A ruházati piac növekedése

Egyre nagyobb ütemben növekszik a ruházati cikkek forgalma. Idén az első félévben a háztartások ruhaneműre 25 százalékkal költöttek többet, mint múlt év január-júniusban. A forgalom értékben elérte a 136 milliárd forintot, szemben a múlt évi hasonló időszak 109, és a tavalyelőtti 100 milliárd forinttal. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató FashionScope című kutatása alapján. A kutatás eredményeit a „Három év tükrében a ruházati piac” című GfK-konferencián Fogarassy Gabriella, a GfK területvezetője ismerteti Budapesten, november 26-án.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A piac egyik jellemzője, hogy egyenletesen alakul a ruházati cikkek penetrációja, azaz a vizsgált időszakban legalább egyszer vásárló háztartások száma. Különböző ruhaneműket ugyanis a háztartások 77 százaléka vásárolt legalább egyszer tavalyelőtt fél év alatt, idén pedig 76 százalék.

A vásárolt mennyiség jelentősen növekszik, hiszen 2000 január-júniusban 75 millió ruhadarabot szereztek be a magyar háztartások, az idei hasonló időszakban azonban már 93 milliót. Két év alatt a növekedés 22 százalék.

A GfK első félévi adatai alapján megállapítható, hogy az összes forgalomból az egyes szegmensek közül a felsőruha részesedése mennyiségben és értékben is növekvő tendenciát mutat.

A piac bővülését jelzi az is, hogy amíg 2000 első felében 42 millió darab alsóruházati cikket vásároltak a háztartások, addig tavaly 44, idén pedig 46 milliót.
Bár növekszik az alsóruházat forgalma, piaci részesedése mennyiségben némileg csökken: Az összes ruházati cikkből ugyanis múlt év első hat hónapjában még 53, idén pedig 50 százalék jutott erre a szegmensre. Értékben 14 százalék a tavalyi mutató, és 13 az idei.

Az alsóruházaton belül a női fehérnemű piaci részesedése idén mennyiségben 18, értékben pedig 17 százalék. Ez egyben azt is jelenti, hogy mennyiségben nincs változás a múlt évi hasonló időszakhoz képest. Értékben viszont 2 százalék növekedés állapítható meg.

Regionálisan mennyiségben is, értékben is az átlaghoz képest felülreprezentáltak az északkeleti megyék női fehérneműnél. Alulreprezentáltak pedig az északnyugati megyék.

A cipő mennyiségi részesedése változatlanul 11 százalék, értékben viszont 29-ről 26 százalékra csökkent idén az első félévben, a múlt évi hasonló időszakhoz képest.

Az adatokat a ruházati piac harmadik éve folyó vizsgálatával tárja fel GfK Piackutató Intézet. A 3,8 millió magyar háztartást fontos szempontokból reprezentáló 2000 háztartás bevásárlási naplót vezet. A naplóban havonta jelentik az intézetnek, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Így a kutatás tényszerű információt nyújt a magyarországi háztartások teljes ruházati cikk költéseiről, valamint az értékesítési csatornákról.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo