Magyarországon a MasterCard márkájú kártyával rendelkezők 20%-a döntött egyénileg e márka mellett, 47%-uknak a bankok munkatársai ajánlották, míg 31%-uk esetében a munkáltató jelölte ki az együttműködő bankot, befolyásolva ezzel az igényelhető kártya márkáját. A megkérdezett MasterCard birtokosok 2%-a ajándékba kapta bankkártyáját.
A bankkártya kiválasztásakor a magyarok 79%-ánál a banknak van döntő szerepe, míg 6%-uk esetében mind a bank, mind a kártya márkája egyaránt fontos, 14%-uk pedig a kártya jellemzőit jelöli meg elsődleges szempontként. A pénzintézetek befolyása meglepő módon jelentősebb a szellemi munkát végzők között (43%), mint a fizikai munkások körében (33%). Mindkét csoportban, legnagyobb mértékben - közvetve vagy közvetlenül - a munkahely hatása a leginkább mérvadó (szellemi dolgozók - 27%, fizikai dolgozók - 40%).
A hazai bankkártya tulajdonosok lojálisak, jellemzően egy márkához ragaszkodnak, még akkor is, ha több típussal rendelkeznek egyidejűleg.
Közép-Kelet Európa kártyabirtokosainak 29%-a a kártya széleskörű elfogadását, 27%-a bank ajánlását, 15%-a a kedvező kondíciókat tartja a legfontosabbnak bankkártyája kiválasztásakor.
A magyar lakosság nincs tisztában teljes mértékben a kártyahasználattal kapcsolatos díjszabásokkal, különös tekintettel a külföldön való vásárlásra, illetve a külföldi ATM -ből való pénzfelvételre. Fokozottan igaz ez két korcsoport: a 20 év alatti és az 55 év fölöttiek esetében.