A két éve elkezdődött 100 milliárd forintos fejlesztésből a tavalyi 60 milliárd forintnyi valósult meg, amely fejlesztés eredményeként a gyártási kapacitás 90 ezer darabról 200 ezer darabra nőtt, 2006-ig pedig a gyártás is eléri ezt az értéket. A beruházások 2005-ben is folytatódnak, az idén további mintegy 50 milliárd forintot költ a gyár a kapacitás bővítésére, technológiai és modellfejlesztésekre. Az ötvenmilliárdot többek között a FIAT-tal közösen fejlesztett modell gyártásának előkészítésére fordítanak.
300 milliárdos forgalom és új Swift
A Magyar Suzuki Rt. ebben az évben 300 milliárdos árbevételre számít, az értékesítési terv pedig, az importtal együtt már 150 ezer jármű eladásáról szól, amely 40 ezret tenne ki a belföldi értékesítés. A Wagon R+ modell gyártását Lengyelországba helyezte a cég, importjának lehetőségéről tárgyalások folynak, így Esztergomban az idén csak az Ignis és a Swift készül. A tervek szerint az előbbiből 60, az utóbbiból 80 ezer gördül le a szerelőszalagról.
Az új Swiftről, a minden porcikájában modern kocsiról Eiji Mochizuki, a fejlesztési divízió igazgatója így nyilatkozott: "Azt már a projekt legelején jól tudtuk, hogy az új Swifttel egy merőben újfajta kompakt autót szeretnénk létrehozni; olyan koncepciót, karosszériát és műszaki tartalmat akartunk alkotni, amely jellegzetesen suzukis, és a világ legfejlettebb piacain is megállja a helyét. Ezért nem túlzás, ha azt állítom: Most nem csak az új Suzuki Swift indul útjára; a Suzuki is teljesen újjászületett."
A tavaly novemberi próbagyártás után januárban megkezdődött az új Swift sorozatgyártása. A február 4-i bemutató után a hónap közepétől már a 140 tagú márkakereskedői hálózatban is megtekinthető és megvásárolható lesz az autó. Az európai premier pedig a Genfi Autószalon lesz március elején.