A nők a bankárok udvariasságát, a férfiak a telebankot díjazzák

A pénzben kifejezhető tényezők kevesebbet számítanak a bankok megítélésében mint a minőségi elvárások. Sorrendben ugyanis a legfontosabb jellemzők a lakosság számára, hogy egy pénzintézet legyen megbízható, ügyintézői adjanak jó információkat és rendelkezzenek magas szakmai tudással. Többek között ezt tárja fel a GfK Piackutató Intézet pénzügypiaci kutatása a harmadik negyedévben.

Amíg nagyon fontos egy bank megbízhatósága a felnőtt lakosság több mint fele számára, közel 50 százalék szemében pedig az alkalmazottak jó információi, szakismeretei és az ügyintézés gyorsasága, addig csak ötödik helyen következik, hogy magas kamatokat lehessen kapni, s hatodikon, hogy alacsonyak legyenek a hitelmutatók és költségek.

A rangsor további helyein az ügyintézők barátságos viselkedése, valamint az átutalások gyorsasága áll.

A kutatás során megkérdezettek közül legkevesebben a telefonos és internetes szolgáltatásokat tekintik nagyon fontosnak. De szintén egyharmadnál kisebb azok aránya, akiknek sokat számít a kiterjedt fiókhálózat, ATM automata, továbbá a széles termékválaszték.

Férfiak és nők elvárásai eléggé egyöntetűek. A nők javára az ügyintézők barátságos modoránál mutatkozik hat százalékpont különbség, és ugyanennyivel több a férfiak aránya a telefonos, banki szolgáltatásokat nagyon fontosnak tartók körében.

Életkor szerint megállapítható, hogy legigényesebbek minden kritériumnál a 30-49 évesek. Ők a bankok legaktívabb ügyfelei, akik átlagosan a legtöbb féle szolgáltatást veszik igénybe. Ezért bír számukra a legnagyobb jelentőséggel minden egyes kritérium.

Anyagi helyzet szerint a havi nettó 200 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők a legigényesebbek. S érvényes a megállapítás iskolai végzettség szerint a diplomásokra is. Hiszen a legmagasabb jövedelműek körében igen nagy a legmagasabb képzettségűek aránya.

Településtípus szerint a bankokkal szemben legigényesebbek a megyeszékhelyeken élők. Utánuk következnek a többi vidéki város lakó, majd a budapestiek és a községekben élők.

Két szempont azonban kivételt képez. Egyik, hogy az internetes és banki szolgáltatás legnagyobb arányban a fővárosiak számára fontos. Érthetően, mivel regionálisan a fővárosban legnagyobb az Internet-használók aránya.  

    Másik, hogy a falun élők között viszonylag sokak szerint nagyon fontos, hogy a banktól kapott kamatok magasak legyenek. Ennek egyik oka, hogy a falvak lakói általában kevés bankot ismernek. Informáltságuk a különböző szolgáltatásokról elmarad az átlagostól, ahogyan a szolgáltatások igénybe vétele is. Elvárásukat az objektív tényezőre, a kamatra fókuszálják. Azon kívül bankkal a falusiak jelentős része kisösszegű megtakarítása révén kerül kapcsolatba. S nemzetközi tapasztalat, hogy a kevés pénzüket takarékban tartó emberek különösen elvárják a magas kamatokat.

Véleményvezér

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo