Amíg nagyon fontos egy bank megbízhatósága a felnőtt lakosság több mint fele számára, közel 50 százalék szemében pedig az alkalmazottak jó információi, szakismeretei és az ügyintézés gyorsasága, addig csak ötödik helyen következik, hogy magas kamatokat lehessen kapni, s hatodikon, hogy alacsonyak legyenek a hitelmutatók és költségek.
A rangsor további helyein az ügyintézők barátságos viselkedése, valamint az átutalások gyorsasága áll.
A kutatás során megkérdezettek közül legkevesebben a telefonos és internetes szolgáltatásokat tekintik nagyon fontosnak. De szintén egyharmadnál kisebb azok aránya, akiknek sokat számít a kiterjedt fiókhálózat, ATM automata, továbbá a széles termékválaszték.
Férfiak és nők elvárásai eléggé egyöntetűek. A nők javára az ügyintézők barátságos modoránál mutatkozik hat százalékpont különbség, és ugyanennyivel több a férfiak aránya a telefonos, banki szolgáltatásokat nagyon fontosnak tartók körében.
Életkor szerint megállapítható, hogy legigényesebbek minden kritériumnál a 30-49 évesek. Ők a bankok legaktívabb ügyfelei, akik átlagosan a legtöbb féle szolgáltatást veszik igénybe. Ezért bír számukra a legnagyobb jelentőséggel minden egyes kritérium.
Anyagi helyzet szerint a havi nettó 200 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők a legigényesebbek. S érvényes a megállapítás iskolai végzettség szerint a diplomásokra is. Hiszen a legmagasabb jövedelműek körében igen nagy a legmagasabb képzettségűek aránya.
Településtípus szerint a bankokkal szemben legigényesebbek a megyeszékhelyeken élők. Utánuk következnek a többi vidéki város lakó, majd a budapestiek és a községekben élők.
Két szempont azonban kivételt képez. Egyik, hogy az internetes és banki szolgáltatás legnagyobb arányban a fővárosiak számára fontos. Érthetően, mivel regionálisan a fővárosban legnagyobb az Internet-használók aránya.
Másik, hogy a falun élők között viszonylag sokak szerint nagyon fontos, hogy a banktól kapott kamatok magasak legyenek. Ennek egyik oka, hogy a falvak lakói általában kevés bankot ismernek. Informáltságuk a különböző szolgáltatásokról elmarad az átlagostól, ahogyan a szolgáltatások igénybe vétele is. Elvárásukat az objektív tényezőre, a kamatra fókuszálják. Azon kívül bankkal a falusiak jelentős része kisösszegű megtakarítása révén kerül kapcsolatba. S nemzetközi tapasztalat, hogy a kevés pénzüket takarékban tartó emberek különösen elvárják a magas kamatokat.