A Tisza-tó megkapta

Magyarországon elsőként és Európában is az elsők között nyerte el a Tisza-tó régió és 158 turisztikai vállalkozója az Európai Régiók Gyűlése által alapított Village+ ökoturisztikai védjegyet.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Korunk legnagyobb kihívása, minden gazdasági szektor számára a fenntartható fejlődés megvalósítása, természeti környezetünk értékeinek védelme és megőrzése. A turisztikai iparban tevékenykedő non-profit szervezetek és vállalkozások számára a fenntartható fejlődés biztosítása azért is létérdek, mert a turisták számára a világ minden részén az egyik legfőbb vonzerő maga a természeti környezet. Az Európai Régiók Gyűlésének "C" Bizottsága (regionális politika, turizmus, környezetvédelem) 2004 szeptemberében a közgyűlés elé terjesztette a Village+ ökoturisztikai védjegy létrehozásának és odaítélésének komplett programját. A védjegy elnyerésének 20 legfontosabb kritériumát a fenntartható fejlődés nemzetközi irányelvei alapján alakították ki. Egy-egy védjegy értékét, presztízsét legitimitása, hitelessége, a megfelelés folyamatos ellenőrzöttsége, a használókra és a terméket, vagy szolgáltatást igénybe vőkre gyakorolt hatása határozza meg. A Village+ védjegy alkalmazását elfogadta és támogatja az UNESCO Ökológiai Tudományok Divíziója, az ENSZ Környezetvédelmi Program szervezete, a független minőségellenőrzést pedig a 140 országban jelenlévő BVQI (Bureau Veritas Quality International) garantálja.

A védjegy elnyerésére pályázó régiók a kritériumrendszer alapján saját maguk alakítják ki a fenntartható fejlődést szolgáló programjukat, melyhez legalább 100, egyenként is kötelezettségvállalást aláíró vállalkozót kell megnyerniük a térségből. A védjegyet 3 évre lehet elnyerni, mely idő alatt folyamatosan ellenőrzik a kritériumoknak való megfelelést.

#page#

A védjegyet elnyerő régió és vállakozóik tagjai lesznek az "European Regions Touring Nature Network"-nek, mely széles körű promóciós megjelenést biztosít számukra. A védjegyet nem csupán a helyszínen helyezhetik el a régióban, és a vállalkozások szolgáltatóhelyein, hanem valamennyi kiadványon szerepeltethetik, felhívva a látogatók és a megnyerni kívánt turisták figyelmét a környezettudatos tevékenységükre. Egy friss felmérés szerint ma az utazni szándékozók 42%-a számára fontos szempont döntésükben, hogy a célterület, illetve a szolgáltató mennyire környezetbarát.

Magyarországon elsőként, s Európában is az elsők közt a Tisza-tó régió és 158 helyi, turisztikai tevékenységet végző vállalkozó nyerte el a Village+ védjegyet. A védjegyet és a tanúsítványt január 27-én délután Tiszaroffon adta át Thomas Carlsson Európai Régiók Gyűlése "C" Bizottság Fenntartható Minőségi Turizmussal foglalkozó albizottságának elnöke, valamint dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter Godó Lajosnak, a pályázatot benyújtó Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanács elnökének.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo