A vásárlók igénylik a vasárnapi nyitva tartást

Az emberek legszívesebben bevásárlóközpontokba járnak vásárolni, s nagy többségük igényli, hogy kedvenc üzletei vasárnap is nyitva tartsanak - derül ki a Mammut Rt. által szeptember végeztetett felnmérésből.

Egy vásárlás alkalmával a kutatásban résztvevők egyharmada 5-10000 Ft, egyharmada 10-20000 Ft, 13%-a pedig 20-30000 Ft körüli összeget költ el. A kutatási eredmények arra is rámutattak, hogy a vásárlási szokások átalakulóban vannak: a látogatók nem csupán vásárlás, hanem szórakozás, kikapcsolódás céljából érkeznek az üzletközpontba.

2004. szeptember 1-9. között a Mammut Rt. megbízásából az Independent Research Agency felmérést  végzett a Mammut Üzletház 300, tizenhat évnél idősebb látogatója körében. A vizsgálat elsődleges célja a megkérdezettek vásárlási szokásainak, illetve a Mammut Üzletházzal kapcsolatos véleményeinek, tapasztalatainak megismerése volt. A vásárlói vélemények felmérésével párhuzamosan a Mammut Üzletház megbízásából elkészült egy 500 fős lakossági közvélemény kutatás is a 16 éven felüli I., II., és XII. kerületi lakosok körében. A kutatások a vásárlási szokásokat érintő kérdésekben hasonló eredményekkel zárultak.

A vásárlói kutatásból kiderült, hogy a rendszeresen vásárolni járók 83%-a bevásárlóközpontokban szerzi be a számára szükséges árucikkeket, 38%-a pedig a nagyobb közérteket részesíti előnyben. Alig valamivel kevesebb, 36%-uk jár rendszeresen hipermarketbe, és kialakult a kis boltok stabil vásárlóközönsége is, ez utóbbiakat a megkérdezettek 14%-a keresi fel. Jellemző, hogy a kisebb boltok és a nagyobb közértek az 50 évnél idősebbek korosztályában népszerűbbek, hiszen ezek általában a lakóhely közelében épültek és gyalogosan is elérhetőek.

A Mammut kutatási adatai alátámasztják azt a tendenciát, mely szerint a családok egyre nagyobb hányada indul bevásárolni vasárnap. A vasárnapi nyitvatartást a válaszadók elsöprő többsége, 80%-a tartja előnyösnek. Az egy vásárlásra jutó összeg a következőképpen alakul: a megkérdezettek 14%-a 5000 Ft alatt, 34%-a 5-10000 Ft között, 32%-a 10-20000 Ft között, 13%-a 20-30000 Ft között, míg 13%-a 30000 Ft felett költ átlagosan egy vásárlás alkalmával. A legtöbben ruhát (73%), könyvet, cd-t (40%), ajándéktárgyat (24%), illetve élelmiszert (21%) vásárolnak a Mammutban.

A szeptemberi közvélemény kutatás eredménye is igazolta, hogy jól döntött a vállalat vezetése, amikor teret adott a komoly németországi expanziót követően magyarországi terjeszkedésbe kezdő Saturn lánc első áruházának. A megkérdezettek 60%-a ugyanis jó gondolatnak tartotta, hogy egy új műszaki áruház nyíljon az üzletházban. A férfiak lényegesen nagyobb arányban fogadták pozitívan az elképzelést (73%), szemben a nőkkel (51%).

A legnagyobb budapesti bevásárlóközpontok közül a válaszadók 38%-a a Mammutot jelölte meg, mint számára a legkedveltebb üzletközpontot, sorrendben a második legnépszerűbb központra a válaszadók 13%-a voksolt. A Mammut melletti legfontosabb három érv a lakóhelyhez való közelség, a széles üzletválaszték, és a kiváló szórakozási lehetőségek voltak. A teljes minta alapján elmondható, hogy a megkérdezettek az üzletközpontban töltött idejük 53%-át vásárlásra, míg 47%-át szórakozásra fordítják. A fiataloktól az idősek felé haladva nő a vásárlásra, és csökken a szórakozásra fordított idő aránya. A kutatási adatokból kitűnik, hogy a bevásárlóközpont látogatói ott töltött idejük csaknem felét szórakozásra fordítják. A kapott válaszok igazolják azt, hogy a Mammut, mint közösségi tér a hagyományosnak mondható bevásárlási- és szórakozási lehetőségeken túl olyan kulturális csomópont szerepét tölti be a Budai Belváros életében, amely  - a mai kor kihívásainak megfelelve - közelebb hozza egymáshoz a környék lakóit, fórumot biztosít különféle kulturális és társadalmi rendezvények  lebonyolításához.

Véleményvezér

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo