A többségnek a bankja választ

A MC-kártyával rendelkezők egyötöde döntött egyénileg, 47 százalékuknak a bankok ajánlották, míg egyharmaduk esetében a munkáltató jelölte ki az együttműködő bankot, befolyásolva ezzel az igényelhető kártya márkáját.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon a MasterCard márkájú kártyával rendelkezők 20%-a döntött egyénileg e márka mellett, 47%-uknak a bankok munkatársai ajánlották, míg 31%-uk esetében a munkáltató jelölte ki az együttműködő bankot, befolyásolva ezzel az igényelhető kártya márkáját. A megkérdezett MasterCard birtokosok 2%-a ajándékba kapta bankkártyáját.

A bankkártya kiválasztásakor a magyarok 79%-ánál a banknak van döntő szerepe, míg 6%-uk esetében mind a bank, mind a kártya márkája egyaránt fontos, 14%-uk pedig a kártya jellemzőit jelöli meg elsődleges szempontként. A pénzintézetek befolyása meglepő módon jelentősebb a szellemi munkát végzők között (43%), mint a fizikai munkások körében (33%). Mindkét csoportban, legnagyobb mértékben - közvetve vagy közvetlenül - a munkahely hatása a leginkább mérvadó (szellemi dolgozók - 27%, fizikai dolgozók - 40%).

A hazai bankkártya tulajdonosok lojálisak, jellemzően egy márkához ragaszkodnak, még akkor is, ha több típussal rendelkeznek egyidejűleg.

Közép-Kelet Európa kártyabirtokosainak 29%-a a kártya széleskörű elfogadását, 27%-a bank ajánlását, 15%-a a kedvező kondíciókat tartja a legfontosabbnak bankkártyája kiválasztásakor.

A magyar lakosság nincs tisztában teljes mértékben a kártyahasználattal kapcsolatos díjszabásokkal, különös tekintettel a külföldön való vásárlásra, illetve a külföldi ATM -ből való pénzfelvételre. Fokozottan igaz ez két korcsoport: a 20 év alatti és az 55 év fölöttiek esetében.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo