A stratégia már elkészült

A Kormány által szeptember 28-án elfogadott Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia (NTS) a harmadik évezred kihívásainak megfelelő turizmusfejlesztés vezérfonala, amelynek középpontjában az életminőség javítása áll.

A stratégia a 2005-2013 közötti időszakra vonatkozik, így alapjául szolgálhat a 2007-13 közötti időszakra vonatkozó 2. Nemzeti Fejlesztési Terv turisztikával kapcsolatos részeinek. Bár nemzeti szintű kiemelt témákban továbbra is központi döntés születik majd, a fentiek elősegítése érdekében az NTS mégis az Európai Unió irányelvei - a társfinanszírozás és a decentralizáció - jegyében született,

A dokumentumot a Magyar Turisztikai Hivatal (MTH) vezetői és az Országos Idegenforgalmi Bizottság irányítása mellett az MTH és a Magyar Turizmus Rt. munkatársaiból álló nyolcfős munkacsoport készítette.

A stratégia helyzetelemzés elsődleges forrásául ismert turisztikai szakemberekkel készült interjúk szolgáltak. Az így készült összeállítás vitaanyagát 2004 nyarán széleskörű társadalmi egyeztetésre bocsátották, melynek során a szakmai rendezvényeken kapott javaslatokon túl több mint száz észrevétel érkezett a szakmai szervezetektől. Ezzel párhuzamosan megtárgyalta és jóváhagyta a stratégiát az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottsága, a Fejlesztéspolitikai Koordinációs Tárcaközi Bizottság, az Országos Területfejlesztési Tanács, valamint a Versenyképességi Tanács is.

A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia öt pillérre épül.

Az első pillér a versenyképesség és a fenntartható fejlesztés, vagyis a dokumentum a vezetés-szervezési kérdések mellett a turizmus nem gazdasági hatásainak optimalizálására is törekszik.

A második pillér a kínálat és a promóció. Lényege, hogy az országra jellemző és a legjobb adottságokkal rendelkező turisztikai termékeket kiemelten kezeli. A stratégia bevezeti az egymáshoz kapcsolódó, együttesen megjelenített kínálattal rendelkező - földrajzi alapon meghatározott - turisztikai célterületek (desztinációk) lehatárolását, amelyen keresztül az adott terület turizmussal összefüggő fejlesztési és marketing feladatai egységesen kezelhetővé váljanak.

A harmadik és negyedik pillér az infrastruktúra és a humán erőforrás fejlesztésével foglalkozik, tehát a turisták komfort- és a munkavállalók biztonságérzetét hivatott biztosítani.

Az ötödik pillér az irányítás és fejlesztés intézményrendszerével foglalkozik, gerincét a desztinációmenedzsment rendszer bevezetése és az ehhez szükséges szervezeteknek a feladatok elvégzésére való alkalmassá tétele alkotja - nemzeti, regionális és helyi szinten.

A stratégia elsősorban a magántőkére és az uniós forrásokra (illetve az ehhez kapcsolódó hazai társfinanszírozásra) épít, ezek teszik ki a tervezett források több mint 80 százalékát. A stratégia megvalósításának felügyeletét az NTS Monitoring Bizottság végzi. A bizottság elnöke a Magyar Turisztikai Hivatal vezetője, az operatív feladatokat pedig az MTH-n belül működő Stratégiai Munkacsoport (az NTS készítője) látja el.

Véleményvezér

Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo