A vásárlók alakítják majd a világot

Az ügyfelek fogják alakítani a vállalatok viselkedését – derül ki abból a felmérésből, amit a világ vezető jövőkutatói körében végzett a Global Future Forum (GFF). A jövőről gondolkodók meggyőződése, hogy a vásárlók döntik majd el, mely vállalatok lesznek sikeresek és melyek kevésbé. (A PP megjegyzése: alighanem már ma is ők döntik el…) A GFF ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy nem csak a kicsik, de a világ legnagyobb vállalatai sem foglalkoznak eleget a jövővel.

Az ügyfelektől származó információ és a továbbfejlesztett technológia segítségével a termékek és a szolgáltatások ára dinamikusan adható meg; a vállalatok átszervezik az ügyfélszegmenseket a hagyományos üzletágak helyett annak érdekében, hogy az ügyfelek igényeire és preferenciáira koncentrálhassanak; a vásárlók nem maradnak tovább egy szolgáltató mellett, ha a technológia lehetővé teszi, hogy egyszerűen és rendszeresen egy szolgáltatótól átmehessenek egy másikhoz az ár és a megfelelőség alapján; a fogyasztók számára egyre kevésbé szokatlan, hogy szolgáltatásaikat „nem hagyományos” szolgáltatótól vásárolják, mint például a szupermarketek és autókereskedők; egyre fontosabb szempont az alkalmazottak számára, hogy kiegyensúlyozzák otthoni és munkahelyi életüket, és ez lényeges változásokat eredményez az üzleti gyakorlatokban – ezek a GFF felmérésének legfontosabb megállapításai. Amihez David Smith, a GFF vezérigazgatója hozzáfűzte: - A jövőben a dinamikus díjszabás lesz a norma. A technológia kihasználásával a vásárlók számára egyre kevésbé lesz fontos szempont a hűség, és egyre erősebben merül fel az igény, hogy a szolgáltatásokat és termékeket „nem hagyományos szolgáltatóktól” vásárolják. Ez hangsúlyozottan arra fogja kényszeríteni a cégeket, hogy okosabbá és kreatívabbá váljanak azokon a területeken, amelyeken jelen kívánnak lenni. Fontos, hogy a vállalatok foglalkozzanak a jövővel – ez nemcsak azt jelenti, hogy tervezzenek a jövőre, hanem szerepet játszhatnak a jövő alakításában is.

A GFF ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy nem csak a kicsik, de a világ legnagyobb vállalatai sem foglalkoznak eleget a jövővel. A világ 1000 legnagyobb (Fortune Global 1000) cégének vezérigazgatóinak a többsége ugyanis beismerte, hogy nem tudja hatékonyan kezelni a szervezeten belüli változásokat, nem látja előre és nem készül fel a változó fogyasztói irányvonalakra. A kutatók szerint viszont a vezérigazgatók, vállalatuk etikai viselkedésében, az elkövetkező öt év során javulást várnak.

„A szervezet jövője” címmel jelent meg Robert Heller író és a GFF közös tanulmánya a közelmúltban arról, hogy milyen mértékben készítik fel a vezetők vállalataikat a jövő kihívásaira. Eszerint a vezérigazgatók közel 60 százaléka úgy gondolja, hogy a szervezet nem képes hatékonyan vagy csak kevéssé hatékonyan tudja kezelni a radikális változásokat. Csak 50 százalék gondolja úgy, hogy a vállalatuk radikális változásokkal fog szembenézni az elkövetkező 10 évben, etikus viselkedés terén pedig ötből egy vállalat vagy kismértékű, vagy semmilyen javulásra nem számít 2007-ig. A felmérésben résztvevők 74 százaléka számít arra, hogy a vezetőket nagyobb mértékben fogják ellenőrizni az igazgatótanács tagjai.

- Az a tény, hogy a vezetők nagy része nincs tisztában a jövőben várható változásokkal és nem is érdeklődik irántuk aggasztó, de nem meglepő, mivel többségük nem számít arra, hogy két évnél tovább marad a pozíciójában” – tette hozzá David Smith. - A kutatás egy olyan képet mutat a hatalommal rendelkező emberekről, amelyben még fel sem ismerték, tehát nem reagálhattak a változásokra, amellyel szervezetük szembe fog nézni az elkövetkező öt évben. Egyre nagyobb szükség van a vezérigazgatók felülvizsgálására, ezért elképzelhető, hogy a „katonai” stílusú szervezeti struktúra felől, amelynek élén egy teljhatalmú tábornok áll, elmozdulunk egy olyan szervezet felé, ahol több ember osztozik a hatalmon. Figyelembe véve, hogy a vezérigazgatók vonakodnak attól, hogy hosszú távra tervezzenek, ez sokkal jobb megoldás lenne – nyilatkozta Karlheinz Steinmüller, a Z-Punkt iroda német futurológusa.

Mi a GFF?

A Unisys által megálmodott Global Future Forum (GFF) egy globális szervezet, amely a világ legjobb jövőkutatóit hozza össze annak érdekében, hogy gondolataikkal élénkítsék az üzleti világot. A GFF jövőkutatók, menedzsmentguruk, akadémikusok és üzletemberek független társasága, amely arra hivatott, hogy segítsen a vállalatoknak a stratégiai tervezés horizontjának kiterjesztésében és a jövőre való jobb felkészülésben. A GFF egy tudásbázison és egy módszertanon dolgozik, amellyel a vállalatok a jövőről gondolkodást beépíthetik a stratégiai tervezési eljárásba. A következő 5-10 évben a GFF célja, hogy kidolgozzon egy egyedi, átfogó nézetet a teljes üzleti környezetről a következő 5-10 évben. A GFF rendszeresen felméri a tagok – jövőkutatók és üzleti guruk – véleményét, hogy együttműködő álláspontot alakítson ki bizonyos példahelyzetekkel kapcsolatban, hogy közülük melyek a legvárhatóbbak és milyen hatással lesznek a vállalatokra, kormányzatra. A GFF szerepe az, hogy folyamatosan felméréseket végezzen és rámutasson azokra a változásokra, amelyekkel a vállalatok és a kormányzat az elkövetkező 5-20 évben szembenézhet. Célunk az, hogy egy gyakorlatban alkalmazható keretrendszert biztosítsunk, amely segítségével a szervezetek kiterjeszthetik a stratégiai tervezés horizontját, és kihasználhatják a jövő előnyeit, ahelyett, hogy félnének tőle.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo