felszabadítását és továbbhasznosítását, valamint az üzemeltetési költségek csökkentését.