Az ügyfelektől származó információ és a továbbfejlesztett technológia segítségével a termékek és a szolgáltatások ára dinamikusan adható meg; a vállalatok átszervezik az ügyfélszegmenseket a hagyományos üzletágak helyett annak érdekében, hogy az ügyfelek igényeire és preferenciáira koncentrálhassanak; a vásárlók nem maradnak tovább egy szolgáltató mellett, ha a technológia lehetővé teszi, hogy egyszerűen és rendszeresen egy szolgáltatótól átmehessenek egy másikhoz az ár és a megfelelőség alapján; a fogyasztók számára egyre kevésbé szokatlan, hogy szolgáltatásaikat „nem hagyományos” szolgáltatótól vásárolják, mint például a szupermarketek és autókereskedők; egyre fontosabb szempont az alkalmazottak számára, hogy kiegyensúlyozzák otthoni és munkahelyi életüket, és ez lényeges változásokat eredményez az üzleti gyakorlatokban – ezek a GFF felmérésének legfontosabb megállapításai. Amihez David Smith, a GFF vezérigazgatója hozzáfűzte: - A jövőben a dinamikus díjszabás lesz a norma. A technológia kihasználásával a vásárlók számára egyre kevésbé lesz fontos szempont a hűség, és egyre erősebben merül fel az igény, hogy a szolgáltatásokat és termékeket „nem hagyományos szolgáltatóktól” vásárolják. Ez hangsúlyozottan arra fogja kényszeríteni a cégeket, hogy okosabbá és kreatívabbá váljanak azokon a területeken, amelyeken jelen kívánnak lenni. Fontos, hogy a vállalatok foglalkozzanak a jövővel – ez nemcsak azt jelenti, hogy tervezzenek a jövőre, hanem szerepet játszhatnak a jövő alakításában is.
A GFF ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy nem csak a kicsik, de a világ legnagyobb vállalatai sem foglalkoznak eleget a jövővel. A világ 1000 legnagyobb (Fortune Global 1000) cégének vezérigazgatóinak a többsége ugyanis beismerte, hogy nem tudja hatékonyan kezelni a szervezeten belüli változásokat, nem látja előre és nem készül fel a változó fogyasztói irányvonalakra. A kutatók szerint viszont a vezérigazgatók, vállalatuk etikai viselkedésében, az elkövetkező öt év során javulást várnak.
„A szervezet jövője” címmel jelent meg Robert Heller író és a GFF közös tanulmánya a közelmúltban arról, hogy milyen mértékben készítik fel a vezetők vállalataikat a jövő kihívásaira. Eszerint a vezérigazgatók közel 60 százaléka úgy gondolja, hogy a szervezet nem képes hatékonyan vagy csak kevéssé hatékonyan tudja kezelni a radikális változásokat. Csak 50 százalék gondolja úgy, hogy a vállalatuk radikális változásokkal fog szembenézni az elkövetkező 10 évben, etikus viselkedés terén pedig ötből egy vállalat vagy kismértékű, vagy semmilyen javulásra nem számít 2007-ig. A felmérésben résztvevők 74 százaléka számít arra, hogy a vezetőket nagyobb mértékben fogják ellenőrizni az igazgatótanács tagjai.
- Az a tény, hogy a vezetők nagy része nincs tisztában a jövőben várható változásokkal és nem is érdeklődik irántuk aggasztó, de nem meglepő, mivel többségük nem számít arra, hogy két évnél tovább marad a pozíciójában” – tette hozzá David Smith. - A kutatás egy olyan képet mutat a hatalommal rendelkező emberekről, amelyben még fel sem ismerték, tehát nem reagálhattak a változásokra, amellyel szervezetük szembe fog nézni az elkövetkező öt évben. Egyre nagyobb szükség van a vezérigazgatók felülvizsgálására, ezért elképzelhető, hogy a „katonai” stílusú szervezeti struktúra felől, amelynek élén egy teljhatalmú tábornok áll, elmozdulunk egy olyan szervezet felé, ahol több ember osztozik a hatalmon. Figyelembe véve, hogy a vezérigazgatók vonakodnak attól, hogy hosszú távra tervezzenek, ez sokkal jobb megoldás lenne – nyilatkozta Karlheinz Steinmüller, a Z-Punkt iroda német futurológusa.
Mi a GFF?
A Unisys által megálmodott Global Future Forum (GFF) egy globális szervezet, amely a világ legjobb jövőkutatóit hozza össze annak érdekében, hogy gondolataikkal élénkítsék az üzleti világot. A GFF jövőkutatók, menedzsmentguruk, akadémikusok és üzletemberek független társasága, amely arra hivatott, hogy segítsen a vállalatoknak a stratégiai tervezés horizontjának kiterjesztésében és a jövőre való jobb felkészülésben. A GFF egy tudásbázison és egy módszertanon dolgozik, amellyel a vállalatok a jövőről gondolkodást beépíthetik a stratégiai tervezési eljárásba. A következő 5-10 évben a GFF célja, hogy kidolgozzon egy egyedi, átfogó nézetet a teljes üzleti környezetről a következő 5-10 évben. A GFF rendszeresen felméri a tagok – jövőkutatók és üzleti guruk – véleményét, hogy együttműködő álláspontot alakítson ki bizonyos példahelyzetekkel kapcsolatban, hogy közülük melyek a legvárhatóbbak és milyen hatással lesznek a vállalatokra, kormányzatra. A GFF szerepe az, hogy folyamatosan felméréseket végezzen és rámutasson azokra a változásokra, amelyekkel a vállalatok és a kormányzat az elkövetkező 5-20 évben szembenézhet. Célunk az, hogy egy gyakorlatban alkalmazható keretrendszert biztosítsunk, amely segítségével a szervezetek kiterjeszthetik a stratégiai tervezés horizontját, és kihasználhatják a jövő előnyeit, ahelyett, hogy félnének tőle.
A vásárlók alakítják majd a világot
Az ügyfelek fogják alakítani a vállalatok viselkedését – derül ki abból a felmérésből, amit a világ vezető jövőkutatói körében végzett a Global Future Forum (GFF). A jövőről gondolkodók meggyőződése, hogy a vásárlók döntik majd el, mely vállalatok lesznek sikeresek és melyek kevésbé. (A PP megjegyzése: alighanem már ma is ők döntik el…) A GFF ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy nem csak a kicsik, de a világ legnagyobb vállalatai sem foglalkoznak eleget a jövővel.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.